• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

سرچ کنسول آموزش قسمت enhancements یا بخش پیشرفت ها

معرفی بخش enhancement سرچ کنسول

در این قسمت از آموزش کار با سرچ کنسول به ادامه مباحث می پردازیم و یکی از مهم ترین بخش های سرچ کنسول که enhancement نام دارد را به شما معرفی می کنیم. این بخش از آموزش سرچ کنسول بر اساس نوع و امکانات سایت می تواند برای هر وب سایتی متفاوت باشد. با این وجود بخش هایی که با آن ها مواجه می شوید را توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید.

معرفی بخش enhancement سرچ کنسول

این بخش از 4 قسمت تشکیل شده است. البته توجه داشته باشید این بخش برای هر وبسایت متفاوت است و ممکن است بخش های بیشتری را در سرچ کنسول خود مشاهده کنید که به ان ها نیز خواهیم پرداخت.

Enhancement در فارسی به معنای بالابردن یا ارتقا سئو است. بنابراین می توان گفت هر انچه در این قسمت گوگل سرچ کنسول به شما نشان میدهد باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.

بخش Breadcrumbs

این قسمت از بخش enhancement به شما نشان خواهد داد که در چه صفحاتی از سایت برد کرامب تایید شده و برای کدام صفحات دچار مشکل شده است. اگر خطایی وجود داشته باشید باید با نمودار قرمز برای شما مشخص شود و برای اینکه ماهیت خطا را تشخیص دهید لازم است از قسمت detilas آن را مشاهده کنید.

برد کرامب که در معادل فارسی به نام خرده نان معنی می شود همان بخش از صفحه است که به کاربر نمایش می دهد برای رسیدن به این صفحه چه سلسله مراتب سایت را پشت سر گذاشته است.

وجود برد کرامپ در سایت علاوه براینکه به کاربر کمک می کند موقعیت خود را در سایت تشخیص دهد و در قدم های بعدی بهتر تصمیم گیری کند ، به ربات ها نیز کمک خواهد کرد که استراکچر یا ساختار سایت که به ان معماری سایت نیز می گویند تشخیص دهد.

بنابراین وجود برد کرامب در سایت می تواند باعث ارتقای رتبه شما شود. در کل مواردی که در این بخش به شما نشان داده می شود باعث ارتقای رتبه شما می شود.

اگر بخواهیم در قابل سناریو توضیح دهیم وجود این برد کرامب به داستان کودکی تشبیه شده است که برای بیرون رفتن از خانه مسیری که می رفت را به خرده نان مشخص می کرد تا بتواند راحت تر مسیر خانه را پیدا کند.

بخش product

این قسمت که به تازگی به نسخه جدید گوگل سرچ کنسول اضافه شده است، برای وبسایت های فروشگاهی تعبیه شده و اگر خطایی در استراکچر دیتا صفحه محصولات داشته باشید در این قسمت می توانید آن را مشاهده کنید.

Data stractures همان قطعه کد های ساختار یافته اند که به صفحه محصول اضافه شده و می توانید با استفاده از ان ها بخش های مختلف محتوا را به گوگل اعلام کنید.

برای اینکار در اینده اموزش آماده کرده ایم که می توانید بسیار راحت و ساده به کمک یک سایت این کار را انجام دهید و بعد آن را چک کرده تا مطمئن شوید به درستی به گوگل معرفی شده است.

این دیتا استراکچر در صورتی که به درستی اعمال نشوند از این طریق به شما اطلاع داده می شود تا هرچه سریع تر ان ها را تعمیر کنید.

همچنین ممکن است با هشدار هایی مواجه شوید که به صورت زرد رنگ بر روی نمودار کشیده شده است. این هشدار ها می تواند دلایل مختلفی مانند عدم استفاده از استراکچر دیتا داشته باشد.

بخش review snippets

در این قسمت هر کدام از صفحات و محتوا های شما که موفق به دریافت ریویو شده و در قسمت اسنیپت صفحه serp نشان داده می شود در تب valid مشخص خواهد شد.

در صورتی که این ریویو ها برای نمایش در اسنیپت دچار خطا یا مشکلی شده باشند از قسمتerror به شما گزارش خواهد شد.

همچنین در صورتی که هشداری در این باره برای شما وجود داشته باشید ، گوگل از این بخش به شما اطلاع رسانی خواهد کرد. به دلیل اینکه ریویو ها می توانند نقش به سزایی در افزایش کلیک در هنگام نمایش اسنیپت داشته باشند موجب ارتقای رتبه شما خواهند شد و در این قسمت برای شما ممکن است به نمایش درآید.

بخش sitelink searchbox

یکی از ویژگی هایی که گوگل اخیرا به وبمستران داده است ، امکان اضافه کردن سرچ باکس در قسمت سایت لینک ها است.

سرچ باکس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، برای سایت freepik در صفحه سرپ ، باکس جست و جو وجود دارد که به کاربران کمک می کند قبل از ورود به سایت جست و جوی های این سایت را در این قسمت انجام دهند.

به گفته برخی از وبمستران و سئو کار ها این قسمت بعد از فعالیت مداوم به مدت حد اقل 4 ماه برای سایت شما فعال خواهد شد.

صفحه این بخش نیز همانند بخش های قبلی شامل ولید ها ، هشدار ها و خطاهاست که می تواند از قسمت details هر کدام از ان ها را برای هر صفحه از سایتتان مشاهده کنید.

سایر بخش ها که ممکن است برای سایت شما وجود داشته باشد :

Speed: در این قسمت می توانید خطا های مربوط به سرعت را مشاهده کنید و هر انچه که باید برای افزایش سرعت برطرف کنید در این قسمت مشخص خواهد شد.

این بخش در دو قسمت دسکتاپ و موبایل سرعت سایت شما را بررسی خواهد کرد.

Logos: با استفاده از این گزینه این امکان را خواهید داشت از گوگل بخواهید هنگامی که کاربران برند یا نام سایت شما را جست و جوی می کنند یک تصویر مشخص به ان ها نمایش داده شود.

FAQ: اگر می خواهید یک بخش از سوالات متداول را به صورت ریچ اسنیپت در صفحه سرپ به کاربران نمایش دهد باید از دیتا استراکچر QAPage استفاده کنید و اگر از اسکیما ها به درستی استفاده کنید این امکان برای شما فعال خواهد شد و می توانید از این بخش هشدار ها و خطاها را برطرف سازید.

سخن پایانی

همانطور گفتیم بخش enhancement به شما این امکان را می دهد با از بین بردن خطاهای مربوط به هر بخش که به شما نمایش داده می شود ، رتبه سئو سایت خود را ارتقا دهید. این بخش گزینه های زیادی مانند amp ، FAQ ، LOGOS ، products و .. دارد که بر هر وبسایت متفاوت است.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار