سئو سایت در سال 2016

آیا شما همچنان از تکنیک ها و استراتژ هایی که در سال گذشته جهت سئو سایت بهره می برده اید، همچنان استفاده می کنید؟ اگر چنین است الان زمان آن است که استراتژی های سئو سایت خود را تغییر دهید. برخی تغییرات قابل توجهی که در طول سال گذشته در معیارهای موتورهای جستجو بوجود آمد باعث پیشرفت برخی وب سایت ها و افت شدید برخی وب سایت های دیگر شد. هیچ صنعتی امروزه نمی تواند بدون انطباق خود با تغییرات موتورهای جستجو به کسب و کار خود رونق دهد.

این راهنمایی هر آنچه که شما برای سئو سایت در سال 2016 نیاز دارید را پوشش می دهد. این موارد عبارتند از:

جستجوی کلمات کلیدی: آیا این هنوز برای سئو در سال 2016 مورد نیاز است؟

سئو داخلی: چطور کلمات کلیدی را با محتوای سایت ترکیب کنیم؟

ساختار سئو سایت: چه عناصر ساختاری ضروری برای رسیدن به بیشترین جستجوی طبیعی مورد نیاز است؟

سئو موبایل: چه عناصری ضروری برای رتبه بندی در موبایل مورد نیاز است؟

ایجاد بک لینک: چگونه بک لینک های ورودی در سئو سایت شما تاثیر گذار است و چگونه می توان آنها را بدست آورد؟

بازاریابی محتوا: چگونه بازاریابی محتوا و سئو سایت بر یکدیگر تاثیر می گذارند؟

جستجوی کلمات کلیدی

اگر چه از سال 2014 به بعد خیلی از معیارهای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل تغییر پیدا کرده است ولی هنوز اصول اولیه جستجوی کلمات کلیدی هنوز در سئو سایت در سال 2016 تغییری نکرده است. هنوز خیلی از قواعد کلمات کلیدی ثابت باقی مانده است. هنوز می بایست بدنبال کلمات و عبارات کلیدی برای کسب و کار خود باشیم. در زیر به برخی از راههای موثر جهت پیدا کردن کلمات کلیدی اشاره شده است:

استفاده از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی مثل: Google’s Keyword Planner, Ubersuggest, SEMrush . این ابزارهای کمک می کنند کلمات کلیدی که پر رقابت هستند را بیابید.

آنالیز کردن وب سایت باعث می شود کلماتی که باعث ایجاد ترافیک و فروش برای وب سایت شما می شوند را بیابید. شما با استفاده از این کلمات می توانید ، کلمات کلیدی جدید، کلمات کلیدی مرتبط جهت ساخت مطالب مرتبط با این کلمات را پیدا نمایید.

به صفحات رتبه دار رقیبان جهت تشخیص اینکه آنها چه کلمات کلیدی را مورد هدف قرار داده اند، همیشه توجه داشته باشید همچنینتوجه کردن به کلمات کلیدی طولانی که بسیار محبوب و فراگیر می باشند.

اگر چه این استراتژی سئو در یافتن کلمات کلیدی بسیار موثر هستند ولی قطعا شاهد یک تغییر در رابطه بین کلمات کلیدی و بدست آوردن رتبه های بالا در موتورهای جستجو خواهیم بود از این رو جهت سئو سایت در سال 2016 می بایست به این استراتژی های توجه نمود. این بدان معناست که گوگل از قبل خیلی پیچیده تر شده است و بجای نگاه کردن به عبارت جستجو یا کلمات کلیدی، بر حسب قصد کاربران صفحات نمایش داده خواهند شد.

استراتژی سئو درون صفحه سال 2016

سئو درون صفحه

اگر این ارتباط یک به یک بین کلمات کلیدی، جستجو کاربر و رتبه بندی جستجو از بین رفته است، سئو درون صفحه برای موتورهای جستجو در سال 2016 چگونه خواهد بود؟ بدون کلمات کلیدی کدام استراتژی های درون صفحه در نمایش صفحات در موتورهای جستجو تاثیر گذار خواهند بود؟

تعداد کلمات

بارها مشاهده شده است که گوگل متن هایی که طولانی می باشند را در جایگاه های بهتری در صفحه نتایج خود قرار می دهد. طبق یک گزارش بدست آمده تعداد کلمات متن هایی که در جایگاه های بالای موتورهای جستجو قرار گرفته اند بین 1140 تا 1285 کلمه است. هنگامی که یک متن را می نویسید بیشتر تمرکز روی محتوا جهت رقابت داشته باشید تا اینکه متن های کوتاه بنویسید.

کلمات مرتبط

هنگامی که در یک متن راجع به کلمات کلیدی خود صحبت می کنید برخی کلمات مرتبط وجود دارند که شما براحتی می توانید از این کلمات بهره برده و در متن خود هم برای درک خواننده و هم موتور جستجو استفاده نمایید.

کلمات کلیدی در متن

کلمات کلیدی در متن هنوز نقش اساسی را بازی می کنند مخصوصا در عنوان، تیترها، داخل پراگراف ها و در پراگراف نتیجه. طبق یک گزارش منتشر شده از Searchmetrics ، صفحاتی که از رتبه بالا در صفحه نتایج گوگل برخوردار هستند، تعداد کلمات کلیدی آنها در متن زیاد می باشد. ولی این مسئله برای برخی از صفحات دارای رنک بالا مصداق ندارد. همچنان به استفاده از کلمات کلیدی در متن خود بپردازید.

لینک های داخلی

تعداد لینک های داخلی در صفحاتی که از رتبه بالایی برخوردار هستند از سال 2014 به بعد افزایش پیدا نموده است.

استفاده از هدر و متا تگ ها

99% از صفحاتی که دارای رتبه بالا در موتورهای جستجو هستند از متا تگ توضیحات استفاده کرده اند و 80% آنها از تگ H1 استفاده نموده اند. اگر چه متا تگ توضیحات در آینده به افزایش رتبه محتوای شما کمک نخواهد کرد ولی برای مرتب سازی آگهی های تبلیغاتی در صفحه نتایج گوگل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تا آنجا که امکان دارد جهت سئو سایت یا بهینه سازی سایت در سال 2016 از تگ H1 و متا تگ توضیحاتی که یونیک می باشند برای متن های خود استفاده نمایید.