کنسول جستجو گوگل

کنسول جستجو گوگل ( Google Search Console ) برند جدیدی از کمپانی گوگل است که اخیرا جایگزین گوگل وبمستر تولز ( Google Webmaster Tools ) شده است. 10 سال پیش ابزار گوگل وبمستر تولز توسط کمپانی گوگل معرفی شد که تا کنون بهترین ابزار برای وب مسترها بوده است و اخیرا گوگل برای بدست آوردن کاربران بیشتر برای این ابزار خود نام آن را به کنسول جستجو گوگل تغییر نام داده است.

گوگل راجع به این تغییر نام می گوید که می خواهد علاوه بر وبمسترها و مهندسین سئو، صاحبان کسب و کار مختلف، برنامه نویسان، طراحان و توسعه دهندگان برنامه های مختلف نیز بتوانند از کنسول جستجو گوگل استفاده نمایند.

از زمانی که برند کنسول جستجو گوگل معرفی شده است تا کنون تغییرات خاصی نسبت به قبل قابلیت جدیدی اضافه نشده است ولی گوگل وعده داده است هر چند هفته یکبار قابلیت جدیدی به آن اضافه نماید که برای کاربران کاربردی باشد.

کنسول جستجو گوگل علاوه بر آدرس قبلی گوگل وبسمتر تولز http://google.com/webmaster از طریق آدرس http://g.co/SearchConsole نیز قابل دسترس است.

چرا کنسول جستجو گوگل ؟

در زیر به برخی از مهمترین دلایل استفاده از کنسول جستجو گوگل اشاره شده است:

بررسی کارایی وب سایت در صفحه نتایج گوگل

مطمئن شدن از اینکه محتویات وب سایت توسط گوگل قابل دسترس است.

حذف صفحاتی که نمی خواهیم در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود.

مشاهده تعداد کلیک هایی که از صفحه نتایج گوگل روی صفحات وب سایت ما شده است

بررسی محتوای اسپم شده توسط گوگل

مشاهده اینکه چه جستجوهایی باعث شده است صفحات وب سایت ما در نتایج گوگل نمایش داده شده است.

کدامین جستجو ها باعث ترافیک بیشتر وب سایت ما شده است.

آیا قیمت ها ، توضیحات، اتفاقات در صفحه نتایج گوگل بدرستی نمایش داده می شود.

آیا وب سایت کارایی لازم جهت مشاهده در موبایل را دارد.

چه کسانی از کنسول جستجو گوگل می بایست استفاده نمایند؟

صاحبان کسب و کار مختلف : اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که از کنسول جستجو گوگل اطلاعاتی ندارید می بایست از طریق افرادی که با این ابزار آشنایت دارند، آموزش ببینید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می بایست از خدمات گوگل در این ابزار کاملا مطلع باشید.

مهندسین سئو: شما به عنوان یک مهندس سئو می توانید از قابلیت های حرفه ای کنسول جستجو گوگل جهت افزایش ترافیک سایت و تصمیم گیری های تکنیکی استفاده نمایید. کمپانی گوگل ابزارهای متنوعی همانند Google Adwords ، Google Trends ، Google Analytics را نیز در اختیار مهندسین سئو قرار داده است.

مدیران سایت: این افراد می توانند جهت سلامت وب سایت خود از کنسول جستجو گوگل استفاده نمایند. این ابزار می تواند اطلاعات خطاهای وب سایت، سرعت و هک شدن وب سایت را در اختیار شما قرار دهد.

برنامه نویسان وب: این افراد می توانند کدهای برنامه خود را طوری بنویسند که بهترین کارایی را برای کنسول جستجو گوگل داشته باشد.

برنامه نویسان برنامه های موبایل: این افراد نیز همانند برنامه نویسان می توانند کدهای برنامه خود را طوری بنویسند که براحتی توسط موتور جستجوی گوگل قابل شناسایی باشد.