سئو محلی

سئو محلی بسیار تحت تاثیر بازاریابی آنلاین محلی است. سئوی محلی باعث ترویج کسب و کار برای مشتریان محلی بوده و باعث شده دقیقا مشتریان محلی بتوانند براحتی کسب و کار شما را پیدا نمایند.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی به کلیه فعالیت های بهینه سازی سایت که باعث شده وب سایت شما برای مشتریان محلی قابلیت نمایش داشته باشد، گفته می شود. سئو محلی بیشترین تمرکز را در مشتریان یک محله یا یک شهرخاص یا یک کشور خاص را دارد. جهت انجام سئو محلی اقدامات زیادی می بایست صورت پذیرد که در زیر ابتدا به 10 دلیلی که شما به این سئو نیاز دارید را آورده ایم.

موتورهای جستجو سرویس هایی جهت سئو محلی ارائه می نمایند و باعث شده میلیون ها مشتری همه روزه بتوانند کسب و کارهای محلی خود را براحتی پیدا نمایند.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.

3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.

8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

9- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.

10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

تا به حال شده که بخواهید در گوگل نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را پیدا کنید. همانطور که می دانید گوگل در سئو محلی خود این امکان را به شما می دهد که وب سایت شما بسته به مکانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو می کند، در نتایج گوگل نشان داده شود. برای مثال شما رستوران تهران را در گوگل جستجو کنید، بسته به IP شما که در کدام کشور هستید و عبارت را جستجو کرده اید، گوگل از تکنیک سئو محلی خود استفاده می کند و نزدیک ترین رستوران به محل زندگی را نشان می دهد. حتی ممکن است که بعضی از رستورانها وب سایت نیز داشته باشند و در این کلمه کلیدی قوی باشند که گوگل آنها را به شما نشان می دهد. همچنین در قسمت نقشه گوگل نیز نزدیک ترین رستوران های ثبت شده به شما نشان داده خواهد شد.

اما چگونه در رتبه بالای سئو محلی گوگل قرار بگیریم؟

براساس شکل زیر عاملهای موفقیت در سئو محلی عبارتند از:

موفقیت در سئو محلی

عبارت های درون صفحه مانند NAP( نام، آدرس و شماره تلفن)، متا تگ های بهینه شده و مالکیت دامنه مهمترین عاملهای موفقیت در سئو محلی یا همان جستجوی محلی است.

اما چه کارهایی بهتر است انجام دهیم که باعث افزایش سئو سایت محلی شود:

1. لیست کسب و کار من در گوگل را تایید کنید

نقشه سئوکار

کسب و کار من در گوگل، باعث ارتباط کسب وکار شما با مشتریان می گردد. شما برای اینکار لازم است که به صفحه کسب وکار من در گوگل بروید و اطلاعات وب سایت خود را ارسال نمایید. سپس منتظر باشید تا گوگل برای شما یک تاییده ارسال نماید. البته این تاییده ممکن است حدود 1 تا 2 هفته طول بکشد.هنگامی حساب شما تایید شد، از درست بودن آدرس و نام و تلفن مطمئن شوید و سپس به گروه مرتبط با کاری خود را انتخاب کنید و بقیه اطلاعات درخواستی را به درستی تکمیل نمایید.

2. اطلاعات تماس خود در تمامی بخش های صفحه بررسی کنید

اطلاعات تماس تمامی شعبه های خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که این اطلاعات در تمامی صفحاتی که ارائه می شود به درستی نشان داده می شود.همچنین تمامی بخش های صفحه را بررسی کنید که این اطلاعات کامل نشان داده می شود.

3. نقشه گوگل را در وب سایت خود قرار دهید.

توصیه می شود که از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از نقشه گوگل، صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه می باشد.

4. از تگ های گوگل برای نشان دادن موقعیت کسب وکار خود استفاده کنید

اگر موقعیت کاری شما خیلی خاص است، بهتر است که از تگ های گوگل برای نشان دادن آن استفاده کنید.ابزارهای زیادی برای وجود دارند که این تگها را به صورت آنلاین تولید کنید. این تگها به گوگل در پیدا کردن مکان شما کمک می کند و باعث بهبود سئوسایت شما و یا بعبارتی بهبود سئو محلی می گردد.

5. درخواست اسنیپت های باارزش مرتبط با کسب وکار

اسنیپت های زیادی وجود دارند که به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند محتوای وب سایت شما را درک نماید و باعث می شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی بهتر نشان داده شود که باعث بهبود سئوسایت محلی می گردد.

6. بهینه سازی متا تگ ها و محتوای برای افزایش سئو سایت

در خصوص انواع متا تگ گوگل و تولید محتوای ناب صحبتها و مقاله های زیادی نوشته شده است. یکی از بهترین و ارزانترین راه های برای افزایش سریع و قابل اطمینان سئوسایت، بهینه سازی متاتگ ها و تولید محتوای با استراتژی خاص می باشد.

7. برای هر موقعیت و شعبه کسب وکار خود یک صفحه جدا طراحی کنید

اگر کسب و کار دارای چند شعبه است، بهتر است که برای شعبه یک صفحه جدا البته به صورت زیر دامنه طراحی کنید. برای مثال آموزشگاه زبان سئوکار دارای چندین شعبه در تهران است. آدرس اصلی به صورت https://seokar.com است، برای شعبه مرکز تهران بهتر یک صفحه مجزا به صورت زیر پوشه طراحی کنید. فقط مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، برای اینکه بتوانید سئوسایت خود بهبود بخشید بهتر برای هر صفحه تکنیک های سئو را جداگانه به کار ببرید و محتوای خاص برای صفحه یا همان شعبه های تولید کنید.

8. سایت خود را در دایرکتوری محلی ثبت کنید

دایرکتورهای محلی بهترین مکان برای ثبت کسب و کار شما و بهبود سئو سایتتان می باشد. دایرکتورهای محلی زیادی به صورت آنلاین و غیرآنلاین وجود دارد. این دایرکتورهای به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده کلمات کلیدی مرتبط کسب و کار خود را معرفی کنید تا بهتر در نتایج جستجو گوگل نشان داده شوید.

9. از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظرشان در مورد محصولات و خدمات شما بنویسند

یکی از بهترین راه های درگیر کردن کاربران با وب سایت تان این است که از آنها بخواهید حتما نظر خود را در مورد کالا و خدماتتان بنویسند. با اینکار آنها همیشه درگیر بحث و نظر در وب سایت شما هستند و درصد استفاده از کلمات کلیدی نیز افزایش پیدا می کند. البته برای درگیر کردن آنها باید استراتژی های خاصی به کار ببرید.

10. شبکه های اجتماعی خود را دریابید.

بهترین و ارزان ترین راه نیز استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای موفقیت، استراتژی های شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مطالعه کنید فقط مهمترین نکته این است که باید هر روز این شبکه ها را به روز نگه دارید.


چرا به سئو محلی نیاز دارید؟

  • سئو محلی به بیشتر دیده شدن شما کمک نموده و باعث فروش بیشتر کسب و کار شما می شود.
  • باعث شده مشتریان محلی بیشتری کسب و کار شما را شما را پیدا کنند و ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کنند.
  • از آنجایی که امروزه افراد بیشتری ترجیح می دهند به صورت محلی خرید کنند، سئوی محلی به شما امکان می دهد این فرصت های تجاری جدید را پیدا کنید.
  • در صورت ارائه خدمات داخلی، سئوی محلی به شما کمک می کند تا تماس ها و بازدیدهای بیشتری از وب سایت داشته باشید.
  • با این استراتژی سئو، کسب و کارها می توانند محبوبیت آنلاین و آفلاین خود را به روشی بهتر مدیریت کنند.
  • سئو محلی به شما این امکان را می دهد نظرات مثبت بیشتری را برای کسب و کار و خدمات خود جمع آوری کنید که در نهایت باعث می شود مشتریان بیشتری به دست آورید.

منابع:
local seo rank
local seo
local seo guide

سوالات متداول

تفاوت سئو محلی با بهینه سازی یا سئو سایت در چیست؟

در حالی که سئو سایت بر روی بهبود بازدید سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد، سئوی محلی تمرکز بر دیده شدن کسب و کار شما در مقیاس کوچکتر و محلی دارد. استراتژیهای این دو روش بهینه سازی بسیار مشابه هم است.

اهمیت سئو محلی در چیست؟

سئوی محلی به کسب و کار شما کمک شایانی می نماید، حتی اگر وب ‌سایت نداشته باشید. سئو محلی به جذب ترافیک بیشتر به محل شما کمک می‌کند و احتمالاً نرخ تبدیل بالایی نیز به شما ارائه می دهد.

تعریف سئو محلی چیست؟

سئوی محلی یک تکنیک بازاریابی است که شامل بهینه سازی کسب و کار شما برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی است.

چه کسانی از سئو محلی سود می برند؟

بارزترین مزیت بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو به طور کلی توانایی افزایش رتبه شما در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است. همه کسب‌وکارها محلی یا غیر محلی تمایل به کسب رتبه شماره 1 دارند، زیرا بهترین شانس را برای جذب بازدیدکنندگان جدید است

آیا سئوی محلی رایگان است؟

سئو محلی بصورت پیش فرض رایگان است و گوگل از شما هزینه ای دریافت نمی کند ولی برای بالا رفتن در سئو محلی می بایست زمان و از یک متخصص سئو استفاده نمود که این دو هزینه بر خواهند بود