Ello شبکه اجتماعی ضد فیسبوک

آیا از فیس بوک خسته شده اید؟ تحت الشعاع توییتر قرار گرفته اید؟ هنوز هم در مورد گوگل پلاس قانع نشد اید؟ شما می توانید به آخرین شبکه اجتماعی،Ello بپیوندید. هر کاربر می تواند پنج دعوت نامه برای دوستانش ارسال نماید.

Ello یک شبکه اجتماعی زیبا و ساده توسط یک گروه کوچک از هنرمندان و طراحان ایجاد شده است.

با توجه به مقاله ای که در Betabeat منتشر شد، درخواست عضویت در Ello از 4000 تا در هر ساعت به 31000 تا دعوت افزایش یافته است.

به نظر میرسد همه مشتاقند به این شبکه اجتماعی بپیوندند و دنیا را از این دریچه ببینند. با دریافت ایمیل از طریق دوستانتان می توانید به این شبکه بپیوندید و تا وقتیکه پروفایل ‌تان را ایجاد نکنید این دعوت دوستی رهایتان نمی کند.

دعوت در Ello از طریق ایمیل صورت می گیرد زیرا این شبکه جدید و جذاب هنوز برنامه تلفن همراه را ندارد.

در حال حاضر بیش از 73 درصد از کاربران فیس بوک روزانه از طریق تلفن همراه به آن متصل میشوند و علاوه بر این، 75 درصد از کاربران توییتر هم از این طریق متصل میشوند و این عجیب است که Ello بدون برنامه موبایل راه اندازی شده است.

Ello ما را به یاد توییتر سالهای 2007 تا 2008 می اندازد. زمانی که برنامه های کمکی مثل Jaiku Pownce و Plurk وجود داشتند.

Paul Budnitz موسس Ello این شبکه را ضد فیسبوک نامیده است زیرا که کاربران فیسبوک از انبوه آگهی های ارسالی از طرف آن شبکه بسیار ناراضی اند، و این اتفاق درELLO نخواهد افتاد. Ello شبکه ای بدون آگهی، بازایابی و تجارت است.

Ello در سایت خود اعلام کرد" ما معتقدیم که شبکه های اجتماعی راهی برای توانمندسازی است، نه یک ابزار برای برای فریب، زورگویی وکنترل، بلکه مکانی برای ارتباطی سازنده و زندگی شاد است."

Ello در همین ابتدا با سرعت حرکت خود را شروع کرده است ، و برخی کارشناسان می گویند که می تواند بزودی حرف اول را در رسانه های اجتماعی بزند.

از طرف دیگر در فیسبوک کاربران مجبور به اعلام نام واقعی خود هستند که نارضایتی بسیاری را موجب شده و می تواند دلیل دیگری برای محبوبیت Ello باشد.

آقای Budnitz موسس Ello در یک مصاحبه گفت: Ello پاک و ساده است و به ما اجازه می دهد با دوستانمان ارتباط برقرار کنیم و با هم دنیایمان را بدون احساس کنترل توسط شبکه های اجتماعی، زیباتر ببینیم.

کاربران این شبکه همانند شبکه های اجتماعی دیگر قادر به ارسال پست، عکس ، دنبال کردن افراد و دوستیابی هستند. اگر مردم به اندازه کافی از سیاست های فیسبوک راضی نیستند Ello میتواند نیازشان را برآورده کند.


منابع:

tennessean

csmonitor