ابزار اینستاگرام

ابزار اینستاگرام جهت مدیریت بهتر این شبکه اجتماعی بزرگ ایجاد شده اند. صحبت کردن در خصوص اینستاگرام و اهمیت آن، یک فرآیند زمان‌بر است؛ برای اینکه هر کسی که یک گوشی هوشمند دارد و استفاده مداوم از اینترنت می‌کند، اهمیت و میزان استفاده از این شبکه اجتماعی را به خوبی می‌داند و حتی خود او از هم کاربران فعال آن است. فقط در همین حد به شما بگوییم که امروزه تعداد کاربران فعال اینستاگرام به بیش از 800 میلیون نفر در ماه رسیده است.

به اینستاگرام دیگر نباید به عنوان یک شبکه اجتماعی عادی نگاه کرد. بسیاری از افراد از طریق همین شبکه و با اشتراک گذاری عکس‌هایی از محصولات و خدمات خود، کسب و کار خود را گسترش داده اند، بدون اینکه بخواهند سرمایه گذاری زیادی در همان اول انجام دهند؛ اما در کنار فعالیت در این شبکه اجتماعی پرکاربر، مدیریت آن اهمیت بیشتری دارد. اینستاگرام خود یک روش بازاریابی بوده و ارتباط زیادی به روش های دیگر بازاریابی مثل سئو ندارد.

برای مدیریت این شبکه، ابزارهای زیادی وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از بهترین‌های آن را معرفی کنیم. هرکدام از ابزارها نقاط مشترک زیادی دارند و لازم نیست که یک بازاریاب یا صاحب کسب وکار به همه آن‌ها مسلط باشد، بلکه آشنایی با یک یا دو مورد هم می‌تواند چشم‌اندازی از روند فعالیت شما بدهد.

15 ابزار مدیریت اینستاگرام

Hootsuite

یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی که به راحتی می‌توانید زمان پست گذاری و نوع انتشار آن‌ها را کنترل کنید. در این ابزار اینستاگرام تمامی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و شما می‌توانید با انتخاب اینستاگرام، چگونگی نمایش پست و زمان انتشار آن‌ها را مدیریت کنید. به عبارتی دیگر با این ابزار نگران جا ماندن پست‌ها برای قرار دادن در اینستاگرام نیستید و می‌توانید دیگر فعالیت‌ها جهت افزایش فروش را مدیریت کنید.

Combin

یک ابزار اینستاگرام رو به رشد در مدیریت اینستاگرام با هدف افزایش کاربران واقعی است. قدرت جستجوی بالایی که این ابزار دارد، به شما امکان پیدا کردن کاربران فعال در حوزه کاریتان را می‌دهد.

Later

یک ابزار اینستاگرام کاملاً رایگان است که به شما امکان تولید 30 پست در ماه را می‌دهد. لاتر خود ابزاری به نام Linkin.bio دارد که امکان مدیریت و نمایش عکس‌ها را به صورت یک پلتفرم مجازی به شما می‌دهد و از این رو فعالیت شما در این شبکه را خیلی راحت و آسان می‌کند.

Linktree

در اینستاگرام هر کسی می‌تواند در قسمت بیو خود یک لینک به صفحه اصلی سایت قرار دهد. چگونگی تعامل این لینک و اینکه چه میزان کاربر از طریق کلیک بر روی آن وارد صفحه سایت شما می‌شوند را به راحتی می‌توانید با این ابزار اینستاگرام مدیریت کنید.

Boomerang

یک ابزار اینستاگرام عالی و فوق حرفه‌ای برای تولید ویدئو در شبکه‌های اجتماعی با هدف جذب کاربران بیشتر است. کاربران اینستاگرام زبان مخصوص به خود را دارند و باید با زبان آن‌ها صحبت شود که بتوانند با پست‌های شما تعامل برقرار کنند، از این رو این ابزار به شما امکان تولید ویدئو به زبان کاربران را می‌دهد.

FourSixty

اینستاگرام خود به یک بازار برای دادوستد کالا و خدمات تبدیل شده است. این ابزار اینستاگرام به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا با هدایت کاربران به صفحه محصولات، آن‌ها را به فروش برسانند. همچنین کاربران می‌توانند بدون وارد شدن به سایت، محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند.

Instagram Business Blog

به روز بودن در حوزه کاری یکی از اصول موفقیت هر شخصی است و در دنیای که سرعت تغییرات از نور هم بیشتر شده، این مسئله بیشتر از همه اهمیت دارد. اینستاگرام بخشی به نام Business را به برنامه خود اضافه کرده و از صاحبان کسب وکار خواسته تا برای پیشتاز بودن نسبت به سایر رقبا، مقالات این بخش را مطالعه کنند تا از آخرین تغییرات این شبکه اجتماعی مطلع شوند و آن را در صفحه کاری خود به کار ببرند.

Repost

یک ابزار اینستاگرام لازم برای به اشتراک گذاری محتوای تولیدی کاربران است. در واقع با این ابزار به مخاطبان خود نشان داده‌اید که نظرات و علائق آن‌ها احترام زیادی قائل هستید. استفاده از این ابزار خیلی ساده است و تنها کاری که باید بکنید، چند کلیک برای اشتراک گذاری مطالب است.

Social Insight

یک ابزاری مدیریت شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است که به راحتی می‌توانید پست‌های قرار داده شده را تحلیل کنید. تعامل هر پست، تعداد لایک، پیشرفت حساب کاربری، دریافت بهترین زمان برای قرار دادن پست و اطلاعاتی در خصوص کاربران از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار است.

CrowdFire

یک ابزار اینستاگرام عالی برای مدیریت فالوور و فالوکننده های حساب کاربری اینستاگرام است. با این ابزار شما می‌توانید تا افرادی که شما را فالو نکرده و همچنین اکانت های غیر فعال را شناسایی کرده و اقدام به آنفالو کردن آن‌ها کنید.

Linktree

از آنجا که پایه و اساس اینستاگرام عکس است، استفاده از این ابزار اینستاگرام بسیار توصیه می‌شود. این ابزار به نوعی یک ابزار ویرایش عکس بر اساس این شبکه اجتماعی است. شما می‌توانید با استفاده از VSCO انواع فیلترها بسیار زیبا و کاربردی را بر روی آن‌ها اعمال کنید و در نهایت یک خروجی حرفه‌ای با عکس‌هایی ساده‌ای که از موبایل خود گرفته‌اید، به راحتی و در سریع ترین زمان تولید کنید.

Social Rank

یک ابزار دیگر برای مدیریت فالوورها اما کمی حرفه‌ای‌تر است. با این ابزار شما می‌توانید فالوورهای خود را مدیریت و شناسایی کنید و براساس معیارهای خاص و تعریف شده، آن‌ها را دسته بندی نمایید.

Soldsie

عکس‌ها و کپشن ایسنتاگرام قابل لینک شدن نیستند و تنها قسمت لینک دار در بیو پروفایل شما قرار دارد. با این ابزار شما می‌توانید متن و عکس‌های خود را به سایت خود لینک بدهید. این قابلیتی است که به تازگی و در چند ماه گذشته به اینستاگرام اضافه شده است؛ البته قابلیت آن کمی متفاوت است و بهتر است که خود ابزار یک بار به صورت دقیق بررسی کنید.

Instagram video tool

یک ابزار اینستاگرام حرفه‌ای آنلاین برای تولید ویدئو است. این ابزار برای افرادی که هیچ گونه تجربه‌ای تولید ویدئو ندارند، بسیاری عالی و مناسب است و با آن می‌توانند اقدام به تولید انواع ویدئو متناسب با هدف و کسب و کار خود و به صورت حرفه‌ای کنند.

Upleap Instagram

این ابزار اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بر اساس نوع فالوورهای مورد علاقه تان، تعداد آن‌ها را افزایش دهد. افزایش فالوور واقعی و تعامل و اثرگذاری فالوورها از ویژگی‌های اصلی این ابزار است. کافی است که شما مشخصات صفحه خود را بدهید و این ابزار به راحتی و براساس اطلاعات به دست آمده از صفحه، فالوورها را به صفحه شما هدایت خواهد کرد.