افزایش رتبه

برای افزایش رتبه سایت و قرار گرفتن در بالاترین مکان در نتایج گوگل توصیه میکنیم پیشنهادات زیر را به کار بگیرید تا شاهد افزایش رتبه سایت تان در نتایج گوگل باشید.

1. انتشار مطالب مرتبط

برای افزایش رتبه سایت در گوگل ، محتوای با کیفیت نخستین گام در رتبه بندی موتور جستجو است و هیچ جایگزینی برای محتوای خوب وجود ندارد. محتوای با کیفیت وخوب به طور خاص باید برای کاربران در نظر گرفته شود که این امر خود موجب ایجاد ترافیک سایت و در نتیجه باعث بهبود قدرت و ارتباط سایت شما و افزایش رتبه سایت خواهد شد.

شناسایی یک عبارت کلیدی برای هر صفحه. در مورد چگونگی جستجوی مخاطبان در مورد یک کلمه خاص در موتور های جستجو (عباراتی مانند "رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه تهران"، "بهترین برنامه فیزیک کاربردی" یا"رتبه انجمن تهران مرکزی") دقت کنید. پس از آن کلمه را چند باردر سراسر صفحه یک یا دو بار در باز و بسته شدن پاراگراف و دو تا چهار بار در طول محتوای باقی مانده تکرار کنید. فراموش نکنید که برای کلمات کلیدی می توانید از حروف درشت، کج، برچسب های عنوان و دیگر برچسب های تاکید استفاده کنید اما در این کار زیاده روی نکنید که نتیجه معکوس می دهد.

هرگز خوب نوشتن را فدای سئو نکنید. بهترین صفحات برای کاربر نوشته شده نه برای موتور جستجو.

2. به روز رسانی منظم مطالب

احتمالا متوجه شده اید که ما تاکید ویژه ای بر روی تولید محتوا داریم . موتورهای جستجونیز بر محتوا تاکید فراوانی دارند. به روز رسانی منظم مطالب به عنوان یکی از بهترین شاخص های ارتباط یک سایت مشاهده شده است بنابراین برای افزایش رتبه سایت به طور منظم و مداوم سایت را بروز رسانی کنید.

3. Metadata (فراداده)

هنگام طراحی وب سایت برای هر صفحه تگ های Metadata را برای وارد کردن اطلاعات در مورد محتویات صفحه خود ایجاد کنید.

اگر شما از CMS های آماده استفاده می کنید می بایست متا اطلاعات زیر در تگ head قرار داده شود:

Title Metadata(عنوان صفحه)

عنوان Metadata مسئول عنوان صفحه نمایش داده شده در بالای یک پنجره مرورگر است. این مهم ترین Metadata در صفحه شما است.

توضیحات متا دیتا (Description Metadata)

توضیحات متا دیتا توصیف متنی است که یک مرورگر در جستجوی صفحه شما استفاده خواهد کرد. توضیحات متادیتا به عنوان پنجره نمایش شرح مختصر و جذاب سایت شماست که بازدیدکنندگان را تشویق به بازدید از سایت تان می کند.

متا تگ کلمات کلیدی (Keyword Metadata)

این متا تگ برای معرفی کلمات کلیدی سایت شما هنگامی که کاربران در جستجوی کلمات کلیدی هستند، در نظر گرفته شده است. انتخاب کلمات کلیدی می تواند شامل عبارات فراوانی باشد که سعی کنید در محتوای صفحه تان نیز به کار رفته باشند. اما بهتر است در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید زیرا نتیجه معکوس دارد و موتورهای جستجو ممکن است آنها را نادیده بگیرند. به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید تعداد کلمات کلیدی را بین 6-8 کلمه نگه دارید یا هر عبارت متشکل از 1-4 کلمه باشد. به عنوان مثال "رشته علوم کامپیوتر" کلمه کلیدی طولانی خواهد بود.

4. استفاده از بک لینک های با ارزش برای سایت

تمرکز بر روی ایجاد لینک مربوطه در متن. به جای داشتن لینک "اینجا کلیک کنید" سعی کنید نام لینک مقصد را بنویسید. "اینجا را کلیک کنید" هیچ ارزشی جز اتصال یک URL برای موتورهای جستجو ندارد در حالی که عبارات " برنامه انجمن دانشگاه" غنی شده با کلمات کلیدی است و در رتبه بندی موتور جستجو خود موجب افزایش رتبه سایت و بهبود رتبه بندی صفحه شما خواهد شد.

5. استفاده از تگ های ALT

همیشه رسانه های تصویری و ویدئو ها را با استفاده از تگ Alt یا شرح متن جایگزین توصیف می کنند. این تگ ها موتورهای جستجو را از محتوای تصاویر و ویدئوهایتان مطلع می کنند. اگر نشان دادن تصاویر در موتورهای جستجو امکان پذیر نباشد با استفاده از تگ ALT متن آن جایگزین خواهد شد و به عنوان یک کلمه کلیدی و کمک به سئو و افزایش رتبه سایت به کار خواهد رفت.

اینها تنها تعداد کمی از روش های مختلف برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو و افزایش رتبه سایت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم از منابع زیر استفاده کنید:

professional blog and SEO tools

a great reference for understanding your Google site stats

add your URL to Google

add your URL to Yahoo/Bing

http://www.mtu.edu/umc/services/web/seo

سوالات متداول

هزینه سئو یا افزایش رتبه سایت چقدر است؟

میانگین هزینه خدمات سئوی پروژه محور از 1000 دلار تا 1 میلیون دلار و بالاتر متغیر است. شرکت‌های کوچک‌تر که از سئوی محلی استفاده می‌کنند می‌توانند تقریباً 1000 دلار در ماه برای هر پروژه هزینه کنند. شرکت های بزرگتر در سطح سازمانی می توانند انتظار داشته باشند که میلیون ها دلار در ماه بپردازند

آیا می توانید خودتان سئو انجام دهید؟

شما کاملاً می توانید سئو را خوداتن انجام دهید. با کمی تحقیق و تمرین زیاد، هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه برای کسب و کار خود سئو یا افزایش رتبه سایت انجام دهد.