• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

سئو درون صفحه چیست؟ اصول اصلی موفقیت

آیا می دانید سئو درون صفحه چیست؟ اگر کار شما بازاریابی اینترنتی باشد یا در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما با انواع سئو آشنا هستید.سئو درون صفحه، سئو بیرون صفحه و ابزارهای سئو از اصلی ترین دسته بندی های سئو می باشند. برای داشتن یک وبسایت فقط به کاربردن تکنیک های ساده سئو مانند کلمات کلیدی یا متا تگ توضیحات به هیچ وجه کارایی ندارد. برای اینکار لازمه که شما از تمامی تکنیک های سئو استفاده کنید.در این مقاله سئو قصد داریم در خصوص یکی از مهمترین تکنیک های سئو که در سال 2020 به آن نگاه ویژه داشته باشید، صحبت کنیم :" سئو درون صفحه"

سئو درون صفحه مانند قبل ساده نیست و شما باید هرروز اطلاعات خود را در این زمینه به روز نمایید مخصوصا اینکه پیچیدگی آن در سال 2020 چند برابر شده است و گوگل فاکتورها ی خود را برای بررسی یک سایت به روز کرده است و تا سختگیرانه تر عمل می کند.در ادامه قصد داریم که 8 عامل و اصل موفقیت در تکنیک سئو درون صفحه صحبت کنیم که باید در سال 2020 رعایت نمایید.

قبل از اینکه وارد این 8 اصل سئو درون صفحه شویم، می خواهیم در خصوص یک تکنیک که جدید هم نیست صحبت کنیم اما باید بدانید که درسال 2020 اهمیت ویژه ای به این مساله داده می شود.کلمات کلیدی یکی از تکنیک های سئو درون صفحه می باشد اما به کار بردن کلمات کلیدی درون آدرس بار صفحه یا همان url اهمیت بیشتری دارد.خب شاید تا اینجا این مساله خیلی جدیدی نباشد اما در سال جاری میلادی، استفاده از کلمات کلیدی به شکل عبارت اهمیت ویژه ای پیدا کرده است تا اینکه شما از کلمات تک استفاده کنید.

مفهوم  سئو درون صفحه

اما 8 اصل سئو درون صفحه چیست؟

1. هدف جستجو را تحقق ببخشید و خواسته آن ها را برآورد نمایید

هدف در سئو درون صفحه

پشت هر جستجوی که کاربر وارد می کند، یک هدف و خواسته ای وجود دارد.کاربران بیشتر به دنبال اطلاعاتی در خصوص عبارت مورد جستجوی خود هستند نه بیشتر و نه کمتر.شما باید مطلب خود را به گونه ای قرار دهید که اگر جای کاربر بودید، مطلب سایت شما را راضی می کرد.

برای مثال زمانی که کاربر عبارت :"مدل لباس نامزدی را وارد می ند" در واقع به دنبال دیدن مدل های جدید از لباس نامزدی است. شاید این هدف اولیه اش باشد اما اگر وبسایت شما به خوبی طراحی شده باشد میتواند به راحتی او را ترغیب کند که لباس مورد نظر را از طریق وبسایت یا فروشگاه شما خریداری نماید که این به هدف نهایی در نظر گرفته می شود.

در حقیقت شما باید دو هدف را در نظر بگیرید: هدف اولیه که برآورد خواسته اطلاعاتی مشتری است و هدف نهایی خریدار کردن آن می باشد.شما باید با ارائه پیشنهاداتی خاص در اخر او را جذب محصولات و خدمات کنید.

البته خب این مساله به چند دلیل خیلی آسان نیست. اول اینکه شما نمی توانید تمامی نیازها و خواسته ها تحت پوشش قرار دهید. دوم اینکه شما جنسیت شخصی که عبارتی را جستجو میکند نمی دانید.ممکن است که یک زن برای شوهر خود خریداری نمایید برای همین شما باید تمامی نیاز ها یا اکثر آن ها را تحت پوشش قرار دهید که این تقریبا غیر ممکن است. البته پیشنهاد می کنیم که سایت خود را تخصصی کنید چون هم مخاطب خود را بهتر میتوانید هدایت کنید و هم اینکه از نظر سئو مخصوصا سئو درون صفحه، بهتر فعالیت نمایید.

2. سرعت، سرعت، سرعت

این تکنیک خیلی ساده است اما فوق العاده مهم می باشد.اگر کاربر از سرعت وبسایت شما راضی باشد یعنی اینکه گوگل راضی بوده است و یک نمره مثبت برای شما درنظر گرفته می شود.حال اگر وبسایت شما در صفحه گوشی دیر بارگذاری شود، کاربر سریعا وبسایت شما را ترک خواهد کرد. وبسایت هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند، محبوبیت و نرخ لینک و کلیک بالاتری نسبت به بقیه میتوانند بدست بیاورند. سرعت وبسایت یکی از عوامل مهم در سئو درون صفحه می باشد و گوگل به این مساله مخصوصا در الگوریتم خود خیلی اهمیت میدهد.

3.یک طرح UX و UI قابل اعتماد طراحی کنید

ux در سئو درون صفحه

ایجاد اعتماد و تعامل از طریق UX و UI فوق العاده اهمیت دارد.در تجربه کاربری یا همان UX سرعت بخش مهمی را شامل می شود.همانطور که در بالا گفته شد بالا بودن سرعت باعث کاهش زمان بارگذاری سایت میگردد و اینکه در گوشی موبایل وبسایت خود کاربرپسند کنید، باید سرعت وبسایت خود را کنترل نمایید.برای به کار بردن طراحی UX و UI مناسب جنبه های مختلفی را باید در نظر بگیرید.

به کار بردن یک طرح مناسب علاوه براینکه باعث میشود کاربر به وبسایت شما اعتماد کند همیشه به وبسایت شما مراجعه نماید و این باعث افزایش رتبه وب سایت می گردد.طرح مناسب یکی ازتکنیک های سئو درون صفحه می باشد.در حقیقت شما باید طرح وبسایت خود را کاربرپسند نمایید هر چه کاربرپسندی بیشتر باشد و خزنده های گوگل بتوانند بهتر در سایت شما پیمایش نمایند، رتبه وبسایت شما نیز افزایش میابد. البته هر چند لحاظ کردن تمامی جنبه های طراحی متناسب با سئو خسته کننده است اما اگر به دنبال افزایش رتبه هستید، باید تحمل کنید.

4. دوری کردن از به کاربردن عناصری که کاربر را منصرف می کند

همیشه نگاه و برخورد اول خیلی اهمیت دارد.تا به حال شده که وارد وبسایتی برای اولین بار گردید و سریعا آن را ترک کنید؟علت آن چی بوده؟شما باید از به کارگیری عناصری که باید منصرف کردن کاربر از بازدید سایتتان می گردد خودداری نمایید.مهمترین عنصر یا مساله که خیلی کاربر را اذیت می کند زیاد صحبت کردن در خصوص یک مطلب می باشد یا نظرخواهی های و سوالات متداول از کاربر که او را خسته و اذیت میکند. برای مثال استفاده از پاپ های سوالی بسیار برای بدست آوردن نظر کاربر در مورد مساله ای خاص.

این نوع تکنیک اثر منفی روی سئوی وبسایت شما دارد. شما اول از همه باید تعیین کنید که چه مقدار می خواهید کاربر را درگیر مسائل و کار خود کنید و اینکه اجازه بدید کاربر با میل خودش در نظرخواهی و فعالیت های وبسایت شما شرکت نماید. به کار بردن این مسائل باعث ترک سریع کاربر می گردد و این ترک سریع رتبه های منفی از نظر گوگل دارد که به راحتی می توانید در گوگل آنالیتیکس نتیجه آن را ببینید.

5. استفاده ازکلمات کلیدی

با اینکه گوگل چندسالی است که بیان کرده متا کلمات کلیدی خود را حذف کرده است اما هنوز استفاده از کلمات کلیدی تاثیر گذارمی باشد. مهمترین نکته ای که باید در کلمات کلیدی رعایت کرد، تعادل در استفاده و دانستن اینکه در کدام مکان از آن استفاده نماییم.

عنوان صفحه

اولین مکانی که باید کلمه کلیدی استفاده گردد و جایگاه مهمی را در سئو درون صفحه دارد، عنوان صفحه می باشد. کلمه یا عبارتی باید تگ عنوان استفاده گردد که بیشترین جستجو را دارد یعنی اینکه کلمه اصلی که میخواهید کاربر با جستجوی آن وارد سایت شما گردد، در اینجا باید قرار گیرد.مهمترین نکته ای که باید درنظر بگیرید، تناسب داشتن عنوان صفحه با محتویات و ساختار وبسایتتان می باشد چون اگر این تناسب وجود نداشته باشد، گوگل شما را جریمه خواهد کرد و اعتماد کاربر را از دست خواهید داد.

محتوای صفحه، لینک های خارجی، تگ Alt و آدرس بار صفحه

خیلی ساده اما حیاتی وضروری! به کار بردن کلمات کلیدی اصلی در صفحه البته با چگالی و تکنیک های خاص که وبسایت شما از طرف گوگل به خاطر کپی بودن مطلب، اسپم نگردد. لینک های خارجی یا لینک های داخل صفحه باید از طریق کلمات کلیدی به هم مرتبط شوند. مهمترین مساله ای که باید رعایت کنید استفاده از تگ Alt در عکسها میباشد.ممکن است کاربری عکس را مورد جستجو قرار دهد اگر وبسایت شما رتبه خوبی داشته باشد و همچنین از عبارت کلیدی در عکسهای استفاده کرده باشید، عکس شما به عنوان اولین نمایش داده خواهد شد.آدرس بار بهتر است که به انگلیسی باشد و از کلمات کلیدی خارجی که جایگزین هستند اما به صورت مختصر استفاده گردد.

تمامی این لینک ها و به کاربردن کلمات کلیدی باید کنترل گردد به طوری که از طرف گوگل جریمه و اسپم نگردیم.

6. موضوعات مرتبط با هدف

تا به حال برای شما پیش آمده که دنبال مطلبی خاص بودید اما هیچ کدام از وبسایتهایی که توسط جستجو بالا آمده اند اصلا در خصوص جستجوی شما مطلبی ندارند!! برای مثال شما به جستجوی عبارت "فروشگاه لباس مردانه " می پردازید اما وبسایتی که به شما نشان داده میشود، هیچ ارتباطی با فروشگاه لباس مردانه ندارد و هیچ گونه وسائل مرتبط با مردانه به فروش نمی رساند یعنی فقط کلمه کلیدی در عنوان استفاده شده است. هرچند در چندسال اخیر گوگل به محتوای وبسایتها اهمیت ویژه ای داده و چنین وبسایت هایی جریمه شده اند اما اگر محتوایی وبسایت شما هیچ تناسبی نداشته باشد با کلماتی که کاربر از طریق جستجو وارد سایت شما می شود، سریعا وبسایت شما را ترک خواهد کرد که از نظر گوگل به خاطر بونس ریت بالا جریمه خواهید شد.

7.بهینه سازی قطعه ها

تعدادی از بخش ها و قعطه ها در صفحه وبسایت هستند که از نظر تکنیک سئو فوق العاده مهم می باشند.در این بخش میخواهیم به بررسی مختصر این موارد مهم که از نکات مهم سئو درون صفحه هستند بپردازیم:

عناصر سئو درون صفحه

عناصر اولیه سئو درون صفحه تگ عنوان و توضیح می باشند که دراین خصوص قبلا توضیحاتی داده شده است.اما آدرس بار...

بارها مشاهده شده که وبسایتها از آدرس بار های طولانی و نامفهوم استفاده می کنند.وجود این آدرس بارهای نامفهوم علاوه بر اینکه باعث سردرگمی کاربران می گردد، از نظر گوگل نیز ممکن است جریمه گردید.به کار بردن کلمات قابل فهم و همچنین کلمات کلیدی داخل آن و وجود آدرس فایل های مناسب از عوامل یک آدرس بار خوب می باشد.

تاریخ انتشار

بارها پیش اومده که افراد دنبال مدل های جدید و مثال سال 2020 هستند و در گوگل عبارت " مدلهای جدید لباس در 2020" جستجو میکنند.تاریخ انتشار عکس ها و متن های شما خیلی مهم است چون گوگل براساس تاریخ انتشار مطالب، بهترین مطالب و عکس ها را نشان می دهد.

نام دامنه

به اولین چیزی که باید حواستان باشد نام دامنه است. نام دامنه باید مختصر و معنا دار باشد که سریعا در حافظه ذخیره گردد. مساله دیگر باید مراقب تاریخ انقضا آن باشید چون اگر تاریخ انقضای آن نزدیک باشد، گمان میکنند که وبسایت شما یک وبسایت جعلی یا تفننی است و اگر بروزرسانی نگردد، دامنه شما جریمه خواهد شد.مساله بعدی اینکه شما به چهارصورت میتوانید وبسایت خود را بنوسید مثلا به صورت google.com یا www.google.com و هرکدام را که بنویسید سایت اصلی نمایش داده میشود اما چون دو دامنه یک محتوای یکسان ارائه میدهند وبسایت شما جریمه میشوند. شما باید تمامی چهاردامنه را روی یک دامنه قرار دهید.

8. ارزش منحصر به فرد و تقویت آن

آخرین و مهمترین مساله که در سال 2020 نگاه ویژه ای به آن می شود، موارد منحصربه فرد در وبسایت می باشد البته منظوراستفاده از موارد وتکنیک هایی است باعث می شود وبسایت شما نسبت به بقیه یک سروگردن بالاتر قرار گیرد که مهمترین مورد آن، محتوای مناسب است.

تولید محتوای مناسب و به کاربردن تکنیک های سئو علاوه براینکه باعث افزایش رتبه شما در گوگل می گردد، محبوبیت شما را بین کاربران از اینکه مطالب شما جدید و منحصر به فرد هستند را بیشتر می کند.البته این تکنیک زمانی بیشتر خودشو نشان میدهد که مطالب شما اختصاصی و منحصربه فرد باشند.

الان مهمترین مساله ایجاد محتوای مناسب منطبق با اصول سئو می باشد که از تکنیک های سئودرون صفحه می باشد.

برگرفته از مقالات زیر:

8 اصل سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

تکنیک های سئو درون صفحه

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
  • guard98
    سلام دوست عزیز وقتی ک میگید بک لینک بدید و بگیرید و لینک به همه جا به اشتراک بزارید منم لینکمو گزاشتم اینجا تا ببینم حرفی ک میزنید واقعا تاثیر داره یا واسه دلخوشی ماست! http://guard98.com/forums/

  • مهدی حسینی
    مطالب خوب و جامعی بودند بسیاری از این موارد رعایت بشود و سئوکار بر روی این موارد اشاره شده کار کند ،بیشتر راه سئو پیموده می شود. باتشکر

  • گریتینگ
    عالی بود ممنون

  • ساناز
    عالی بود ممنون دوست عزیز

  • zakaria jahan
    مطلب بسیار مفیدی بود

  • پنجره upvc
    نکاتی که در این بخش به اون اشاره کردید واقعا اصل سئوی داخلی رو تشکیل میده و سئوکار باید دقت کنه که همه موارد فوق رو رعایت کنه تا به موفقیت نزدیک بشه

  • صفری
    ممنون خوب بود

  • علی
    سلام شما فقط کار سئو داخلی هم انجام میدید؟

  • علی
    سلام ممنون از سایت خوبتون شما جایی برای تلگرام میشناسید یا خودتون انجام میدید؟

  • ابوالفضل ملاکی
    مقالتون عالی بود، سئو داخلی یکی از تخصص‌هایی است که فکر کنم تا زمانی که رتبه گرفتن وجود داشته باشه بهشن نیاز خواهد بود. التبه در ایران که متخصص سئو داخلی تنها وجود نداره، یعنی اگر موارد مختلفی دیگه سئو مثل سئو تکنیکال، سئو خارجی رو بلد نباشی جایی استخدامتون نمی‌کنن

نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار