نرم افزار سئو

نرم افزار سئو می تواند به عنوان به یکی از ابزارهای کمکی در بازاریابی موتورهای جستجو استفاده شود. یک استراتژی سئو موفق نیازمند بررسی دقیق کلمات کلیدی کاربردی و پرجستجو است که این البته خیلی هم راحت نیست و نیازمند در دسترس بودن متخصصان سئو برای انجام این کار است. از این بیشتر این متخصصان برای اینکه بتوانند کارهای خود را سریع تر انجام بدهند، از نرم افزار سئو برای بررسی کلمات کلیدی و افزایش رتبه سایت استفاده کنند.

چرا از نرم افزار سئو باید استفاده کنیم؟

فرض کنید که شما یک کسب وکاری آنلاینی را راه اندازی کرده اید و قصد فروش محصول یا ارائه خدماتی را دارید. تا زمانی که افراد از کسب وکار مطلع نشوند، هیچ گونه خریدی و معامله در فروشگاه شما انجام نخواهد گرفت. در اینجا است که نرم افزار سئو می تواند به شما برای بهینه سازی و افزایش رتبه وب سایت به شما کمک کند. داشتن یک وب سایت که منطبق براصول سئو است، علاوه بر افزایش رتبه سایت، باعث بازدید بیشتر آن توسط کاربران می شود و هر چه این بازدید بیشتر باشد، شانس خرید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بسته های نرم افزار سئو می توانند چالش برانگیز و تا گیج کننده باشند. در حال حاضر بیش از 40 نرم افزار سئو مناسب در دنیا وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. توصیه می شود قبل از استفاده از نرم افزار سئو، با متخصصان سئو حتما مشورت کنید ولی نکته اینجاست که متخصصان با همه این نرم افزار سئو آشنایی ندارند و فقط بر تعداد محدود که اصلی هستند، تسلط کافی دارند.

در این مقاله آموزش سئو ، قصد داریم تعدادی نرم افزار سئو مناسب را بسته به کاربرد آن ها به صورت دسته بندی شده معرفی کنیم.

معرفی تعدادی نرم افزار سئو

1. بهترین نرم افزار سئو برای بک لینک

بک لینک ها مهمترین بخش افزایش رتبه سایت در گوگل می باشند. بهترین راه برای دریافت بک لینک از دیگر سایت، تولید محتوا ارگانیک است. همانطور که میدانید براساس جدیدترین الگوریتم های گوگل، تولید محتوا ارزش بسیاری نسبت به دیگر روش ها دارد.

Seo PowerSuite، یک نرم افزار سئو به نام LinkAssistant را پیشنهاد می دهد که مخصوص استفاده برای لینک بیلدینگ است. پس از انتخاب گزینه تکنیک جستجو، این نرم افزار جستجو را انجام می دهد و سایت های احتمالی را برای فعالیت در آن ها برای پیدا کرده و پیشنهاد می دهد.

2. بهترین نرم افزار سئو برای گزارش دهی و تحلیل و بررسی

امروزه ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا گزارشی از روند فعالیت وب سایت و رتبه آن در گوگل به شما ارائه می دهد. این گزارش ها کاملا دقیق هستند شامل رتبه دقیق سایت در گوگل، نحوه فعالیت رقیب ها، عملکرد ترافیک، رتبه و مقدار ورودی از شبکه های اجتماعی و غیره است. همچنین شما می توانید نحوه گزارش دهی براساس نیاز خود سفارش سازی کنید و آن را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه دریافت کنید. یک نرم افزار سئو که تمامی این گزارش های بیان شده را به صورت دقیق به شما نشان می دهد، Advanced Web Ranking می باشد.

3. بهترین نرم افزر سئو برای بودجه بندی

Seo Effect یک نرم افزار سئو برای استفاده در کسب و کارهای کوچک است قصد بهبود رتبه سایت خود را دارند. استفاده از این نرم افزار سئو برای کسب وکارهایی که فاقد تیم تخصصی سئو می باشند، بسیار مفید و مقرون به صرفه است. این نرم افزار شامل تمامی ابزارهای مهم برای بهینه سازی سایت مانند جستجوی کلمات کلیدی، ابزارهای اسکن صفحه، تحلیل رقیب ها و غیره است.

4. بهترین نرم افزار سئو برای کسب وکارها

اگر به دنبال یک نرم افزار سئو پیشرفته که داده ها و دامین ها مدیریت ها کند، SeoLytic بهترین انتخاب است. این نرم افزار مناسب استفاده در آژانس ها و کسب و کارهای بزرگ است در آن حجم داده های بسیاری تبادل می شود. شما می توانید با این نرم افزار کلمات کلیدی، گزارش رتبه بندی دامنه، تجزیه و تحلیل دامنه، پیگیری بین المللی و روزانه رتبه برای کلمات کلیدی، نظارت برروی لینک ها به صورت سفارشی و غیره. همچنین می توانید قابلیت هایی را بسته به نیاز خود اضافه کنید.

5. بهترین نرم افزار سئو برای شبکه های اجتماعی

اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو را کمتر کسی است که امروزه نداند. استفاده از شبکه هایی مانند فیس بوک و توییتر و دریافت بک لینک از آن ها، علاوه بر اینکه باعث رشد کسب وکار شما می شود، بهبود رتبه سایت شما را دارد. SheerSeo یک نرم افزار سئو است به شما امکان نظارت بروی شبکه های اجتماعی را می دهد تا بتوانید علاوه بر مدیریت و کنترل بهتر آن ها، سئوسایت خود را بهبود با استفاده از این کانال ها بهبود بخشید.

آیا گزارشی که با استفاده از نرم افزار سئو بدست می آورید، مهم است؟

همانطور که بیان شد، نرم افزار سئو یکی از بهترین ابزارها برای کمک به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. ولی این نکته را بهتر است بدانید که این نرم افزار کمکی هستند و تضمین صددرصد موفقیت سایت شما را در سئو نمی کنند. به هر حال شما به عنوان یک متخصص و طراح باید تمامی نکات را رعایت کنید. ولی گزارشی که با استفاده از این ابزارها بدست می آورید کامل است و در واقع دیدی از روند فعالیت ارائه می دهد.

البته هر سایتی نیاز به سئو ندارد. بعضی از سایت ها رقیبی زیادی ندارند یا بعضی دیگر برایشان مهم نیست که مشتری با استفاده از جستجو آن ها را پیدا کند. ولی برای سایت هایی که رقیبان زیاد یا قوی در حوزه فعالیت خود دارند، سئو خیلی مهم است و با دریافت این گزارش ها با استفاده از این نرم افزارهای سئو، می توانند رتبه خود را بین بقیه تخمین زده و آن را بهبود بخشند.

پس استفاده از ابزارهای سئو شاید در نگاه اول خیلی مهم نباشد ولی اگر واقعا قصد فعالیت جدی دارید و اینکه بتوانید بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، استفاده از آن ها اهمیت زیادی دارد.

ویژگی هایی که در تمامی نرم افزار سئو وجود دارد؟

1. ابزار بررسی و پیدا کلمات کلیدی

کلمه کلیدی قلب تمامی برنامه های سئو است. یک نرم افزار سئو تمامی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، تعداد دفعات جستجوی آن و اصلاحاتی که بیشتری بازخورد و ورود را می تواند برای شما داشته باشد را نشان می دهد.

2. اطلاعات مربوط دامنه

تمامی اطلاعات مربوط به دامنه ها که مهمترین آن، رتبه دامنه در گوگل است را نشان می دهد.

3. ابزارهای بک لینک

این نرم افزارها به شما در ایجاد بک لینک به وب سایتتان کمک می کند. مثلا به شما در بهبود پست مهمان که در سایت دیگر قرار اید، با افزایش ترافیک سایت و با استفاده از توسعه محصولات، بلاگ و قرار دادن یک لینکی که در مکانی به سایت نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

4. ابزار ترافیک کلمات کلیدی

این ویژگی به شما کمک می کند که سایت های رقیب و کلمات کلیدی مرتبط به آن را به همراه چگونگی نحوه ورود کاربران به آن سایت را پیدا کرده و تجزیه و تحلیل نمایید. در واقع بیشتر کلمات کلیدی که رقیبان جستجو می شوند را به شما ارائه می دهند و از این رو باعث بهبود ترافیک کلمات کلیدی در سایتتان می شود.

منابع:
best seo software
seo software

سوالات متداول

آیا می توانید سئو را در 3 ماه یاد بگیرید؟

کارشناسان می گویند معمولاً یک تا سه ماه طول می کشد تا مبانی سئو را یاد بگیرید و یک سال یا بیشتر برای تسلط کامل بر این آموزش وقت نیاز دارید. مدت زمان لازم برای یادگیری اصول سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بهترین برنامه سئو چیست؟

بهترین نرم افزار سئو 2023 :Ahrefs: به طور کلی بهترین ابزار SEO All-in-One. KWFinder: بهترین ارزش. WooRank: بهترین برای کاربرپسندی. Semrush: بهترین برای کاربران قدرتمند. BrightLocal: بهترین برای سئوی محلی.