داده‌های تصاویر به گوگل آنالیتیک

گوگل به تازگی بیان کرده است که به زودی یک خط جدیدی در خصوص نمایش داده و اطلاعات عکس‌ها (Google images) به بخش آنالاتیکس اضافه خواهد کرد. در این تغییرات، گوگل قصد دارد تا میزان ترافیک به دست آمده از تصاویر را به صورت جداگانه نمایش دهد.

این تغییر ممکن است که در روزهای اول باعث افت سئو بعضی از سایت‌ها شود؛ اما جای نگرانی نیست. با رعایت نکاتی که گوگل در تغییرات خود به وجود می‌آورد، می‌توان بازدوباره همان جایگاه قبلی را به دست آورد.

داده‌های به دست آمده از تصاویر گوگل در همان بخشی قرار می‌گیرد که ترافیک رفرال سایت‌ها در بخش گزارش Acquisition نمایش داده می‌شود. قبلاً ترافیک دریافتی از عکس‌ها همراه با رفرال ها نمایش داده می‌شد؛ اما در این تغییر همان‌طور که گفتیم ترافیک‌های دریافتی تصاویر را می‌توان به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.

به نظر می‌آید که هدف گوگل از این کار، تأکید بر اهمیت استفاده از تصاویر با کیفیت و رعایت سئو تصاویر است. درواقع بر اساس آخرین گزارش‌ها، جست‌وجو تصاویر در گوگل افزایش خیلی چشمگیری نسبت به گذشته داشته است. گوگل با این تغییرات در نظر دارد تا میزان ترافیک به دست آمده از تصاویر را به صورت جداگانه نمایش دهد تا سئوکاران بتوانند تحلیل درست و دقیقی از میزان ورودی کاربران به سایت به خصوص تصاویر را داشته باشند.

این تغییر به صورت خودکار برای همه اکانت­ها انجام خواهد شد و نیازی به تغییر توسط متخصص سئو در آنالاتیکس نیست؛ البته اگر فیلتر خاصی در این ابزار توسط متخصص سئو تعیین شده باشد، ممکن است که نیاز به بروزرسانی یا تغییراتی باشد.