پست مهمان

پست مهمان یک متد و روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت استفاده می شود. در واقع پست مهمان، مطلبی است که مالک یا بلاگ نویس یک سایت آن را به جای اینکه در سایت خود قرار دهد، در بخش مقالات یا اخبار سایت های دیگران قرار می دهد و در عوض تنها چیزی که از آن سایت می خواهند، قرار دادن لینک سایت خود در مطالب و گرفتن بک لینک می باشد.

پست مهمان به دو صورت می تواند انجام گردد:

  • شما بعضی از مطالب سایت خود را در وب سایت های دیگران قرار دهید.
  • مالکان و بلاگ نویسان سایت های دیگر، مطالب خود را در بخش مقالات سایت شما قرار دهند.

امروزه بیشتر مالکان و بازاریابان اینترنتی، از تکنیک پست مهمان به منظور گرفتن بک لینک و افزایش رتبه وب سایت استفاده می کنند. البته باید این نکته را در نظر داشت که گوگل سایت هایی را که از پست مهمان به منظور بهینه سازی سایت خود استفاده می کنند، جریمه می کند چون آن یک حالت تبانی در نظر می گیرد و گوگل از تبانی و فریب در افزایش سئو سایت به هیچ وجه استقبال نمی کند، برای همین سایتی که پست مهمان در آن قرار می گیرد بهتر است که لینک را به صورت nofollow قرار دهد.

البته باید گفت که پست مهمان مانند یک خیابان دو طرفه است، همانطور که می تواند اثر مثبتی روی سایت کسی که مطلبی را به عنوان پست مهمان در سایت دیگر قرار داده است شود، برای سایت میزبان هم به تناسب اثرات مثبتی خواهد داشت. فقط باید دقت کرد که اصول سئو سایت در مطلب کاملا رعایت گردد.

در ادامه این مقاله سئوکار سعی می کنیم تمامی نکاتی که باید در خصوص پست مهمان رعایت شود را بیان کنیم.

هدف خود را از قرار دادن پست مهمان تعیین کنید

اولین کار در هر پروژه، تعیین هدف است. مسلما هدف مشترک از این کار، بهبود رتبه گوگل می باشد ولی سه هدف اصلی که از پست مهمان هر بازاریابی می تواند داشته باشد شامل:

  • پیدا کردن کاربران جدید
  • افزایش محبوبیت و برندسازی سایت با استفاده از محتوا
  • افزایش ارتباط با دیگر بلاگ نویسان و افراد مشترک در حوزه کاری

چه نوع سایت هایی را برای قرار دادن پست مهمان انتخاب کنیم

انتخاب سایت میزبان خیلی مهم است. در کنار تعیین هدف، باید کاربران مطالب خود را بشناسید. در واقع شما در دیگر سایت ها فقط به منظور افزایش بک لینک، مطلب قرار نمی دهید بلکه قصد دارید کاربران جدید در حوزه خود پیدا کنید، پس باید سایت هایی را به عنوان میزبان انتخاب کنید که حداکثر مشترکات کاربری را با شما دارد. چند نکته زیر را باید در انتخاب میزبان در نظر بگیرید:

سایت میزان پست مهمان با شما حداکثر کاربران مشترک را داشته باشد.

به این خاطر بیان می کنیم حداکثر زیرا هیچ سایت رقیبی که زمینه کاری آن با شما کاملا مشخص است، اقدام به انتشار مطالب شما در بخش بلاگ خود نمی کند. برای همین بهتر است که سایت هایی که در یک زمینه با شما مشترک هستند، استفاده کنید مانند سایت های خبری.

سایت ها محبوبیت و رتبه بالاتری از شما داشته باشند

سایتی را که انتخاب می کنید، بهتر است که از نظر محبوبیت و تعداد کاربران از سایت شما بیشتر باشد تا شانس ورودی و بک لینک که از آن دریافت می کنید، افزایش یابد.

مراقب اسپم ها باشید

مراقب باشید که در هر سایتی اقدام به لینک گذاری نکنید. متاسفانه بعضی از سایت ها از نظر گوگل مورد جریمه قرار گرفته اند و چون شما از این مساله آگاهی ندارد، اقدام به قرار دادن پست مهمان در آنجا می کنید. همچنین این مساله باید بالعکس هم رعایت گردد، یعنی هر لینکی که عنوان مهمان در سایت خود قرار می دهید، مراقب اسپم بودن آن باشید.

موضوع پست مهمان را به درستی تعیین کنید

انتخاب نوع موضوع پست مهمان، اهمیت فراوانی دارد. این نکته را باید بدانید که شما در واقع برای کاربران جدید مطلب می نویسید، پس خیلی مهم است که وسواس زیادی در انتخاب و نوع نگارش متن خود داشته باشید. محتوایی که می نویسید باید برای هر کاربری کاملا ارزشمند باشد. نیازی نیست که مطالب شما تمام جزئیات را در بر گیرد.

برای اینکه بدانید تا چه نوع محتوا و مطلب برای پست مهمان خود انتخاب کنید، بهتر است که اول به نوع محتوا و نگارش مطالب سایت میزبان بپردازید وسعی کنید که سبک حالت شبیه به آن بنویسید، چون کاربران آن به سبک نگارش میزبان بیشتر عادت کرده اند و همچنین مطالب شما حتما در یکی از دسته های پرمخاطب قرار گیرد، بعد نوع محتواهایی را که خود تولید کرده اید را بررسی کنید. این نکته حتما بدانید که شما قصد دارید خود را به افراد جدید معرفی کنید، از این رو محتوا باید کاربرپسند باشد.

مطالب پست مهمان باید براساس اصول سئو باشد

مطالبی را که برای سایت میزبان می نویسید، باید براساس اصول سئو باشد. هر چه اصول سئو در محتوا و البته خود سایت میزبان رعایت شد، شانس دیده شدن آن توسط گوگل بیشتر خواهند. این اصول شامل به کاربردن عناوین و متن بهینه، رعایت چگالی کلمات کلیدی، قرار دادن مناسب کلمات اصلی وکلیدی وغیره است.

چگونه برای پست مهمان خود، مخاطبان بیشتری جذب کنیم

اگر شما مطالب خود را در سایت های پربازدید قرار دهید، به مراتب کاربران جدیدتری را نیز دریافت خواهید کرد اما خودتان با استفاده از روش های زیر نیز مخاطبان دیگری را جذب کنید و در واقع این قابلیت خود را بهتر معرفی کنید.

  • مطالب خود را که به عنوان پست مهمان است در شبکه های اجتماعی معرفی کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که لینک سایت، باید سایت میزبان باشد.
  • مطالب را در قالب خبرنامه و ایمیل به کاربران سایت خود و دوستان ارسال نمایید.
  • لینک مطلب را بین انجمن های مرتبط با بلاگ نویسان و حوزه کسب وکارتان به اشتراک بگذارید.

البته روش های زیادی وجود دارد اما این به اشتراک گذاری پست مهمان باعث می شود که سایت شما به دیگر بلاگ نویسان معرفی گردد و در واقع یک راه همکاری جدیدی بین شما و بقیه ایجاد شود.

طول پست مهمان

تقریباً اکثر سایت ها خدمات ارسال پست مهمان را در قسمت مقالات 500 کلمه ای ارائه می دهند. اگر استاندارد این عدد در نظر گرفته شود، شما جهت موارد سئو از این الگو استفاده نمایید.

توجه داشته باشید این عدد حداقل تعداد کلماتی است که می تواند برای پست مهمان وجود داشته باشد. این تعداد کلمات تا عدد 1500 می تواند صحیح باشد.

بخش های پست مهمان

اگر تا به حال یک وبلاگ معمولی برای وب سایت خود نوشته اید، پس می دانید که چگونه یک پست مهمان انجام دهید. تنها تفاوت این است که شامل متن های انکر تکست های خاص با پیوندی به سایت شما می شود.

  • ابتدا باید عنوان و زیرنویسی بنویسید که شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.
  • به یاد داشته باشید که شما برای انسان ها می نویسید، نه ربات های گوگل. بنابراین نوشته شما باید محاوره ای و خواندنی باشد.
  • به خاطر داشته باشید که این وبلاگ در وب سایت دیگری ظاهر می شود، بنابراین باید با سبک آن سایت مطابقت داشته باشد.
  • محتوا یا اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید باید دقیق، به روز و به گونه ای ارائه شود که به سؤالات خواننده پاسخ دهد.
  • بیوگرافی که برای نمایش در انتهای پست مهمان ارائه می‌دهید نیز می‌تواند اقتدار حرفه‌ای را برای شما ایجاد کند.

سوالات متداول

پست مهمان در سئو چیست؟

وبلاگ نویسی مهمان، که به عنوان پست مهمان نیز شناخته می شود، روشی است که در آن یک پست در وبلاگ شخص دیگری به منظور ایجاد روابط، قرار گرفتن در معرض، قدرت و بک لینک ایجاد می شود.

آیا پست مهمان پولی است؟

پست مهمان پولی، پست مهمانی است که شما برای سایت دیگری می نویسید و آن سایت در ازای مشارکت در محتوا در سایت، به شما پول می دهد. بنابراین اگر وبلاگ نویسی مهمان پولی را با خرید لینک مخلوط می کنید، در اشتباه هستید.

مزایای پست مهمان چیست؟

بیایید به برخی از مزایای برتر ارسال مهمان در وبلاگ خود نگاه کنیم: پست های مهمان به شما محتوای بیشتری برای انتشار می دهد. پست مهمان ترافیک و دسترسی را افزایش می دهد. دیدگاه های متنوعی را به خوانندگان خود ارائه دهید. پست های مهمان مزایای سئو را ارائه می دهند. پست مهمان به ایجاد اقتدار کمک می کند.

چرا پست مهمان مهم است؟

اگر برند شما محتوای باکیفیتی ارائه دهد، مردم برای مطالب بیشتر باز خواهند گشت. واقعاً به همین سادگی است. ایجاد اقتدار در صنعت شما با ایجاد اعتماد مشتری همراه است. ارسال مهمان در سایر سایت های مرتبط به شما امکان می دهد تا عمق دانش خود را در زمینه خود به نمایش بگذارید.