6 نکته جدید جهت بهینه سازی موتور جستجو برای بازاریابان

پس از آنکه تغییراتی در بهینه سازی موتور جستجو (سئو) بوجود آمد، مشاغل زیادی در این کسب و کار ایجاد شد. چند سال پیش شخصی که بهینه سازی موتور جستجو را برای یک وب سایت انجام می داد تنها با ایجاد چندین لینک و قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات می توانست کار بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهد.

امروزه بهینه سازی موتور جستجو پیچیده تر شده است و می بایست پروفایلی از لینک ها ، قرار دادن کلمات کلیدی در تگ های مختلف و ایجاد نقشه سایت و ... نیز جهت بهینه سازی موتور جستجو انجام شود.

با این حال یک روش از بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که بیشتر از همه انجام می شود و ممکن است تا مدت ها نیز از این روش استفاده شود. این روش باعث می شود که وب سایت ها در صفحات نتایج موتور جستجو به خوبی دیده شده و از رتبه خوبی برخوردار شوند.

با نگاهی به آینده می توان 6 نکته در جهت بهینه سازی موتور جستجو برای بازاریابان را بصورت زیر معرفی نمود:

1- همه جا نشانه گذاری Schema پیاده سازی شود

در نوآوری های جدید در بهینه سازی موتور جستجو ، نشانه گذاری Schema مطلب جدیدی است که باعث شده لیست های جستجو شده توسط شما بصری تر بنظر آید و نرخ کلیک شدن نتایج نیز افزایش یابد. گوگل بطور مداوم سعی می کند بهترین نتایج را همیشه برای کاربر نهایی تهیه نماید. Sechema با توجه به قدرت دانش گراف خود یک نقطه جالب جهت پیاده سازی سئو است.

این راز از هیچ کس پوشیده نیست که یکی از علاقه مندی های الگوریتم جستجوی گوگل نشانه گذاری Schema است. در تحقیقاتی که در بهار 2014 انجام شد 0.3 درصد دامنه هایی که رتبه بالایی دارند از این نشانه گذاری Schema استفاده می کنند. 36 درصد اطلاعات نتایج جستجوی گوگل حداقل یک قطعه اطلاعات خود را از schema.org بدست آورده است. علاوه بر موتور جستجوی گوگل بقیه موتورهای جستجو مثل بینگ نیز از این نشانه گذاری Schmea استفاده می کنند.

2- بهینه سازی برای جستجوی hyperlocal

شواهد حاکی از این مطلب است که گوگل در مورد نتایج جستجوی محلی هوشمند تر عمل می کند. به عنوان مثال در نقشه گوگل قرار دادن توضیحات در محل های کسب و کار شما و یا همسایگان شما باعث می شود که رتبه بهتری به وب سایت شما داده شود.

3- صحبت با بازاریان و توسعه دهندگان وب سایت و بطور کلی همه کسانی که در قرار دادن محتوا درون وب سایت نقشی دارند

بدون استفاده از بهینه سازی موتور جستجو با هیچ کس نمی توان ارتباط برقرار کرد. بازاریابی دیجیتال بستگی به نفوذ بهینه سازی موتور جستجو دارد. برای انجام این کار می بایست به تیم بازاریابی اینترنتی در اجرای کلمات کلیدی مشاوره داد. بازایابان محتوا معمولا بهینه سازی موتور جستجو را هوشمندانه انجام می دهند ولی نیاز دارند که به واسطه یک تیم که فقط بهینه سازی را پیاده سازی می نماید، تیم خود را تقویت کنند.

4- بروزرسانی اطلاعات خود در تغییرات بوجود آمده در الگوریتم های موتورهای جستجو

همه کسانی که بهینه سازی موتور جستجو را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو مخصوصا تغییرات پاندا و پنگوئن مطلع باشند. کسانی که بهینه سازی موتور جستجو را انجام می دهند می بایست دارای اطلاعات زیادی در حوزه های مختلف باشند که بتوانند با حس کنجکاوی خود کسب و کار شرکت مورد نظر را متحول نمایند.

5- بهبود و تاکید برند تجاری

قرار گرفتن اطلاعات یک برند تجاری در صفحه نتایج جستجو برای یک شرکت خیلی ارزشمند است به عبارتی دیگر برندهای تجاری می بایست جهت کسب و کار خود بهینه سازی موتور جستجو را بصورت حرفه ای انجام دهند.

6- تفکر استراتژی در سطح بالا و پیاده سازی آن در سطح تکنولوژی

مدیران یک سازمان می بایست دیدگاه ها و تفکرات استراتژیک خود را با بهینه سازان موتور جستجو مطرح نماید. کسانی که بهینه سازی موتور جستجو را انجام می دهند دریایی از معیارها، داده ها و اطلاعات کسب و کارهای مختلف هستند. آنها موظفد تفکرات استراتژیک مدیران یک سازمان را با استفاده از مهارت خود پیاده سازی نمایند.

منابع: entrepreneur