• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

12 ابزار رسانه های اجتماعی و مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر شما در چند شبکه اجتماعی مختلف دارای حساب کاربری هستید قطعا نمی توانید 24 ساعته وقت خود را دراین شبکه ها سپری کنید. بهمین دلیل است که کاربران باهوش از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. این ابزارها تمامی حساب های کاربری شما را از یک محل واحد در قالب یک داشبورد، بصورت ساده زمانبندی و مدیریت می کنند.

شاید شما بعضی از این ابزارها را استفاده کرده باشید. Buffer،HootSuite ,Social Sprout ,Sendible ,Bitly ,SocialOomph ابزارهای پرقدرتی هستند که به شما این امکان را می دهند که کل شبکه های اجتماعی خود را به راحتی مدیریت نمایید. مشکل این ابزارها این است که شما می بایست برای استفاده از آنها هزینه بپردازید در حالی که اگر بودجه تان اجازه چنین کاری را به شما نمی دهد این مساله تبدیل به یک مشکل اساسی خواهد شد.

مشکل دیگر این است که این ابزارها به شما کمک نمی کنند که بتوانید محتوا تولید کنید و اینکه متوجه شوید که چه زمانی مخاطبان شما فعال هستند و چگونه بازدید کنندگان از سایت شما بازدید کرده اند و یا اینکه کدام کلمه کلیدی به رتبه سایت شما کمک بیشتری کرده است.

خوشبختانه تعدادی ابزار رایگان در فیس بوک، توییتر و لینکدین قرار داده شده است که به شما اختیارات اضافی می دهد. سئوکار در این مقاله 12 ابزاری که به شما کمک می کنند تا بتوانید شبکه های اجتماعی خود را مدیریت و نظارت نمایید، معرفی می نماید.

1. Social Mention

socialmention

Social Mention خصوصیات صفحات اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب و 80 شبکه اجتماعی دیگر را نظارت می کند. شما همچنین می توانید ایمیل های حاوی هشدار را از طریق آن دریافت نمایید. Social Mention برای محاسبات بر چهار معیار استوار است که عبارتند از:

  • قدرت: احتمال اینکه در مورد برند و نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی چه مقدار بحث و تبلیغ شده است.
  • احساسات: نسبت نظارت ها و نگرشهای مثبت بر نظارت ها و نگرشهای منفی
  • اشتیاق و علاقه: احتمال تمایل افراد برای نام بردن از برند و نام تجاریتان
  • به دست آوردن: محاسبه اثر با تقسیم کردن تعدادی از نویسندگان منحصر به فرد که نام تجاری شما را به وسیله تعداد کلی که از آن (برند) نام برده می شود ارجاع می دهند

2. Icerocket

icerocket

این ابزار برای نظارت کلمات کلیدی خاص استفاده می شود. زمانی که در سال 2004 موتورهای جستجو راه اندازی شدند، فقط وبلاگ نویسان برای نظارت و کنترل وبلاگ خود، از آن استفاده می کردند. درطی چند سال این ابزار گسترش پیدا کرد تا اینکه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر را پشتیانی نمود.

یکی از جالبترین خصوصیات Icerocket این است که تمامی فعالیت ها را به صورت گزارش، به شما نشان می دهد. شما با توجه به اصطلاحی (کلمه کلیدی) که وارد می نمایید، یک گراف نتیجه را دریافت می کنید که به شما نشان می دهد که در طول روز، آن اصطلاح چند بار نشان داده شده است و تعداد کل پست های وبلاگ در طول یک ماه را نیز به شما نشان می دهد.

3. Addictomatic

addictomatic

این ابزار ساده ای است که شما می توانید برای نظارت اعتبار و اثر نام تجارتی کسب و کارتان از آن استفاده نمایید. این ابزار دارای زیر ساختی است که گوگل، بینگ، توییتر، وردپرس، یوتیوب و فلیکر برای پیدا کردن آخرین پستهای وبلاگ، اخبارها، عکس ها و ویدئو ها بر اساس کلمات کلیدی مورد نیاز به جستجو در آن می پردازند. بدلیل اینکه Addictomatic دارای قابلیت تنظیم می باشد، کاربران سریعا به استفاده از این ابزار عادت می کنند.

SumAll

summall

برخلاف بسیاری از ابزارهای رسانه های اجتماعی، SumAll به طور خاص، برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. این ابزار نه تنها به شما این امکان را می دهد که بتوانید بر شبکه های اجتماعی خود مانند فیس بوک و توییترنظارت داشته باشید بلکه این امکان را می دهد که بتوانید با دیگر خدمات مانند Google Analytic و PayPal ارتباط برقرار کنید. در مجموع شما با ابزار رایگان SumAll می توانید با 42 خدمات مختلف ارتباط برقرارکنید.

به جای مدیریت تمامی حساب های کاربری مختلف، شما می توانید تمامی به روزرسانی حساب های خود را از یک مکان راحت و بدون دغدغه، انجام دهید و همچنین این قابلیت وجود دارد به روز رسانی های روزانه خود را از طریق ایمیل انتخاب نمایید.

5.IFTTT

ifttt

این ابزار را می توان به این صورت تعریف کرد:

IFTTT یک خدمت است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید یک ارتباط قوی با یک دستور ساده ایجاد کنید: اگر این باشد سپس آن (را انجام بده)

IFTTT این امکان را به شما می دهد که دستورات را با راه اندازی یک محرک (تحریک آن) شخصی سازی نمایید. یک مثال از آن برچسب زدن عکس ها در فیس بوک می باشد. (بخش این در جمله اول شرط).بخش آن (جواب شرط) اقدامی است که بعد از آن صورت می گیرد. برای مثال بعد از اینکه شما عکس ها را برچسب گذاری نمودید، می توان یک پیام وضعیت برای آن ایجاد کنید. زیرا IFTTT با 132 کانال که شامل شبکه رسانه های اجتماعی و کسب و کارها مانند ebay، در ارتباط است. از این رو در ارتباط ماندن با هر دو جهان چه به صورت آنلاین یا آفلاین ساده می باشد.این ابزار منحصر به فرد توسط Forbes، New York Times، Tims و Wierd مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.

6. Google Analytic

googleanalytics

اگر شما یک وب سایت دارید، حتما استفاده از منابع مختلف Google Analytic به شما پیشنهاد شده است. با استفاده از Google Analytic می توانید به پروفایل مشتریان یا بازدید کنندگان دسترسی داشته باشید تا متوجه شوید که آنها چگونه وب سایت شما را پیدا نموده و یا از چه ابزاری استفاده کرده اند و اینکه کدام مورد را در وب سایت شما پسندیده اند و کدام مورد را نپسندیده اند. این یکی از مهمترین ابزارها برای بازاریابان می باشد.

شما می توانید از Google Analytic برای ارزیابی منابع اجتماعی خود استفاده نمایید. از طریق این ابزار شما می توانید متوجه شوید که اشتراک گذاری هایی که صورت می گیرد، چقدر بر ترافیک وب سایت شما اثر دارد.

7. Facebook insights

facebookinsights

اگر شما کار بازاریابی در فیس بوک انجام می دهید، ممکن است که شما در اوایل امسال و زمانی که فیس بوک اعلام کرد تغییرات به روز رسانی چگونه نشان داده می شود، خوشحال نشده باشید. نه تنها ممکن است در خصوص بازار رقابت بلکه ممکن است در این خصوص نگران شوید که آیا دیگر تبلیغات در فیس بوک، ارزشمند می باشد یا خیر. ولی اگر کار بازاریابی در فیس بوک می کنید، بهتر از ابزار Facebook insights استفاده نمایید.

یکی از ویژگی های مفید این ابزار فهمیدن رفتار مشتریان است. برای مثال ممکن است شما یک برنامه ای را بر اساس زمان یا روزهایی که مشتریان شما در فییس بوک آنلاین می باشد را ایجاد نمایید. یکی دیگر از ویژگی های مفید این ابزار توانایی ردیابی پسند ها وپست ها است.

8. TweetDeck

tweetdeck

TweetDeckیکی از بهترین ابزارهای موجود در توییتر است. برخی از ویژگی های این ابزار عبارتند از: برنامه ریزی توییت، جستجو های سفارشی و همچنین می توانید نسبت به آخرین اتفاقات به روز باشید. شما همچنین می توانید رخدادها، موضوعات و پروفایل فیس بوک و توییتر کاربران را ردیابی و بررسی نمایید.

9. Rapportive

rapportive

Rapportive یکی از جالبترین ابزارهای رسانه های اجتماعی است. به طور خلاصه می توان گفت این ابزار به شما این امکان را می دهد که پروفایل های اجتماعی را در Gmail خود مشاهده نمایید. همچنین شما به آخرین پست های توییتر و فیس بوک نیز می توانید دسترسی داشته باشید.این ابزار به شما این امکان را می دهد که شبکه خود را با استفاده از جستجویی که دیگران انجام می دهند گسترش دهید.

10. Swayy

swayy

گاهی اوقات لازم است که شما از محتوایی استفاده کنید که به موضوع وب سایت شما ارتباطی ندارد، اما کاربران وب سایت شما به این موضوعات علاقه مند هستند. فرض کنید که پس از مدتی شما وقت این را نداشته باشید که وب سایت خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید که کدام محتوا بیشتر از همه مورد پسند در شبکه های اجتماعی بوده است. در اینجاست که استفاده از ابزار swayy به شما پیشنهاد می شود.

Swayy ابزاری است که به شما پیشنهاد می کند که مطالب را که ممکن است به صورت ویدئو، متن و اینفوگرافیک باشد را چگونه به اشتراک بگذارید. این ابزار همچنین به شما hashtag هایی را برای اشتراک گذاری این مطالب ارائه می نماید. همچنین خصوصیات تحلیلی که در این ابزار وجود دارد به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه متنی بیشتر مورد پسند کاربران بوده است. اگر شما یک داشبورد در اختیار دارید، این ابزار به صورت رایگان به شما خدمات می دهد ولی با وجود چند داشبورد می بایست برای آنها هزینه پرداخت نمایید.

11. Qzzr

qzzr

آیا شما به دنبال یک راه ساده و خلاقانه برای ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هستید که نرخ ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم که از Qzzr استفاده نمایید. رسانه های اجتماعی این موضوع را اوایل سال جاری مطرح کردند و بیان کردند که Qzzr اطلاعاتی را در خصوص سایت شما و همچنین خط ارتباطی بین شما و کاربرانتان ایجاد می کنند.

Qzzr به شما کمک می کند تا آزمون های مختلفی را برای پلتفرم های شبکه های اجتماعی ایجاد نمایید. شما می توانید یک آزمون Buzzfeed یا چیزی که به شما نمره واقعی می دهد را ایجاد کنید. همچنین طیف وسیعی از موضوعات وجود دارد که نیازی نیست شما نگران این باشید که چه موضوعی برای کار خود انتخاب نمایید.

12. Easel.ly

easel

اینفوگرافیک راهی اثبات شده برای افزایش نرخ ترافیک وب سایت شما است. این ابزار می تواند پرهزینه باشد و زمانی که بودجه شما کافی نمی باشد، اصلا پیشنهاد نمی شود که از آن استفاده نمایید. خوشبختانه ابزارهای رایگانی وجود دارد که به شما امکان این را می دهد که اینفوگرافیک های ثابت ایجاد نمایید.

از سال 2012 که این ابزار ایجاد و راه اندازی گردید، باعث شد که هزاران کاربر بتوانند بدون هیچ دردسری اینفوگرافیک های رایگان ایجاد نمایند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شما یک تمپلیت نمونه رایگان انتخاب نمایید و بعد داده های خود را به آن اضافه نمایید. به خاطرهمین جای تعجب نیست که وبلاگ نویسان و طراحان بسیار علاقه مند به استفاده از این ابزار هستند.

منبع خبر: 12 free social media tools

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
  • سینا عسکری

    برای اشخاص و کسب و کارهایی که بیشتر وقت خود را در رسانه های اجتماعی جهت ارسال پست و اخذ بازخورد آن می کنند، این 12 ابزار رایگان رسانه های اجتماعی بهترین گزینه ها هستند. از مقاله خوب شما تشکر می شود.

  • نیلو
    لطفا در مورد شبکه های اجتماعی ایرانی هم مطلب بذارید. ممنون

نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار