تولید ویدئو

همه چیز در خصوص تولید ویدئو

امروزه تولید ویدئو به یکی از بهترین روش های تولید محتوا و موثرترین راه بازاریابی اینترنتی برای جذب کاربران می باشد. یکی از بهترین مکان ها و کسب وکارهایی که می توانند از ویدئو برای گسترش فعالیت خود استفاده کنند، فروشگاه های اینترنتی می باشند که در آن جا بتوانند با استفاده از ویدئو، محصولات خود را سریعا و بهتر به مشتری نشان دهند و از این رو کاربران جدیدتری را به سمت خود جلب کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص تولید ویدئو که شما می توانید برای معرفی محصولات خود و در نتیجه افزایش سئو سایت خود استفاده کنید را بیان کنیم.

اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم، بحث اصلی ما فیلم هایی می باشند که در آن شما به کاربران در خصوص محصولات، مزایای و چگونگی استفاده از آن صحبت می کنید. چیزی فراتر از فیلم های تبلیغاتی تلویزیون که می بینید، فیلم هایی که در آن فقط سعی شده است محصولات سریعا و در یک حالت انتزاعی به کاربران معرفی شوند و هدف آنها چیزی جز برندسازی یا معرفی نیست و در واقع کمتر کاربری را بعضی اوقات در همان تبلیغ به سمت خود جلب کند. البته اگر بخواهیم یک نمونه خوب فیلم تبلیغاتی که درتلویزیون وجود دارد، مثال بزنیم کفش تن تاک است که در آن علاوه بر معرفی کالا، مزایای آن را نیز همراه با تصاویر و ویدئویی کاملا مناسب و مرتبط نشان می دهد.

برای اینکه بتوانید ویدئو خود را به نمایش بگذارید، شبکه ها و کانال های فرعی زیادی وجود دارد. اولین مکان نیز همون وبسایت خودتان است که می توانید در آن جا ویدئوهایی خود را به اشتراک بگذارید. بعد شبکه های مجازی است که وجود دارد مانند یوتیوب، آپارات، نماشا و غیره حتی در اینستاگرام که امروزه امکان ویدئویی تا یک دقیقه در آن قرار داده شده است. روش دیگر هم که خود تلویزیون که درآن ویدئوهای تبلیغاتی می توانید قرار دهید. پس بهتر است قبل از تولید ویدئو، اول از همه کانال توزیع آن را پیدا کنید و متناسب با آن کانال و مخاطبان آن اقدام کنید.

نکته دیگر که لازم است بدانید، این است که تولید ویدئو یکی از روش های تولید محتوا است، همانطور که در اول این مقاله بیان کردیم. پس حتما بهتر است که قوانین تولید محتوا را نیز حتما در ویدئو به کار ببرید. این نکات ابتدایی است که شما باید قبل از شناخت نوع محتوای ویدئو آن را رعایت کنید که البته کمک زیادی هم به شما در تولید ویدئو تبلیغاتی محصول هم خواهد کرد.

در ادامه قصد داریم تا چند سوال را درباره با تولید ویدئو محصولات مطرح کرده و پاسخ دادن به آن ها نیز درباره این مساله کاملا توضیح دهیم.

سوالات و نکات تولید ویدئو محصولات

1. چگونه باید از ویدئو استفاده کنیم؟

چگونگی استفاده خیلی مهم است برای اینکه می تواند نشاندهنده نوع کسب وکار شما باشد. امروزه گوگل به وب سایت هایی که از ویدئو در سیستم بازاریابی اینترنتی خود استفاده می کنند، اهمیت ویژه قائل می شوند. جالب است بدانید که ویدئو ها امروزه توانسته است 14 تا 15 درصد ورودی نتایج جستجو را به خود اختصاص بدهند.

یکی از روش های استفاده از فیلم ها، در شبکه های اجتماعی است. امروزه کاربران بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند و هر فیلمی را که بتواند نظر آن ها را به خود جلب کند، سریعا برای دوستان خود به اشتراک می گذارند که این میتواند میزان درگیر شدن و ورودی به سایت را افزایش دهد. البته بهتر است از قبل نوع شبکه متناسب با کسب وکار خود را پیدا کنید. بهترین حالتی که می توانید یک ویدئو را ایجاد کنید تا سریعا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، ویدئو هایی می باشد که به بررسی یک مشکل بپردازد. براساس آخرین آمارها، 71 درصد مشتریان به دنبال ویدئو هایی هستند که بتوانند در آن ها روش استفاده از محصولی را بیابند که در نهایت آن ها را ترغیب به خرید کند.

قدرتی که امروزه ویدئو ها در سیستم برندسازی دارند، حتی از عکس ها هم نیز بیشتر است، فقط کافی است که نکات آن ها را رعایت کنید و ویدئویی را ایجاد کنید که بتواند اول از همه اطلاعات محصول را کاملا به کاربران انتقال دهد، مشکلات و روش استفاده از آن ها را کاملا بیان کند، هیچ حاشیه ای در فیلم نباشد و واقعی باشد.

2. از ویدئو دقیقا برای چه کارهایی می توانیم استفاده کنیم؟

شما می توانید از ویدئو برای هر منظوری به عنوان یک ابزار تولید محتوا استفاده کنید. اما در حالت کلی از ویدئو به منظور دستیابی به اهداف زیر استفاده می شود:

  • برندسازی محصولات و نام شرکت
  • آشنا شدن کاربران با انواع محصولات و روش های حل مشکلات مواجه شده با آن ها
  • به عنوان یک روش تولید محتوا
  • افزایش نرخ فروش
  • استفاده در شبکه های مجازی

3. ویدئوی توضیحی چیست؟

شما در تولید ویدئو توضیحی برای محصول خود، لازم نیست که همه جزئیات را بیان کنید. معرفی برند خود و ارائه جزئیاتی که پاسخ نیاز کاربران را بدهد، از چیز مهمتر است. ارائه جزئیات بیشتر باعث سردرگمی کاربران می شود و از این رو شما فقط باید برروی نکاتی تاکید کنید که کاربران بیشتر به دنبال آن می باشند.

برای اینکه بدانید در یک ویدئو توضیحی محصولات دقیقا ارائه بدهید که مناسب کاربران باشد، می توانید قبل از ارائه محصول یا در حین ارائه آن، با استفاده از ابزارهایی مانند ایمیل و غیره در خصوص محصولات و نیاز آن ها نظرسنجی کنید و آن ها را در تولید ویدئو به کار ببرید.

4. ویدئو چگونه یا همان How-to

این هم یک روش در تولید ویدئو توضیحی محصولات است که مانند قبلی است ما بهتر است که نکات زیر را در ساخت آن رعایت کنید:

  • بازارهدف خود را تعیین کنید
  • مشکلات بازار را شناسایی و برای هرکدام یک راه حل تعیین کنید.
  • در این روش بیشتر برروی یک مشکل یا مساله استفاده از محصولات و راه حل آن تاکید می شود.
  • فرآیند ها به طور جزئی و مرحله به مرحله توضیح دهید.

5. نکات ارائه و نمایش محصولات

یکی از مشکلاتی که اغلب تولیدکنندگان ویدئو تبلیغاتی انجام می دهند، این است بیشتر مفهوم تئوری برای ویدئوها در نظر میگیرند. برای مثال در هنگام تبلیغ یک چاقو، فقط همه به تیزی آن که البته نکته مهمی هم می باشد، تاکید می کند اما آیا تیزی مهمترین عامل برای خرید یک محصول توسط مشتری می شود؟ مسلما جواب خیر است. شما باید برای اینکه بتوانید بیشترین جواب و تاثیر را در جذب مشتری بگیرید، این است که جزئیات بیشتری را نشان بدهید. مانند راحت در دست گرفتن چاقو، جنس بدنه چاقو، جنس تیغه چاقو و غیره. فقط جزئیاتی را نمایش دهید که مناسب کاربران باشد نه اینکه بودن یا نبودن آن خصوصیات تاثیری در خرید نداشته باشد.

6. از زبان مشتری تولید کنید

تولید ویدئو، همانطور که بیان کردیم یکی از بهترین روش های جذب مشتری و همچنین افزایش سئو سایت خواهد بود. زمانی ویدئو شما می تواند یک کاربر را به خوبی جذب کند که بتواند او را ترغیب به خرید کند و در واقع اطلاعات اضافه تری به او بدهد. هیچگاه از اصطلاحات کاملا تخصصی در تولید ویدئو استفاده نکنید. افراد قرار نیست که دانش شما را داشته باشند، آن ها فقط به دنبال محصولی هستند که بتواند نیاز آن ها را برطرف نماید و شاید برایشان دانستن این اصطلاحات کارایی نداشته باشد.

از این رو در تولید ویدئو باید به در نظر بگیرید که محصول برای چه کاری قرار است که استفاده شود، در انتها چه چیزی به کاربران ارائه می دهید و کاربران در صورت خرید تا چه رضایت خواهند داشت. اینها تمامی نکاتی است که باید در تولید ویدئو محصولات به آن ها دقت کنید.