انواع محتوا

انواع محتوا چیست؟ این سوالی است که ممکن است به ذهن هر بازاریاب و تولیدکننده محتوایی خطور کند. همه شما می دانید که امروزه تولید محتوا مهمترین عامل موفقیت در برندینگ و افزایش سئو است. برای همین، اکثر شرکت ها به این مساله توجه ویژه دارند و از این رو در طراحی سایت خود سعی کرده اند که قسمت های ویژه ای برای بلاگ سایت خود قرار دارند. نکته مهم دیگر در نظر گرفتن تولید انواع محتوا است. تولید یک نوع محتوا بعد از مدتی برای کاربران کسل کننده خواهد بود و برای همین است که شرکت ها اقدام به استخدام افراد متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال و تولید می کنند تا انواع محتوا را برای سایت و شبکه های اجتماعی خود تولید کنند.

داشتن تعادل بین انواع محتوا خیلی مهم است. این تعادل یعنی اینکه انواع محتوا مناسب سایت خود را براساس استراتژی خاصی و به تناسب تولید کنید و همچنین بهتر است به دنبال تولید نوعی محتوا جدیدی باشید که قبلا آن را تست نکرده اید. در واقع اگر به دنبال این هستید که بتوانید تولید محتوا خود را نسبت به بقیه رقبا پیشتاز نمایید، باید به غیر از رعایت اصول و نگارش سئو، محتوا و مطالبی را تولید کنید که رقبای شما از آن ها غافل هستند یا کمتر توجه می کنند.

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم که انواع محتوا که هر بازاریابی می تواند با آن کاربرانی مختلفی را به سمت سایت خود جذب نماید، بیان کنیم.

13 انواع محتوا برای جذب کاربران بیشتر

1. GIFهای متحرک

ازگیف های متحرک در چت ها دوستانه و فروم ها به تناوب استفاده می شود ولی به کار بردن آن ها در اینترنت خیلی رایج نمی باشد. اخیرا پلتفرم های بلاگ نویسی مانند تامبلر از گیف های متحرک به عنوان یک عنصر در تولید محتوا به کار برده است. استفاده کردن از گیف های متحرک در صفحات وب سایت مخصوصا صفحه فرود باعث افزایش جذابیت محتوای سایت شما و در نهایت جذب کاربران می شود. گیف ها امروزه به عنوان یکی از انواع محتوا استفاده می شود.

2. کمیک / کاریکاتور

کمیک و کاریکاتورها از دیگرا نواع محتوا هستند که بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا می توانند برای افزایش جذابیت محتوای سایت استفاده کنند. در واقع، از این نوع محتوا بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. ویژگی که کمیک و کاریکاتورها دارند این است که به راحتی می توانند نوع صنعت یا کسب وکار را بازگو کنند و همچنین بسته به شرایط و اتفاقات روزی که در جهان می افتاد، برای هرکدام یک کاریکاتور ایجاد کرد. بر اساس گزارش ها و تحلیل های به دست آمده ازشبکه های اجتماعی، میزان به اشتراک گذاری این نوع محتوا زیاد است البته اگر اصول آن به خوبی رعایت شود، می تواند کمک به افزایش رتبه وب سایت کند.

3. محتوای بصری

محتوای بصری را نباید با اینفوگرافیک اشتباه گرفت. محتوای بصری یکی دیگر از انواع محتوا است که در بازاریابی اینترنتی از آن استفاده می شود. از محتوای بصری برای توضیح ساده تر مفاهیم پیچیده که ارائه آن ها به صورت متنی سخت است، استفاده شود.

یکی از کاربرد های محتوای بصری، استفاده از آن ها در تصویرسازی صفحات کتاب کودکان است. از محتوای بصری می توان در کارت های شبیه کارت های بازی برای ساده سازی مفاهیم سخت آموزشی استفاده کرد. در دنیای اینرنت از این نوع محتوا، در بلاگ ها، شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی و غیره استفاده می شود.

4. محتوای چالشی

استفاده از محتوای چالش برانگیز به راحتی می تواند باعث افزایش ترافیک سایت، کامنت ها و دریافت لینک شود. محتوای چالشی یکی از انواع محتوا است که برای تمامی انواع افراد حالت جذاب و گیرایی دارد. اگر به خوبی این نوع محتوا پیاده سازی شود، می تواند باعث درگیر شدن کاربران و افزایش ارزش برند شما بین دیگر رقبا شود.

برای مثال می توان مناظره بین دو برند برای یک محصول بیان کرد. مناظره ها همیشه به عنوان یکی از چالش ترین برنامه ها بین کاربران بوده و از انواع محتوا است و در آن همیشه یک برند و کیفیت آن را به چالش می کشند.

5. ویدئو های زنده

یکی از انواع محتوایی که جدیدا به شبکه های اجتماعی اضافه شده است و البته از قبل هم در سایت ها به کار می بردند، ویدئوهای زنده از وقایع و رخدادها است. این ویدئو ها می تواند شامل رویداد ورزشی، معرفی محصولات و تست آن به صورت زنده و غیره باشد. برای مثال درشبکه اجتماعی اینستاگرام، امکان آپلود ویدئو زنده در عرض چند ثانیه به تازگی اضافه شده است و یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی و تولید انواع محتوا می باشد. هیچ چیزی مانند ویدئو نمی تواند توجه کاربران را خود جلب کند.

6. نوشتن در توییتر

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی که در آن می توان محتوای کوتاه تولید کرد. محتوایی که در توییتر قرار داده می شود باید کوتاه و جذاب باشد و از این رو به یکی از محبوب ترین شبکه ها بین افراد در جهان شده است. تمامی افراد اعم از دانشجو و مردم عادی گرفته تا سیاستمدارن بزرگ، برای خود یک اکانت توییتر دارند و جملات و سخنان خود را در آن قرار می دهند. توییتر در واقع به یکی از محبوب ترین انواع محتوا بین کاربران تبدیل شده است.

7. اطلاعات رخدادها

نمی توان برهر رخداد یا اتفاقی که در شرکت یا سازمان می افتد، یک سایت جداگانه طراحی کرد یا یک صفحه بلاگ درآن مورد نوشت. صفحات بلاگ ممکن است که خوانده نشوند. ولی نکته مهم تر از آن، نوع نوشتن رویدادها و خبرها است. نحوه نوشتن آن ها با مقالات آموزشی متفاوت است و نیاز به یک تخصصی خاص دارد. بهتر است که از یک تیم مجزا و تخصصی خبری برای این مساله استفاده کنید. اطلاع رسانی از رویدادها در سایت و شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین انواع خبری است.

8. اینوگرافیک

ازاینفوگرافیک برای نمایش اطلاعات به صورت فرآیندی استفاده می شود. هر نوع موضوعی را می توان با اینوگرافیک و به ترتیب مراحل به تصویر کشید. اینفوگرافیک شبیه محتوای بصری است و استفاده اصلی آن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا پینترست است. یکی از انواع محتوا است که میزان استفاده از آن روبه رشد است.

9. الگوهای تصویری

یکی از انواع محتوا است که شدیدا بر استفاده از آن توصیه می شود. در این نوع محتوا شما سعی میکنید که خود و کسب وکارتان را در اینترنت با استفاده از الگوهای تصویری معرفی و شناسایی نمایید و یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی است. الگوهای تصویری به غیر مسائل آموزشی، می توانند برای فان و سرگرمی استفاده شوند و یکی از ابزار انواع محتوا می باشند که در استفاده آن ها بیشتر در شبکه های اجتماعی می باشد.

10. موزیک ویدئو

از موزیک ویدئو که یکی از انواع محتوا است برای تولید محتوای فان و سرگرمی استفاده می کنند. البته ساختن موزیک ویدئو در توان دانش هر کسی نیست و نیازمند یک فرد باتجربه برای درست کردن آن است ولی اگر بتوانید یک موزیک ویدئویی را تولید کنید، می توان گفت که به راحتی می توانید کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. موزیک ویدئو، نسبت به سایر محتوا عکسی و متنی بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و از این به برندسازی سایت شما کمک بسیاری خواهد کرد.

11. اطلاعات و داده اورجینال

اطلاعات اورجینال یعنی داده هایی که توسط خود شرکت تولید شود و در مورد آن تحقیقات بسیاری انجام می شود. استفاده از اطلاعات اورجینال می تواند سایت شما را به یک منبع اطلاعاتی بین کاربران تبدیل کند برای مثال خبرگزاری های اصلی، از داده های اورجینال استفاده می کنند. اطلاعات اورجینال که از انواع محتوا است بیشتر شامل خبرهای به روز در حوزه کاری مربوطه است.

12. پادکست

پادکست از انواع محتوا است که به صورت صوتی و ویدئویی می باشد. از این نوع محتوا بیشتر افرادی که در حال مسافرت هستند و قصد دارند مطالب را همچنان به صوتی گوش کنند، استفاده می کنند.

13. نمایش اسلایدی

یکی از ساده ترین ابزارهای انواع محتوا برای نمایش اطلاعات در سطح شهر وب سایت ها است. نوع نمایش اسلایدی به این صورت است که نکته یا بخشی از مصاحبه، مراسم و غیره در یک اسلاید نمایش داده می شود. امروزه محتوایی که نکاتی را بیان می کنند، از نمایش اسلایدی استفاده می کنند که هر نکته ای را در آن بیان می کنند.

content type