لینک نوفالو

لینک نوفالو چیست؟ زمانی که در خصوص بهینه سازی سایت مطلبی بیان می شود، رایج ترین کلماتی که در این مطالب به کار می رود noindex، doindex، نوفالو، dofallow، متاتگ و غیره می باشند. همه این کلمات از نظر سئو اهمیت یکسانی دارند.

در این مقاله آموزش سئو ما قصد داریم که درخصوص لینک نوفالو و تفاوت آن را با دوفالو بیان کنیم. برای افراد و کاربرانی که تازه با سئو آشنا شده اند، یکی از مواردی که حتما باید با آن ها آشنا شوند، لینک نوفالو می باشد. پس توصیه می کنیم که این خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهند.

لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو یک خصوصیاتی است که در کدهای HTML استفاده می شود تا به ربات موتورهای جستجو اعلام نماید که نباید به دنبال این لینک ها برای تاثیر گذاری برروی صفحه سایت شما برود. هدف لینک نوفالو، کاهش اثرگذاری لینک های اسپم و بهبود نتایج موتورهای جستجو می باشد. این تکنیک توسط مت کاتس و جیسون شلن در سال 2005 معرفی گردید.

این تعریفی است که شما می توانید در اکثر وب سایت ها و مقاله ها آن را پیدا کنید. اما اجازه بدهید که آن را با مثال بهتر و با جزئیات کامل تری توضیح دهیم. شما وقتی در سایت خود مقاله یا مطلبی را می نویسید، به دیگر صفحاتی که از نظر موضوع با آن در ارتباط می باشند نیز لینک می دهید. این تکنیک لینک داخلی می گویند. بعضی اوقات شما مجبور می شوید که به صفحاتی خارج از سایت خود لینک بدهید برای مثال قصد دارید منبع اصلی مطلب همراه با لینک آن را معرفی کنید.

اگر این صفحات و سایت ها قبلا توسط گوگل مورد جریمه قرار گرفته باشند، چون لینکی از سایت شما به آن صفحات داده شده است، گوگل صفحه شما را هم جریمه خواهد کرد و این مساله می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد. برای جلوگیری از این مساله، از لینک نوفالو استفاده می کنند. در واقع با استفاده از لینک نوفالو به گوگل بیان می کنید که به هیچ وجه چنین لینک هایی بررسی نکند و هیچ تاثیری نیز از آن ها برروی سایت شما قرار ندهد.

البته از لینک نوفالو بیشتر برای لینک هایی که به سایت های خارجی داده شده است، استفاده می شود چونکه ممکن است سایت آن ها اسپم باشد و از این رو تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت. برای لینک های داخلی هم، صفحاتی که برای شما اهمیتی ندارد که به گوگل معرفی شوند را از لینک نوفالو استفاده می کنید.

تفاوت بین لینک نوفالو و دوفالو چیست؟

همانطور که بیان کردیم، لینک نوفالو به ربات های جستجو اجازه نمی دهد که آن لینک بررسی شود. برای مثال اگر شما لینک سایتتان را در یک صفحه پربازدید قرار دهید که سئو سایت خود را افزایش دهید اما مالک آن از تکینک نوفالو استفاده کند، در واقع می توان گفت که این تبادل هیچ گونه اثری بر سایت شما نخواهد داشت و فقط کاربران قادر خواهند بود که لینک و متن مورد نظر را مشاهده کنند.

نوشتن لینک نوفالو به صورت زیر است:

<a href=”http://seoakr.com/” rel=”nofollow”>seokar</a>

لینک دوفالو برعکس به گوگل اجازه می دهد که لینک ها را بررسی نماید و به عبارت دیگر می توان گفت که این یک نوع لینک بیلدینگ ( بک لینک) به حساب می آید. در واقع هم موتورهای جستجو و هم نیز کاربران قادر خواهند که لینک های گذاشته شده در صفحات سایت شما به دیگر صفحات ( داخلی و خارجی) بررسی نمایند.

مهمترین نکته ای که باید در لینک دوفالو رعایت کرد، انکر تکست می باشد. انکر تکست یا همان عبارت لینک شده بهتر است که براساس همان کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد تا نتیجه بهتری را در گوگل دریافت نمایید.

نوشتن لینک دوفالو به صورت زیر است:

<a href=”http://www.seokar.com/”>seokar</a>

انواع لینک نوفالو چیست؟

لینک های نوفالو به دو حالت بیان می شود:

1. متاتگ ربات

این روش به ربات و خزنده ها بیان می کند که لینک های تعیین شده را فالو نکند و به حالت زیر نوشته می شود:

<meta name=”robots” content=”nofollow” />

2. تعریف در لینک مورد نظر

این روش به موتورهای جستجو بیان می کند که از لینک مورد نظر را دنبال نکنند و به صورت زیر نوشته می شوند:

<a href=”http://www. seokar.com” rel=”nofollow”> seokar</a>

سوالات متداول

چرا لینک های nofollow مهم هستند؟

از آنجایی که لینک های nofollow هیچ کاری برای جلوگیری از کلیک کردن افراد بر روی آن ها انجام نمی دهند، یکی از بهترین مزایای آنها پتانسیل ترافیک اضافی به وب سایت شما است. اگر یک بک لینک از Entrepreneur ایجاد کنید، برای مثال، یک نشریه که تقریباً از هیچ لینک dofollow استفاده نمی کند، آن پیوند همچنان به طرز قابل توجهی ارزشمند است.

آیا لینک های نوفالو برای سئو خوب هستند؟

برای نتیجه گیری، لینک های nofollow هنوز برای سئو ارزشمند هستند – و در آینده قابل پیش بینی نیز چنین خواهند بود. در اصل، شما باید آنها را به عنوان بخشی از استراتژی لینک سازی خود پیاده سازی کنید

nofollow در سئو چیست؟

لینک های Nofollow لینک هایی هستند که یک تگ HTML rel=”nofollow” روی آن ها اعمال می شود. تگ nofollow به موتورهای جستجو می گوید که آن لینک را نادیده بگیرند. از آنجایی که لینک‌های nofollow از PageRank عبور نمی‌کنند، احتمالاً بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر نمی‌گذارند