استراتژی بازاریابی اینترنتی یکی از موثرترین ابزارهای جذب مشتری از طریق اینترنت می باشد. استراتژی بازاریابی اینترنتی باعث شناخته شدن هر چه بیشتر برند تجاری می شود و این تصور غلط است که یک طراح وب، یک متخصص سئو در زمینه بازاریابی اینترنتی و آشنا به بهینه سازی موتورهای جستجو نیز می باشد.

استراتژی بازاریابی اینترنتی

آیا شما کسب و کار خود را بدون هیچ گونه طرح قبلی شروع کرده اید؟ آیا شما تبلیغات وب سایت خود را در محل های بی ربط وفقط برای اینکه دیگران آن را ببینند و تماس بگیرند قرارداده اید؟ آیا شما برای ساخت یک اگهی بیلبورد هزینه گزافی پرداخته اید بدون اینکه بدانید آیا واقعا این عمل موجب افزایش ترافیک وب سایت تان خواهد شد؟

اگر شما جزو صاحبان کسب و کار هستید احتمالا پاسخ تان به همه سوالات فوق منفی است! صاحبان کسب و کار وقتی صحبت از پرداخت هزینه های بازاریابی می شود بسیار محتاط اند در حالیکه که موثرترین ابزار آن برنامه ریزی استراتژیک برای حضور در اینترنت است. مشکل صرف هزاران دلار برای طراحی و توسعه نیست اما فرایند برنامه ریزی و ساخت استراتژی سئو نادیده گرفته شده است. چرا؟ این تصور غلط است که یک طراح وب ، یک متخصص سئو در زمینه بازاریابی اینترنتی و آشنا به بهینه سازی موتورهای جستجو نیز می باشد. و این مسئله تنها موجب ناامیدی صاجبان کسب وکار می شود.

آیا تا به حال کسی را که مشکلات زیر را تجربه کرده است دیده اید:

  • کاهش فروش و تغییر و تحول
  • عدم برآورده شدن انتظار از افزایش ترافیک سایت با وجود پرداخت هزینه زیاد که عملا منجربه تغییری در بالارفتن آمار بازدید از سایت نشده است.
  • وجهی که بابت رپورتاژها و یا خبرنامه ها پرداخت شده و تاثیری در افزایش ترافیک سایت نداشته است.
  • شما از زمان راه اندازی سایت خود با حداقل درخواست برای خدمات و یا محصولات تان از طریق ایمیل یا تلفن برخوردار شده اید.

چگونه می توان از این مشکلات اجتناب کرد؟ استراتژی بازاریابی اینترنتی می تواند موقعیت شما را تغییر و شما را به هدف خود برساند و همچنین موجب افزایش ترافیک وب سایت تان شود. در حالی که پاسخ ساده به نظر می رسد اما برای موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین حیاتی است . در مقاله بعدی منتظر معرفی برترین استراتژی ها ی بازایابی اینترنتی جهت کسب موفقیت بیشتر در کسب و کارتان باشید.