• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

مزرعه لینک چیست؟ چقدر در مورد Link Farm اطلاعات دارید؟

مزرعه لینک

مزرعه لینکگروهی از وب سایت ها هستند که به یکدیگر و به صورت گروهی لینک می دهند. بیشتر مزرعه های لینک از طریق خدمات و برنامه هایی به صورت اتوماتیک ساخته می شوند که شامل صدتا یا هزاران وب سایت غیر مرتبط هستند که به یکدیگر لینک می دهند. مزرعه لینک سریعترین روش برای دریافت لینک بالا به صورت روزانه است اما امروزه به آن ها به عنوان یک روش اسپم نگاه می شود و استفاده از آن ها سخت مورد جریمه گوگل قرار می گیرد.

مالکان سایت هایی که اقدام به انجام مزرعه لینک می کنند، سعی می کنند تا با دستکاری نتایج گوگل و حقه های معروف سئو کلاه سیاه، بتوانند برای خود بک لینک قانونی ایجاد کنند. در واقع، مزرعه لینک بیشتر در مورد تعداد وکمیت لینک های ورودی صحبت می کند و در واقع می توان گفت که هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینک ها ندارد. ممکن است که بعضی از لینک های این تکنیک حتی خودشان نیز قبلا توسط گوگل مورد جریمه قرار گرفته باشند.

بعد از تغییر الگوریتم گوگل در چند سال گذشته، دیگر نمی توان با دریافت لینک از هر سایتی و دادن لینک به آن ها در واقع بتوان برای سایت خود بک لینک ایجاد کرد. گوگل خیلی سختگیرتر از گذشته است و سعی کرده است سایت هایی را بالا بیاورد که از نظر محتوا عالی هستند و به قوانین نیز احترام می گذارند.

چرا نباید از مزرعه لینک استفاده کرد؟

چند سال پیش اگر صاحب یک سایت بود، خیلی راحت و بدون نگرانی تاثیر منفی این مساله بر سئو سایت می توانستید لینک سایت خود را در این سایت ها ثبت کنید. اما امروزه همه چیز تغییر پیدا کرده است. مزرعه لینک دیگر مانند گذشته نیست و در واقع استفاده از آن شامل جریمه سنگینی خواهد بود.

مزرعه لینک را به عنوان صفحات رایگان برای همه می شناسند که استفاده از آن ها امروزه باعث متوقف شدن آن ها در نمایش نتایج موتورهای جستجو می شود. در واقع، به کارگیری بیش از حد از این تکنیک نه تنها باعث جریمه سایت می شود بلکه وجه آن را پیش کاربران نیز خراب خواهد کرد.

گوگل با کارهای رایگان و سریع که بخواهد باعث رشد سریع سایتی شود مخالف است و معتقد است که اگر وب سایتی بخواهد رشد کند، باید قوانین درست آن را به کار ببرد. در واقع با اینکار می خواهد جلوی پیشرفت سایت هایی را که قصد دارند با تقلب خود را در صفحه اول قرار دهند را بگیرد. این کار هم در واقع نمونه ای از همان روش های تقلب است که سعی می کنند با دریافت بک لینک های رایگان رتبه سایت خود را سریعا افزایش دهند.

مساله دیگه که مزرعه لینک را به چالش می کشد، کیفیت آن ها می باشد. اجازه بدهید که از دو دیدگاه این مساله را بررسی کنیم. اول از همه از نظر گوگل، بسیاری از لینک های به کار رفته در این تکنیک قبلا اسپم و جریمه شده اند و از این رو هرگونه تبادل لینک با این گونه لینک های اسپم به این معنا می باشد که شما آن ها را تایید می کنید ولی ازآنجایی که آن ها جریمه شده اند، شما هم نیز جریمه می شوید.

اما چگونه بفهمیم که این سایت در واقع یک مزرعه لینک است. کار فوق العاده ساده است، هرسایتی که دارای لینک های زیادی است و از شما توقع گذاشتن لینک سایتشان را دارند، مزرعه لینک می گویند. البته نباید این مساله را با فروم و شبکه های اجتماعی اشتباه گرفت. برای اینکه ماهیت این دوتا کاملا با هم متفاوت است. در این گونه سایت ها شما هیچ گونه تبادلی انجام نمی دهید، بلکه فقط لینک سایت خود با براساس استراتژی خاصی قرار می دهید و دریافت هرگونه بک لینک از نظر گوگل فوق العاده ارزشمند است.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
  • تبلیغات در گوگل ارزان
    با تشکر از مطلب مفید وخواندنی تون

  • لابراسئو
    ممنون بخاطر مقاله ی خوبتون و زحمتی که بابت این مقاله کشیده اید

  • رضا احمدی
    خیلی جالب بود،ممنون از شما

  • lolebazkuni
    ممنون از مطلبتون

  • خرید خط همراه اول
    نمیدونستم درباره مزرعه لینک جالب بود

نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار