ایجاد نام تجاری

یکی از موارد مهم در ایجاد نام تجاری که باید به آن خیلی دقت و وسواس به خرج داد، اصالت است. این اصالت که به برند شما هویت می دهد و می تواند جهت درست تبلیغات را تعیین کند. اصالت در برندینگ اگر به درستی معرفی شود، خود می تواند حامل پیام کیفیت و شعار شما باشد. در برندینگ، این اصالت است که مسیر ایجاد نام تجاری شما را تعیین می کند و خیلی سریعتر از آنچه که شما فکرش را بکنید، شما را تا بالای تصور ذهنیتان می برد و حتی می تواند باعث سقوط یکباره شما شود.

اما فقط این اصالت نیست که می تواند ضامن موفقیت برندینگ شما شود. البته اصالت مساله ای نیست که به خودی خود به وجود بیاید، بلکه باید از قبل پیش مقدماتی را برای آن آماده کنید. شفافیت در عملیات، وضوح بودن دیدگاه و اینکه ایجاد راهکارهایی برای نفوذ برند در قلب مشتریان نیز از مواردی هستند به شما در تعیین اصالت و ایجاد نام تجاری سازمانتان کمک بسیاری می کند.

همیشه تلاش افراد این است که بتوانند علاوه بر ایجاد نام تجاری و در واقع یک اصالت واقعی، آن ها را نیز حفظ کنند. حفظ کردن اصالت و در واقع محبوبیتی که بین مردم توانسته اید به دست بیاورید، مهمتر از بدست آوردن آن می باشد. گاهی یک اشتباه هر چند کوچک، می تواند شما را تا مرز سقوط محبوبیت نام تجاریتان ببرد اشتباهاتی مانند رفتار بد فروشنده، ارسال نادرست محصولات و غیره. این مساله در بحث سئو از همه چیز مهم تر است و برای همین است که امروزه، مقالات متعددی توسط متخصصان این حوزه در دسته های مختلفی که از چگونگی تشکیل هویت و اصالت تا حفظ و گسترش آن در فضای مجازی که گستردگی استفاده آن ها بیشتر از گذشته است، نوشته شده است.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شش راه برای ایجاد یک نام تجاری اصیل یا بهتر بگوییم شش روشی را که به شما در ایجاد نام تجاری قوی و بااصالت در آینده کاری خود کمک می کند را بیان کنیم. این نکات شاید در نگاه اول کامل نباشند، اما پایه تشکیل دهنده هر برندسازی قدرتمندی می باشند که باید کاملا با برنامه ریزی پیش برد.

شش مرحله در ایجاد نام تجاری

1. بازی را با قواعد خود ایجاد کنید

هرکسی برای برند خود قوانین خاصی دارد. در واقع برای خود یک نوع بازی اختصاصی ایجاد کرده است که بتواند خود را براساس آن، بین بقیه رقبا پیش بیاندازد. این بازی را که به اصطلاح همان استراتژی کسب وکار هم می گویند، کاملا اختصاصی هرسازمان است و اگر می خواهید در این زمینه موفق باشید، باید از تکنیک ها، روش ها و ابزارهای جدید در این زمینه استفاده کنید. افراد همیشه جذب کسب وکاری می شوند که از تکنیک های جدید در سازمان خود استفاده می کنند که بیشتر با روحیات آن ها سازگاری داشته باشد.

2. "یکی از ما باشید"

مردم می خواهند که جز برندی باشند و با آن رشد کنند. ما اغلب از کلمه قبیله برای این مساله استفاده می کنیم. شاید در زبان فارسی این کلمه خیلی جالب به نظر نرسد و متخصصان هرکدام نیز برای آن اصطلاحی خاصی به کار ببرند. اما هر کسب وکار برای خود یک حوزه ای تشکیل می دهد که این حوزه در واقع همان قبیله اوست و علاقه دارد که مشتریان همه وارد قبیله او شوند. ارائه محصولات و خدمات باکیفیت، مشتری مداری و رفتار مناسب با آن ها که به گونه ای که رفتار رقبای شما، به نوعی توهین به مشتری تلقی شود( البته از دید مشتریان) و ایجاد استراتژی خاص نیز می تواند باعث جذب مشتریان به سمت قبلیه شما شود.

3. استفاده ازتکنیک اهرم

شما مزیت به مشتری خود می دهید که هم او سود ببرد هم شما. پس خیلی مهم است که تعادلی در این خصوص ایجاد کنید. متاسفانه بعضی از فروشگاه ها، مزیت ها را بیش از قابلیت های خود ایجاد می کنند که این مساله می تواند باعث کاهش خدمات و نارضایتی مشتری شود.

4. همه چیز را از صفر در نظر بگیرید

اینکه بخواهید بازی و قاعده خاص خود را ایجاد کنید تا بتوانید برندسازی و نتیجه اصالت نام تجاری خود را به درستی ایجاد کنید، نیازمند پیش مقدماتی می باشد که باید رعایت کنید. این پیش مقدمه شناخت مشتری و درک نیازهای آن و پیدا کردن روش هایی برای رفعشان می باشد.

5. یک هنرمند انسانی باشید

مردم دوست دارند با برندی ارتباط برقرار کنند که به آن ها همانند یک ابزار نگاه نکند، بلکه آن ها را مانند یک دوستی بداند که بخواهد مشکلاتشان را حل کند. کاربران وقتی نیازی دارند، وارد سایت شما می شوند تا بتوانند راه چاره ای برای آن پیدا کنند. این راه چاره می توانند کالا، خدمات یا هرچیزی دیگر شبیه به آن باشد. اگر آن ها حس کنند که شما قصد دارید به آن ها خدمات یا محصولات خود را به زور غالب نکنید، نه تنها خرید نخواهند کرد بلکه می توانند باعث کاهش مشتریان و خراب شدن وجهه شدن در دنیای مجازی شوند. چون همانطور که بارها بیان شده است، یک مشتری ناراضی می تواند تا شش هزار را نفر را ناراضی کند. پس هنرمندانه رفتار کنید.

6. یک ارتش ایجاد کنید

یک رهبر کسب وکارباید قادر باشد تا بتواند منابع و روش های پیشرفت خود را به درستی و در مستقیم اصلی هدایت و کنترل کند. اینکارمانند یک فرمانده ارتش در زمان جنگ است که باید نیروهای خود را بگونه ای چیدمان نماید تا بتواند بهترین نتیجه را از جنگ بگیرد و در نهایت دشمن خود را شکست دهد. این کار نیازمند تجربه و مهارت بالا می باشد. پس اگر کامل به این زمینه مسلط نیستید، بهتر است که حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.