8 ابزار آسان سئو که هر کسی باید استفاده کند

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) راه کارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که افراد دیگر براحتی بتوانند کسب و کار شما را پیدا نمایند. برای کمک به تلاش شما در بهبود سئو، سئوکار 8 ابزار آسان سئو را به شما معرفی می نماید. استفاده از گزینه های ما رایگان، کارآمد و آسان است، حتی برای مبتدیان ! بنابراین توصیه می کنیم ابزارهای آسان سئو را به کار بگیرید!

ابزارهای سئو به صاحبان کسب و کارها کمک می کنند تا بتوانند در موتورهای جستجو رتبه های بهتری را برای سایت خود بدست بیاورند. این ابزارهای سئو به بهینه سازی محتوا، کلمات کلیدی، بک لینک ها و ... می پردازند.

دسته بندی ابزارهای سئو

به طور کلی ابزارهای سئو به سه دسته تقسیم بندی می شود که در زیر آمده است:

ابزار سئو محتوا

محتوای وب سایت می بایست حاوی کلمات کلیدی مطابق با عبارت های جستجو باشد. قرار گرفتن کلمات کلیدی در عناوین صفحه، توضیحات، متن و برچسب ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. محتوا علاوه بر اینکه می بایست حاوی کلمات کلیدی باشد باید منحصر بفرد و جذاب باشد تا در نتایج جستجوی ارگانیک در رتبه بالایی قرار بگیرد. ابزارهای سئو محتوا این موارد را بصورت کامل آنالیز می کنند.

ابزار سئو بک لینک

بک لینک ها برای رتبه سئو سایت بسیار اهمیت دارند. هنگامی یک سایت به سایت دیگر لینک می دهد کمک می نماید تا قدرت دامنه آن بیشتر شود و از ترافیک بالاتری برخوردار شود. هر چقدر قدرت دامنه بیشتر باشد امتیاز منتقل شده، بیشتر خواهد بود.

ابزار سئو URL

URL ها برای سئو بسیار مهم هستند زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو URL ها را برای کلمات کلیدی اسکن می کنند تا بتوانند محتوای سایت را تعیین کنند. وجود کلمات کلیدی در URL به گوگل کمک می کند تا مشخص کند صفحه مربوط به چه چیزی است و یکی از عوامل تطبیق سایت با جستجوی افراد است.

ابزارهای رایگان سئو

چه کسی یک ابزار رایگان را دوست ندارد، به ویژه هنگامی که آن ابزار اتفاق بزرگی را رقم بزند؟

1- گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک استاندارد ترین ابزار برای آنالیز وب سایت است. اگرکسب و کار شما در حال حاضر از این ابزار برای نظارت بر ترافیک سایت تان استفاده می کند، شانس بزرگی نصیبتان شده است، اما اگر اینطور نیست، نگران نباشید! برای شروع دیر نیست، با راهنمای های سئوکار حتی مبتدیان نیز میتوانید از این ابزار عالی استفاده کنند. گوگل آنالیتیک اطلاعاتی مانند این که چه صفحاتی در وب سایتتان دارای ترافیک بازدید بیشتری هستند، تعداد بازدیدکنندگان و فعالیت های کاربران، زمان حضور ومسیر خروج آنها را نمایش می دهد.

2- گوگل Insights

توسط گوگل Insights می توان سرعت صفحه را بررسی نمود. آنچه که در پست‌های Moz مشهود است، زمان سریع بارگذاری صفحه در جستجومی تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت داشته باشد. اما بسیاری از شرکت ها هیچ ایده ای به منظور بهبود سرعت بارگذاری سایت خود ندارند. گوگل Insights ابزاری است که در این راه به شما کمک می کند. این ابزار به شما می گوید چرا باید وب سایت خود را تعمیر کنید وچگونه این کار را برای بارگذاری سریعتروب سایتتان انجام دهید.

3- گوگل وب مستر

ابزار گوگل وب مستردر کل دنیا طرفداران زیادی دارد ما نیزعاشق ابزار گوگل وب مستر هستیم. این ابزار رایگان قدرتمند، گزارشی از اطلاعات وب سایت ها، مانند کلمات کلیدی داده ها، کلیک و غیره ... را نشان می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به ابزارهای گوگل وب مستر مراجعه نمایید.

4- گوگل Trends

آیا کنجکاوید که بدانید محبوب ترین موضوعات در جستجوی گوگل کدامند؟ گوگل Trends محبوب ترین موضوعات را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را درگوگل در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص داشته اند . به خاطر آورید که هنگامی که کلمه "e-mail" به "email" تبدیل شد: در مثال زیر، گوگل فروپاشی "e-mail" در طول یک سال را نشان می دهد.

گوگل Trends

این ابزار را برای تحقیق روی کلمه کلیدی جهت استفاده در پست های وبلاگ، صفحات وب جدید خود و غیره به کار برید.

5- نوار ابزار MOZ

نوار ابزار MOZ به شما اطلاعات مفیدی از هر صفحه وب ارائه می نماید. با یک نگاه سریع، شما می توانید به اطلاعاتی از قبیل قدرت صفحه، قدرت دامنه و حتی تعداد بک لینک‌ها دست بیاورید. این ابزار که به طور روزانه اکثر متخصصانSEO از آن استفاده می کنند، در یک نگاه و به سرعت آمار سایت را به شما نشان می دهند.

6- Screaming Frog

Screaming Frog ابزار فنی، اما قدرتمند است. این ابزار پیوند های سایت، تصاویر، اسکریپت ها و ... را جستجو واطلاعات خوبی از همه این داده ها به شما می دهد. این ابزار یک فایل CSV را در اختیار شما قرار می دهد تا به بررسی آنچه که می‌خواهید بپردازید. با این ابزار خطای 404 در وب سایت ، توصیف متا گم شده و تمام انواع اطلاعات مفید به شما داده می شود.

ابزارهای غیر رایگان

می دانیم که بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند، اما گاهی اوقات برخی چیزها ارزش آنرا دارند که به خاطرشان هزینه پرداخت کنید. دو ابزار زیر، هر دو توسط Moz ارائه شده اند و برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک، بهترین هستند.

7- MOZ

MOZ پرداخت از 99 دلار در ماه شروع می شود. MOZ خدمات زیادی برای آنچه که شما می پردازید ارائه می دهد. خدماتی مانند ردیابی کلمه کلیدی، نظارت بر صفحه فرود، تجزیه و تحلیل ترافیک و صفحه، پیشنهاداتی برای seo صفحه می دهد. این ابزار برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، زیرا استفاده از داده ها و اطلاعات را به آسانی فراهم می کند.

8- MOZ Local

MOZ Local ابزاری مناسب، برای هر کسی که به دنبال یک راه اندازی SEO محلی خوب در قالب لیست آنلاین (سختی آن مهم نیست ما آن را برای شما انجام می دهیم ) است. این ابزارتمام نقل قول های محلی را برای شما انجام می دهد، و تضمین می کند که اطلاعات دقیق و هماهنگ و سازگار است.

MOZ Local

استفاده از این 8 ابزار سئو، آسان است و سئوکار آن را برای تمام کسانی که به بهینه سازی موتور جستجو علاقه دارند، پیشنهاد می نماید.

لینک های مفید:

گوگل آنالیتیک

گوگل Insights

گوگل وب مستر

گوگل Trends

نوار ابزار MOZ

Screaming Frog

MOZ

MOZ Local

سئو چیست

منبع خبر:
8 easy seo tools

سوالات متداول

ابزارهای سئو چگونه تعریف می شود؟

ابزارهای سئو اطلاعاتی را در مورد سلامت و موفقیت کلی وب سایت شما ارائه می دهند. آنها به کشف نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است مانع از رتبه بندی و کسب درآمد در نتایج موتورهای جستجو ها شوند، کمک می کنند.

انواع مختلف ابزار سئو چیست؟

سئو به قدری گسترده است که می توان آن را به سه نوع اصلی تقسیم کرد: سئو داخلی، سئوی خارجی و سئو تکنیکال. هر یک از این انواع بر روی ناحیه متفاوتی از وب سایت تمرکز می کنند و مجموعه قوانین خاص خود را دارند.

آیا شما می توانید سئو را به تنهایی انجام دهید؟

شما کاملاً می توانید سئو را خودتان به تنهایی انجام دهید. با کمی تحقیق و تمرین زیاد، هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه برای کسب و کار خود سئو انجام دهد.