لینک طعمه

آیا می دانید لینک طعمه چیست؟ آیا از ساخت لینک طعمه اطلاعاتی دارید؟ همه متخصصانی که در حوزه سئو و بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنند، این را می دانند که الگوریتم گوگل و تکنیک های سئو هرروز پیشرفته تر و البته باهوش تر می شود.

گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتم خود را تغییر می دهد تا نتایج قوی تر و بهتری را بدست بیاورد. امروزه گوگل در سئو سایت به دنبال این است که سایت های به کاربران نشان داده شود که دارای ارزش بالایی در محتوا و ساختار خود هستند.

استفاده از حیله و ترفندهایی که باعث می شدند سایتها در سریعترین زمان ممکن در صفحه اول گوگل قرار بگیرند، امروزه دیگر ازنظر گوگل تایید شده نیستند و حتی جریمه های گوگل را در پی دارد.

در چندسال اخیر، دستیابی به رتبه در سئو وب سایت خیلی سخت تر از گذشته است و باید کامل هوشمندانه عمل کرد. باید براساس یک استراتژی بازاریابی و سئو، برنامه خود پیش برد.در این مقاله سئو میخواهیم در خصوص یک تکنیک باهوش ( لینک طعمه ) که بتوان سئو وب سایت خود را افزایش داد، صحبت کنیم. پس سئوکار را همراهی کنید.

لینک طعمه چیست؟

لینک طمعه در حقیقت لینکی است که هر موردی یا عبارتی در وب سایت باید به آن لینک گردد. ما باید لینک طعمه داشته باشیم چون در این لینک پر از اطلاعات اصلی و مهم که هدف وب سایت را بیان می کند، قرار دارد.

اگر بخواهیم یک تعریف دیگر برای لینک طعمه بنویسیم، می توانیم بگوییم که " لینکی که باعث جذب مخاطب و کاربر به وب سایت شما و از طریق عبارت یا تکنیک های خاص میگردد."

برخی از متخصصان فکر می کنند که لینک طعمه یک راه اسپم برای دریافت لینک بیشتر می باشد اما ما در این مقاله میخواهیم نوع دیگری از این نوع لینک که مفید و غیرسیاه است را توضیح دهیم.

لینک طعمه مانند ماهی گرفتن می ماند که شما تکه گوشت یا غذایی را سر قلاب می بندید و آن را داخل آب می اندازید. ماهی به امید دریافت غذا داخل قلاب شما گیر می کند و بعد توسط شما شکار می شود. متاسفانه شاهد لینک هایی بسیاری برای دریافت رتبه بالاتر در گوگل هستیم اما ما میخواهیم به جای شکار ماهی و کلک زدن به آن، یک غذای مفید و بدون کلک به ماهی بدهیم البته ابزار ما همان قلاب ماهی است.

ما می خواهیم کاربر با کلیک بر روی چنین لینک هایی، به جای باز شدن صفحه ای نامرتبط با موضوع، یک صفحه وب سایت پراز محتوای مفید برای او باز شود که در ادامه ساخت لینک طعمه آمده است.

ساخت لینک طعمه چگونه است؟

در واقع باید بپرسیم که چگونه یک لینک طعمه مفید ایجاد کنیم. یک لینک که باعث بهبود سئو وب سایت شما گردد.

یکی از بهترین راه های برای ایجاد چنین لینکی، این است که منابع و محتوای خود را به صورت موازی و مرتبط به هم پخش کنید و همه را در یک صفحه قرار ندهید. در حقیقت با این کار خواننده را تشنه خواندن بقیه مطالب می کنید. البته باید استراتژی تولید محتوا را نیز بدانید.

اجازه بدهید که با یک مثال این نکته را بیشتر توضیح دهیم:

موضوع مقاله شما چگونگی پختن یک غذای خاص است که دستورالعمل زیادی دارد. یک راه این است که شما تمامی مطلب را در قالب یک وبلاگ قرار دهید. این راه یکی از بدترین راه های انتشار مطلب است چونکه در ادامه چند راهکار را به شما در ساخت لینک طمعه لینک کمک می کند و باعث بهبود سئو وب سایت شما میگردد را معرفی میکنیم:

اینفوگرافیک تولید کنید

بارها در خصوص تاثیر عکس برای جذب کاربر و مخصوصا اینفوگرافیک صبحت شده است. اینفوگرافیک مانند یک غذای کامل خوشمزه است که میتوانید با آن اطلاعات مهم و ضروری را به طور خلاصه و در قالب عکس نشان دهید. با این کار شما با یک تیر دو نشان را زده اید: تولید عکس و تولید و انتشار محتوا.

اینفوگرافیک یک هنر به خودی خود است و مانند لینک طعمه سیاه به راحتی قابل تولید نیست.

اینفوگرافیک

طراحی گرافیک

اجزای زیادی برای بررسی در طراحی گرافیک وجود دارد. اولین مساله ای که باید به آن دقت کرد، ارتباط بین طراحی گرافیک با موضوع مقاله یا سئو وب سایت شما است.

از طراحی گرافیک بیشتر برای تولید اینفوگرافیک استفاده می کنند. باید سعی کنید که در شکل های ایجاد شده، حتما از گرافیک و ارتباط مناسب بین اجزای شکل و موضوع استفاده کنید. شاید تا الان ارتباط بین طراحی گرافیک و سئو وب سایت را متوجه نشده باشید؟ یا اصلا چرا ما طراحی گرافیک را به عنوان یک لینک طعمه معرفی کرده ایم؟

یکی از بهترین کارها در طراحی وب سایت، تحریک کردن احساسات افراد برای کلیک کردن می باشد. بهترین ابزار برای این عمل، عکس است. شما با استفاده از عکس و یک گرافیک عالی می توانید احساسات کاربر تحریک کرده و او را وادار کنید که برروی لینک شما کلیک نماید. با این عمل شما یک لینک طعمه ایجاد کرده اید. یعنی به جای استفاده از جمله برای دعوت کاربر به کلیک، از یک انیمیشن گرافیکی استفاده کنید.

طراحی گرافیک

اطلاعات

اطلاعاتی که استفاده می شوند باید واقعی و در عین حال خلاصه باشند. یکی از مواردی که می توان اطلاعات را به طور خلاصه در آن نشان داد و در سئو وب سایت تاثیر بسزایی دارد، اینفوگرافیک است.

اطلاعات همیشه باید از چند منبع توسط افراد متخصص مورد تایید میباشد، به دست بیاید. لزوم هر اینفوگرافیک یا اعتبار هر وب سایتی، اطلاعات دقیق و درستی که ارائه می دهد.

متاسفانه بسیاری از صاحبان و مدیران وب سایت ها، سعی می کنند که با استفاده از یک سری اطلاعات اولیه صحیح، یک لینک تولید کرده و بعد با استفاده از آن، کاربر را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنند. این یک لینک طعمه است که علاوه بر جریمه گوگل به علت نداشتن ارتباط بین لینک و محتوا، از طرف کاربران محبوبیت خود را از دست می دهد. پس حتما در تولید اطلاعات دقت کافی در صحت و اعتبار آن داشته باشید و منبع خود حتما در پایین عکس یا صفحه ذکر نمایید.

این نکته را حتما دقت کنید که کاربر اگر متوجه شود که اطلاعات در لینک هیچ ارتباطی با موضوع مورد جستجوی او ندارد، نه تنها باز نخواهد کرد بلکه سریعا وب سایت شما ترک میکند.

اینفوگرافیک خود را به درستی جاسازی نمایید

این فرآیند خیلی سخت نیست فقط باید یاد بگیرید که اینفوگرافیک خود را چگونه و به درستی در وب سایت دیگران قرار دهید تا باعث بهبود سئو وب سایت شما گردد.

بهترین راه، تولید یک اینفوگرافیک است که از نظر محتوا و کیفیت عکس بهترین را داشته باشد. این کار باعث می شود که صاحبان بقیه وب سایت ها از اینفوگرافیک شما با ذکر منبع استفاده کرده و باعث یک یک لینک و به یک لینک طعمه زیرکانه برای شما شود و در نهایت به خاطر بک لینک که بدست آورده است، رتبه سئو سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

فقط برای درج اینفوگرافیک خود، یک لینک مانند شکل زیر تولید کنید که کار را برای بقیه راحت تر نماید.

ساخت لینک طعمه

مطالب شگفت انگیز تولید کنید

اگرسئوکار یا طراح سایت باشید حتما با آخرین تغییرات الگوریتم گوگل آشنا هستید. حتما می دانید تولید محتوای خوب چه تاثیر بسزایی در سئو وب سایت دارد. همه ما فکر میکنیم که لینک طعمه یعنی تولید یک مطلب که هیچ ربطی به صفحات دیگر ندارد و کاربر را با استفاده از یک حقه به آن صفحات هدایت کنید. اما در واقع اینطور نیست. با تولید محتوای عالی و کاربرپسند و البته محتوایی که از نظر تکنیک های گوگل ارزشمند باشد، میتوانید مخاطب و کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. مثلا میتوانید آخر هر وبلاگ، مطالب مرتبط با آن را که در وب سایت خود قرار داده اید، معرفی کنید. خود این یک یک لینک طعمه است اما لینک طعمه مثبت و سفید....

ویجت، ابزار و تم های رایگان تولید کنید

یکی از اقداماتی که باعث بک لینک گرفتن وب سایت شما می گردد، تولید محتوا است اما فقط تولید محتوا الزاما به بک لینک منجر نمی شود، تولید ابزارها و تم های رایگان هم باعث می شود که کاربران وب سایت شما زیاد شده و آنها را به یکدیگر معرفی کنند. یکی از بهترین مکان های معرفی ابزارهای رایگان، شبکه های اجتماعی است چونکه در این شبکه های اجتماعی عموما افراد با حوزه کاری شما همیشه حضور دارند. این می تواند بهترین لینک برای وب سایت شما باشد.

سوالات متداول

چرا لینک طعمه اهمیت دارد؟

لینک طعمه باعث می شوند که وب سایت ها به طور داوطلبانه به شما پیوند دهند. این بدان معنی است که مردم به دلیل چیزهای عالی که وب سایت شما ارائه می دهد به شما لینک می دهند. از این رو این پیوند یک راه است، که کاملاً بسیار بهتر از تبادل لینک یا آنچه شما به عنوان پیوند متقابل می شناسید، است.

لینک بیلدینگ شکسته چیست؟

لینک بیلدینگ شکسته شامل یافتن لینک های خراب و دسترسی به وب مسترها با منبعی است که شما برای جایگزینی لینک ایجاد کرده اید. این می تواند یک ابزار موثر در لینک بیلدینگ شما باشد.