بک لینک رایگان

بک لینک رایگان، روشی است که خیلی از افراد جهت افزایش رتبه سایت خود به دنبال آن هستند. متاسفانه دریافت بک لینک رایگان را برخی منابع نوعی سئو سیاه می دانند، اما در واقع این گونه نیست. بک لینک رایگان برخلاف اسمش، یعنی استفاده از راه های هوشمندانه برای افزایش رتبه سایت در گوگل که مطابق با استاندارد ها و الگوریتم های آن می باشد.

همانطور که می دانید، بک لینک به معنای دریافت لینک از سایت های دیگر است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود سایت های مختلف به مطالب وب سایت شما لینک دهند. اما خب دریافت این نوع بک لینک کار خیلی راحتی هم نیست و نیازمند یک تیم متخصص در این حوزه است. البته روش های دیگری هم برای دریافت بک لینک وجود دارد. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از افراد برای خود اقدام به خرید بک لینک می کنند که قطعا دچار جریمه گوگل خواهند شد.

در این مقاله قصد داریم که 8 روش آسان بک لینک رایگان و البته قانونی برای به شما آموزش دهیم. با رعایت این 8 نکته و از همه مهمتر داشتن صبر، می توانید سایت خود را براساس اصول سئو در صفحه اول گوگل قرار دهید.

8 راه دریافت بک لینک رایگان

1. شبکه های اجتماعی

امروزه کمتر شخصی وجود دارد که قدرت شبکه های اجتماعی را در افزایش رتبه وب سایت نداند. به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی خود یا دعوت کاربران از اشتراک گذاشتن مطالب شما در شبکه های اجتماعی آن ها، باعث دریافت بک لینک رایگان می شود. فقط کافی است که با ترفند هایی کاربران تشویق به اشتراک گذاشتن مطالب کنید.

مطالب در شبکه ها دو دسته هستند. بعضی از مطالب کوتاه می باشند که شما در اول در شبکه های خود با لینک مستقیم به سایتتان قرار می دهید. این مطالب از نظر محتوا باید مناسب باشند تا کاربران را تشویق به معرفی آن به دیگر دوستانشان نمایند. دسته دوم، مطالب اصلی خود سایت هستند که کاربران با کلیک برروی هر دکمه اشتراک گذاری که در پایین هر مطلب وجود دارد، آن را در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهد. مهمترین نکته در اینجا، تولید محتوای ارگانیک و مناسب است که باعث تشویق کاربران به انجام این کار و دریافت بک لینک رایگان می شود.

2. پست مهمان

متاسفانه از پست مهمان تعریف نادرستی شده است. بعضی از مالکان سایت فکر می کنند، پست مهمان یعنی قرار دادن یکی از محتوای اصلی سایت در یک وب سایتی دیگر در صورتی که چنین تصوری کاملا غلط است. پست مهمان یکی از روش های دریافت بک لینک رایگان است اما به این معنا است که شما پستی کاملا اختصاصی و با کیفیت مناسب در یک سایت دیگر به صورت رایگان قرار می دهید که سئو سایت آن ها کمک کند، در عوض لینک از آن به سایت خود را می توانید دریافت کنید. فقط باید نکات پست مهمان را بدانید و آن ها را رعایت کنید.

3. تولید محتوا

تولید محتوا که می توان گفت امروزه سرمنشا تمامی روش های سئو است. با تولید محتوا ارگانیک و با کیفیت، نه تنها می توانید سایت خود را به یک منبع آموزشی یا خبری تبدیل کنید، بلکه باعث افزایش محبوب آن بین کاربران و مخصوصا در گوگل خواهید شد. اگر تولید محتوای سایت شما قوی باشد، می توان گفت که اصلا نیازی نیست تلاش کنید تا بک لینک رایگان دریافت کنید، بلکه خیلی راحت با اشتراک گذاشتن مطالب شما در دیگر سایت به صورت کاملا خودجوش! توسط دیگران، ورودی های بسیاری را دریافت خواهید کرد.

4. خبرنامه

بعضی از افراد فکر می کنند که خبرنامه امروزه دیگر هیچ کارایی ندارد، بلکه کاملا سخت در اشتباه هستند. خبرنامه اصولا با استفاده ازایمیل انجام و ارسال می شود و با استفاده از گزارشاتی که تا الان بدست آمده است، ایمیل مارکتینگ که ارسال خبرنامه می توان به آن گفت، یکی از روش هایی که باعث حفظ برندینگ و همچنین دریافت بک لینک رایگان از آن می شود.

فقط باید کاربر خود را به گونه ای تشویق به دریافت خبرنامه کنید و ثبت ایمیل کنید. بهتر است از قبل، اصول ارسال خبرنامه را با روش های مختلف را مطالعه کنید. همچنین نکات ایمیل مارکتینگ را عموما ارسال خبرنامه با استفاده از آن انجام می شود را بررسی کنید. توصیه می شود که حداقل هفته ای یکبار خبرنامه سایت خود را توسط ایمیل به کاربران خود ارسال کنید.

5. لینک طعمه

لینک طعمه محتوایی مفید و باکیفتی است که کاربران تشویق به اشتراک گذاری و دیگر وب سایت ها را به دادن لینک به سایت شما می کند. در واقع یکی از بهترین روش ها برای دریافت بک لینک رایگان است. لینک طعمه باعث افزایش رتبه سایت شما در کلمه کلیدی خاص در سریع ترین زمان ممکن می شود.

6. انجام مصاحبه با افراد مشهور

انجام مصاحبه آنلاین و غیرآنلاین باعث به اشتراک گذاری و دریافت بک لینک رایگان به سایت شما می شود. کاربران امروزه خیلی علاقه به خواندن زندگینامه افراد مشهور با استفاده از مصاحبه دارند و سریعا آن را به اشتراک می گذارند. این به اشتراک گذاری علاوه بر باعث افزایش ورودی و رتبه سایت، یک نوع بک لینک رایگان است که خیلی راحت و بدون هیچ زحمتی بدست می آید. حتی اگر شما خودتان مصاحبه را انجام نداده باشید و آن را ترجمه کرده باشید، حتی اگر ارگانیک باشد و قبلا در سایت دیگر شبیه آن منتشر نشده باشد. این نکته را بهتر است بدانید کاربران بیشتر تمایل دارند مصاحبه هایی را در خصوص موفقیت و چگونگی کسب درآمد را بخوانند و بیشتر به آن دنبال چنین مطالبی هستند.

7. جایزه برای به اشتراک گذاری مطالب

این روش از دید متخصصان سئو خیلی جالب نیست. در واقع با این روش شما به نوعی خرید بک لینک به جای دریافت بک لینک رایگان می کنید فقط حالت آن متفاوت است. در این روش شما کاربران را تشویق می کنید که به ازای به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های خود یا دیگر سایت ها وفروم ها، جایزه ای را دریافت می کنند. این جایزه می تواند متفاوت باشد. ولی این خب روش به راحتی و سریع تر از بقیه می تواند باعث ایجاد بک لینک رایگان و ورودی های بسیاری به سایت شما شوند.

8. بک لینک با استفاده از اینفوگرافیک

امروزه دیگر کمتر کسی حوصله خواندن متن های بلند را دارد و تاثیری که یک تصویر دارد چند برابر متن است. برای همین بیشتر مالکان وبسایت ها از اینفوگرافیک ها برای ارائه مطالب خود به جای متن استفاده می کنند. براساس گزارش هایی که از گوگل بدست آمده است، میزان تاثیری و اشتراک گذاری توسط اینفوگرافیک ها رو به افزایش است و به راحتی می توان از اینفوگرافیک ها برای دریافت بک لینک رایگان استفاده کرد. البته استفاده اصلی اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است که ماهیت عکس دارند.