سئو ویکی پدیا

سئو ویکی پدیا چیست؟ هرشخصی حتی یک‌ بار از گوگل برای جستجو مطالب خود استفاده کرده باشد، حتماً سایت ویکی پدیا را مشاهده و از آن استفاده نموده است. تقریباً در بیشتر کلماتی که شما جستجو می‌کنید، اولین سایتی که اکثرا در صفحه اول موتورهای جستجو قرار می‌گیرد، ویکی پیدا است؛ اما سؤال اصلی اینجاست که سئو ویکی پدیا به چه صورت است که در هر کلمه کلیدی که مورد جستجو قرار می‌گیرد، رتبه اول است؟

چرا سئو ویکی پدیا اول است؟

1. اساس کار ویکی پدیا محتوا است.

گوگل به سایت‌هایی که محتوای ارگانیک و بر اساس اصول سئو قرار می‌دهند، اهمیت زیادی می‌دهد. ویکی پدیا سعی کرده است که به‌عنوان یک سایت مرجع، اطلاعات دقیق و به‌روزی را از هر مطلبی قرار دهد. سایت‌های زیادی وجود دارند که از مطالب این سایت کپی کرده و در بخش مقالات خود قرار داده‌اند. نشر محتوای یونیک و با اصول سئو، باعث افزایش سئو ویکی پدیا شده است.

همان‌طور که می‌دانید گوگل به مسئله تولید محتوا اهمیت زیادی می‌دهد. سعی کنید با تولید و نشر محتوای یونیک، رتبه سایت خود را مانند سئو ویکی پدیا افزایش دهید.

2. ایجاد صفحات برای هر شرکت یا شخص

ازآنجا که سئو ویکی پدیا نسبت به بقیه بالا است، بسیاری از شرکت‌ها سعی کرده‌اند که یک صفحه شخصی در این سایت ایجاد کنند و به معرفی و چشم‌اندازهای کسب‌وکار خود بپردازند و بعد به تبلیغ آن از طریق قرار دادن لینک در سایت خود شوند.

3. بک لینک زیاد

گوگل به سایت‌هایی که بک لینک خارجی زیادی دریافت می‌کنند، اهمیت می‌دهند. ویکی پدیا ازآنجاکه یک سایت مرجع است و در تمامی موارد کلی اطلاعات جامع و کاملی دارد، بسیاری از شرکت سعی می‌کنند که در کلمات کلیدی خاصی از روی انکرتکست به این سایت لینک دهند. این مسئله باعث افزایش بک لینک و درنتیجه افزایش سئو ویکی پدیا شده است.

4. تغییرات مداوم

ویکی پدیا سایتی است که همه با ساختن اکانت در آن، حق ویرایش دارند و حتی می‌توانند صفحات جدیدی را ایجاد کنند و محتوای آن را به روز کنند. مشکلی که اکثر سایت‌ها دارند این است که اولاً هیچ بک لینکی به آن‌ها بعد از ایجاد دیگر داده نمی‌شود و دوم اینکه محتواها ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند؛ ولی ویکی پدیا به این صورت نیست، بلکه علاوه بر دریافت لینک از سایت‌های مختلف، محتوای آن توسط کاربران به روز می‌شود و خود این تأثیر مثبتی بر سئو ویکی پدیا داشته است.

آیا ویکی پدیا باعث افزایش رتبه سایت من می‌شود؟

در ویکی پدیا شما می‌توانید لینک‌های داخلی زیادی را مشاهده کنید، اما ویکی پدیا تمامی لینک‌های خارجی خود را به‌صورت نوفالو درآورده است و این به معنای نادیده گرفته شدن اثر ورود از ویکی پدیا با سایت دیگران است؛ ولی در حالت کلی باعث برند سازی و نمایش لینک سایت شما به بقیه می‌شود. درواقع می‌توان گفت که حداقل این اثر را دارد.

آیا همه باید در ویکی پدیا یک صفحه داشته باشند؟

به نظر ما لزومی ندارد که همه شرکت‌ها در ویکی پدیا یک صفحه اختصاصی داشته باشد؛ ولی داشتن آن به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند. ممکن است که در سایت خود، تمامی اطلاعات در هر صفحه ای پراکنده باشد؛ اما در ویکی پدیا می توانید همه را یکجا و به صورت خلاصه قرار دهید. حتی بارها مشاهده شده است که لینک ویکی پدیای یک سایت، از لینک صفحه اصلی آن بالاتر است.

همان‌طور که گفتیم، در ویکی پدیا همه امکان تغییر را دارند؛ اما هر تغییری که در ویکی پدیا انجام می‌شود باید توسط خود ویراستارهای سایت موردبررسی شود تا تائید شود.

نکته بعدی اینکه ویکی پدیا کمتر صفحات شرکت‌ها را قبول می‌کند، مگر اینکه متن نوشته‌ شده تبلیغاتی نباشد. ازآنجاکه سئو ویکی پدیا خیلی قوی است، بعضی از این مسئله قصد سوءاستفاده رادارند ولی باید بدانید، اگر ویکی پدیا صفحه شمارا تبلیغاتی تشخیص دهد، کل صفحه را حذف خواهد کرد.

در آخر، اگر قصد دارید سئویی مانند ویکی پدیا داشته باشید، بهترین راه نوشتن محتوای یونیک است. محتوایی بنویسید که کاربران و دیگر سایت‌ها به صفحه شما لینک دهند.