بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

شبکه های اجتماعی به خودی خود یک اصطلاحی است برای سایت هایی که ممکن است اقدامات ( مدیاهای) کاملا متفاوت اجتماعی ایجاد کنند، ارائه شده است. به عنوان مثال، توییتر سایت اجتماعی است که به منظور اشتراک گذاری و ارسال پیام های کوتاه و یا "به روز رسانی" با دیگران طراحی شده است. در عوض فیسبوک شبکه ای تمام عیار برای اشتراک گذاری عکس، فیلم حوادث و انواع فعالیت های دیگر است.

ارتباط میان جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

چرایی ضرورت اطلاع از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای در زمینه سئو سایت چیست؟ (رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو )رابطه بسیار تنگاتنگی با هم دارند. شبکه های اجتماعی اغلب برای کشف مطالب جدید از جمله داستان اخبار روز و محتواهای به روز مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت "کشف" یک فعالیت مهم جستجو است. شبکه های اجتماعی با ساخت لینک می توانند کمک شایانی به سئو سایت نمایند. بسیاری از مردم نیز با جستجو در سایت های شبکه های اجتماعی به دنبال یافتن مطالب مورد نظر خود در رسانه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی بر روی نتایج جستجوی یک موتور جستجو دارند.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته در آمریکا 53 درصد از آمریکایی ها که برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند نسبت به آن احساس وظیفه بیشتری دارند.

اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

افزایش شناسایی نام تجاری در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر و LinkedIn با زندگی میلیاردها نفر از مردم (حدود 1.6 میلیون به دقیق) یکپارچه شده است. بسیاری از این افراد می توانند کارکنان بالقوه، مشتریان، تامین کنندگان و شرکای کسب و کار شما باشند. شبکه های اجتماعی شرایطی را فراهم می کنند که هر کس در آن دعوت به همکاری و به اشتراک گذاری ایده ها، تجارب و منافع می نماید از این رو با بازاریابی شبکه های اجتماعی شناخته شدن نام تجاری و یا معرفی برند سریعتر و بهتر انجام می شود.

یافتن مشتریان بالقوه

اکثر مصرف کنندگان قبل از انجام کسب و کار با یک شرکت خواهان بدست آوردن اطلاعات بیشتری از آن هستند. شبکه های اجتماعی به یک ابزار تحقیقاتی محبوب تبدیل شده اند. درگیر شدن با مصرف کنندگان در این رسانه ها منجر به توسعه یک رابطه می شود و فرصتی را برای پاسخ به سوال مشتریان فراهم می کند، و ایجاد یک تجربه مثبت با شرکت شما را تضمین می کند در نتیجه یافتن مشتریان بالقوه از مهمترین مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

ایجاد یک اجتماع در جهت افزایش خط تولید

انتشار محتوایی که مربوط به کسب و کار شما است منجر به اظهار نظر مخاطب و یا تماس با شما به طور مستقیم می شود. پاسخ به اظهار نظرات آنها به طور آنلاین موجب علاقه مندی آنها به فعالیت شما و درنتیجه دنبال کردن مطالب سایت تان می شود. بر اساس لایک محتوای منتشر شده شما ،آنها مطالبی را که در آینده نیز منتشر می کنید خواهند دید. این "لایک" نیز به عنوان پیروان، مشترکین، و یا طرفداران نامیده می شود. این لایک ها در واقع مجموعه ای از مردم را تشکیل می دهند که خواهان تعامل و انجام کسب و کار با شما هستند. به زودی شما ممکن است مشتریانی را به پیروی از کسب و کارتان بیابید.

افزایش میزان مشتریان با انجام تعاملات بیشتر

با انتشار محتوا این امکان بوجود می آید که از علاقه مشتریان کنونی و آینده مطلع شوید و این امر موجب تعامل بیشتر شما می شود. با باز کردن صحبت با آنها و پاسخ دهی به درخواست ها و سوالات آنها این تعامل گسترش می یابد. این فرایند موجب می شود که شما بدانید چه چیز برای رونق کسب و کارتان بهتر است.

کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی رونق بیشتری پیدا می کنند و این به علت فرصت هایی است که این شبکه های اجتماعی به ارمغان می آورند. افزایش میزان مشتریان از مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی است. اگر شرکت شما علاقه مند به کسب ارزش بیشتری از رسانه های اجتماعی است ، سئوکار می تواند در این راه به شما کمک نماید. مشاوران بازاریابی شبکه های اجتماعی در سئوکار قادرند به بهترین نحو بالاترین راندمان را از این رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند. فقط کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

ما امیدواریم که شما درک بهتری از مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی بدست آورده باشید و اینکه چرا باید کسب و کار شما اجتماعی باشد.

برگرفته از مقالات زیر:

What Is Social Media Marketing

Guide to Using Social Media for Marketing

Social Media Marketing