• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

یادگیری سئو مبتدی تا پیشرفته بصورت رایگان و کاربردی

یادگیری سئو

یادگیری سئو همیشه با چالش هایی روبه رو بوده و خواهد بود. برای اینکه بتوانید سئو را به صورت کامل و جامع یادبگیرید بهتر است در ابتدای کار به شکل خلاصه با مفهوم سئو و قسمت های مختلف آن آشنا شوید. خوشبختانه تصمیم گرفتیم تا در ادامه به صورت کامل بهینه سازی سایت و تکنیک های انجام آن را به شما آموزش دهیم. این آموزش سئو در 8 فصل جمع آوری شده است.

خوشحالیم که در این مسیر قدم برداشته ایم و قصد داریم در طی بلاگ هایی که در آینده منتشر خواهیم کرد سئو را به صورت کامل و بخش بندی شده به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید تا سفر یادگیری سئو را برای شما ترسیم کنیم.

چرا یادگیری سئو اهمیت دارد؟

یادگیری سئو به شما این امکان را می دهد تا تجارت خود را در معرض دید میلیون ها کاربر قرار دهید. آیا می توانید غیر از وبسایت تجاری بیزینس خود را برای میلیون ها کاربر به نمایش بگذارید؟ آن هم برای در عرض یک روز؟

بنابراین همانطور که می دانید بهترین راه برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان اینترنت ، استفاده از وب سایت های تجاری است. حال مسئله این است در کنار شما 100 ها نفر نیز وبسایتی مشابه با کسب و کار شما دارند و شما می بایست در دیدن شدن، با آن ها رقابت کنید.

رعایت اصول سئو این امکان را به شما می دهد تا با قرار گیری در نتایج اولیه گوگل و موتور ها جست و جو ، شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید.

پس تا به حال به اهیمت سئو پی برده اید. بهتر است بدانید بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو می تواند فروش سایت شما را تا 100 ها برابر افزایش دهد.

هرم مازلو در سئو

همانطور که می دانید ، هرم مازلو نیاز های انسان را طبقه بندی می کند. در واقع در این نوع طبقه بندی شما شاهد اولویت نیاز های پایین تر نسبت به نیاز های بالاتر هستید و مهم تر از ان اینکه در این هرم نیاز دومی در ادامه برآورد نیاز اولی به وجود می آید. برای مثال تا زمانی که غذا و پوشاک وجود نداشته باشد ، عشقی نیز در کار نیست!

جالب است بدانید این اصل برای سئو نیز وجود دارد. شما نیز در سئو بهتر است ابتدا نیاز های اولیه سئو را برطرف کنید سپس به سراغ نیاز ها و فاکتور های بالاتر حرکت کنید.

در تصویر زیر می توانید هرم شبیه سازی شده مازلو برای سئو را مشاهده کنید:

مازلو در سئو

همانطور که مشاهده کردید 7 شرط برای بهینه سازی سایت وجود دارد که هرکدام از آن ها به ترتیب به یکدیگر ارجحیت دارند. این 7 شرط عبارت اند از :

  1. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که برای موتور های جست و جو قابل خزش و ایندکس باشد.
  2. محتوا باید سوال کاربر را پاسخ دهد و در عین حال جذاب باشد
  3. از کلیدواژه ها و عبارت هایی که کاربران از آن برای پیدا کردن پاسخ خود استفاده می کنند ، استفاده کنید.
  4. وب سایت در جهت تجربه کاربری (ux) طراحی شده باشد.
  5. محتوایی تولید کنید که پیوند ها و ارتباط کاربر با آن زیاد شود.
  6. از توضیحات و عنوان های بهینه شده استفاده کنید تا نرخ بازدید به کلیک افزایش یابد.
  7. از دیتا استراکچر ها و نتایج غنی شده بهره ببرید.

رعایت این هفت مرحله و رسیدن به آخرین مرحله یعنی نتایج غنی شده ، به شما این اطمینان را خواهد داد که در طول فرایند بهینه سازی ، استراتژی شما به خوبی عمل کرده است. به عبارتی دیگر در صورتی که تمامی فاکتور های مورد نیاز برای تکامل این 7 مرحله را رعایت کنید ، توانسته اید سایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه سازی کنید. برای اینکه فاکتور های لازم برای اجرای مازلو سئو را یاد بگیرید کافیست هرکدام از فصل های زیر را به ترتیب مطالعه کنید. در آخر درک صحیحی از هر مرحله از هرم مازلوی سئو خواهید داشت.

فصل اول : مبانی سئو (سئو برای مبتدیان)

در فصل اول یادگیری سئو ، مبانی سئو و نحوه انجام آن را فرا خواهید گرفت. در این فصل یاد میگیرد سئو به چه روش هایی انجام می شود. تکنیک ها و اهمیت سئو در این فصل به صورت کامل بیان خواهد شد.

یکی از مهم ترین مباحثی که در این فصل به آن پرداخته ایم ، معرفی سئوکلاه سفید و سئو کلاه سیاه است که دانستن نحوه انجام و تفاوت میان آن ها برای هر سئو کاری لازم است.

فصل دوم : موتور های جست و جو چگونه کار می کنند؟

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت بدون اینکه بدانید گوگل و سایر موتور های جست و جو مانند بینگ و یاهو چگونه کار می کنند عملا امکان پذیر نیست.

درواقع شما به عنوان کسی که فرایند بهینه سازی را انجام می دهید ، باید به مباحث کروال ، ایندکس ، رنک بندی گوگل و الگوریتم های آن آشنایی کامل داشته باشید.

در صورتی که بدانید نحوه عملکرد موتورهای جست و جو چیست ، بسیار سریع تر و راحت تر می توانید سایت خود را بهینه کنید زیرا شما اساس کار موتور های جست و جو را می دانید.

فصل سوم : کیوورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی

در این فصل به شما آموزش خواهیم داد چگونه فرایند تحقیقات کلمات کلیدی را شروع کنید و آن را ادامه دهید.

آنچه که در این بخش از یادگیری سئو باید بدانید ، هدف از جست و جوی کاربر است. لازم است بدانید کاربر با چه هدفی کلمه کلیدی مورد نظر شما را جست و جو می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده ابزار های مورد نیاز برای تحقیقات کلمه کلیدی به شما معرفی خواهند شد. اغلب این ابزار ها پولی هستند اما جالب است بدانید ابزار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که گوگل آن ها را برای فرایند تحقیقات کلیدواژه به شما رایگان ارائه خواهد داد.

فصل چهارم : سئو داخلی یا on page seo

این بخش از سئو که به آن سئو داخلی گفته می شود ، می تواند نسبت به سایر فصل ها برایتان پیچیده به نظر برسد. در واقع سئو داخلی شامل تمامی فعالیت های بهینه سازی است که در سایت خودمان برای بهینه سازی سایت انجام خواهد شد.

سئو تولید محتوا ، بهینه سازی تصاویر ، سئو فنی ، ux و ui و بسیاری از فاکتور های دیگر سئو در این بخش یعنی سئو داخلی انجام خواهد شد.

فصل پنجم : بخش فنی سئو یا سئو تکنیکال

سئو تکنیکال نیز بخشی از سئو داخلی محسوب می شود. در واقع در این بخش وب سایت برای ربات های گوگل و سایر موتور های جست و جو بهینه می شود. اجرای صحیح سئو فنی سایت این امکان را به شما می دهد سایت خود را قابل ایندکس و قابل خزش کنید.

به عنوان مثال در این بخش با راه اندازی نقشه سایت می توانید ربات های گوگل را منظم تر به سایت خود بکشانید و به آن ها در ایندکس صفحات سایت تان کمک کنید.

فصل ششم : بک لینک و سئو خارجی ( off page seo)

سئو خارجی که شامل بک لینک و فعالیت در سوشیال مدیا ها می باشد ، مهم ترین ملاک برای افزایش اعتبار دامنه است. با افزایش اعتبار دامنه سایت ، رسیدن به صفحه 1 گوگل برای شما امکان پذیر خواهد بود.

توجه داشته باشید این مرحله حساسیت بیشتری خواهد داشت و به همین خاطر بهتر است استراتژی مناسبی برای سئو خارجی داشته باشید.

ما در این فصل به صورت کامل سئو خارجی را به شما آموزش خواهیم داد.

فصل هفتم : اندازه گیری ها و تعیین استراتژی مناسب

با استفاده از ابزار های رایگان گوگل مانند گوگل انالیتیکس و گوگل سرچ کنسول می توانید اندازه دقیقی از معیار های مختلف را داشته باشید. این اندازه گیری های دقیق به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی سئو سایت را بهتر کنید.

برخی از معیار های اندازه گیری که حتما باید آن ها را مد نظر بگیرید عبارتند از : باونس ریت یا نرخ پرش کاربر ، مدت زمان فعالیت در سایت ، نرخ خروج کاربر از سایت.

ما در این فصل از یادگیری سئو به شما آموزش خواهیم داد چگونه استراتژی های لازم برای نتیجه گیری بهتر از سئو را اجرا کنید.

جمع بندی و خلاصه مطالب

همانطور که تا به حال متوجه شده اید ، سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند طولانی است که قبل از هرچیزی باید آن ها را یاد بگیرید. یادگیری سئو می تواند با روش های مختلفی انجام شود. ما در این روش بعد از اینکه سئو و اهمیت ان را برایتان شرح دادیم ، فرایند و مراحل سئو را به هرم مازلو تشبیه کردیم.

هرم مازلو در سئو به شما نشان می دهد تا برای بهینه سازی وبسایت کدام یک از معیار ها در اولیت قرار دارند و کدام یک وابسته به ردیف قبلی خود می باشد.

برای اینکه در یادگیری سئو دچار مشکل نشوید در ادامه نیز همراه ما باشید و به ترتیب طبق فصل های مشخص شده دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید.

لازم به ذکر است در هرکدام از فصل ها و مقالات آموزشی در صورتی که سوالی داشتید، می توانید از قسمت دیدگاه ها سوال خود را با ما در میان بگذارید.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار