آپدیت الگوریتم گوگل

آپدیت الگوریتم گوگل در سال چندین بار اتفاق می افتد. گوگل در هفته گذشته تغییراتی "کوچکی" را در الگوریتم خود به وجود آورد.

ایا در رنکینگ و سئو سایت شما در نتایج گوگل تغییراتی ایجاد شده است؟

گوگل در هفته ی گذشته اعلام کرد که تغییراتی کوچکی را درالگوریتم رنکینگ خود به وجود اورده است.

یکی از کارمندان گوگل در تویتر گفته است "ما تغییرات گسترده ای در طبیعت(الگوریتم) ایجاد نکرده ایم، ولی ما تغییرات کوچکی را در این هفته اعمال کرده ایم"

بر اساس شایعات و حرف هایی که رد و بدل می شود این اپدیت در 27 سپتامبر ارائه شده است. پس اگر در این مدت شاهد تغییرات در رنکینگ و ترافیک خود مشاهده می کنید به احتمال زیاد به خاطر این اپدیت است.

چه اتفاقی افتاد؟ گوگل به صورت مداوم در حال بروزرسانی الگوریتم های خود است که بتواند نتاج مطلوب تری را در اختیار کاربرانش قرار دهد. بسته به بروزرسانی ها ممکن است سایت ها و کاربران زیاد و یا کم تحت تاثیر اپدیت ها قرار بگیرند. و بنا به گفته ی گوگل این بروز رسانی الگوریتمی مقیاس تغییرات کوچکی داشت.

چه کسی تحت تاثیر قرار گرفت؟ هنوز مشخص نیست، گوگل نگفته چه کاربران و سایت هایی تحت تاثیر این بروز رسانی قرار گرفته اند تها به گفتن اینکه این یک بروزرسانی کوچک بوده است قناعت کرده اند و هیچ اطلاعات تکمیلی در اختیار کسی قرار نداده اند.

باید چکار کنم؟ اگر رنکینگ شما تغییری نکرده و ثابت مانده است، لازم نیست هیچ کار خاصی انجام دهید، فقط به کار های قبلی خود ادامه دهید. در صورتی که از این بروزرسای ضربه خورده اید و رنک شما پایین امده است، به نصیحت های قبلی گوگل، برای بهتر کردن سایت خود گوش بدهید. نصیحت های قبلی گوگل را در زیر می توانید مطالعه کنید:

هر روز، گوگل معمولا یک یا چندین تغییر را برای بهبود نتایج ما طراحی می کند . بعضی بر روی مسئله های کوچک تاثیر دارند و بعضی تغییرات گسترده هستند . بروزرسانی هفته ی گذشته ما تغییراتی در هسته ی الگوریتم به وجود اورد . ما این کار را چندین بار در طییک سال انجام می دهیم.

همانند هر بروزرسانی، بعضی از سایت ها ممکن است سود و بعضی ها ضرر کرده باشند . در واقع سایت هایی که رتبه ان ها پایین امده است مشکلی جدیدی پیدا نکرده اند و فقط به سایت هایی پاداش داده شده است که قبلا در نظر گرفته نشدند .

تنها یک راه حل برای سایت هایی که افت داشته اند وجود دارد و ان این است که بر روی ایجاد محتوای عالی تمرکز داشته باشند . به مرور زمان محتوای سایت شما را نسبت به سایت های رقیب بالا می برد ."

به روز رسانی الگوریتم چیست؟ به روز رسانی الگوریتم زمانی اتفاق می افتد که گوگل بخواهد تغییرات جدیدی را در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو به وجود آورد. همانگونه که در بالا توضیح داده شده است، این بروز رسانی بسته به شرایط ممکن است بر روی نتایج تاثیر کم یا زیادی داشته باشد.