• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

سرچ کنسول آموزش قسمت تجربه کاربری یا page experience

در قسمت سوم از آموزش سرچ کنسول به قسمت experience خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که در این قسمت چه فاکتور هایی از تجربه کاربر هنگام گردش در سایت شما وجود دارد که رعایت کردن آن توسط گوگل پیشنهاد می شود و رعایت هر کدام از آن ها می تواند جایگاه شما را در رتبه بندی ارتقا بخشد.

بخش اول : page experience

googles page experience

در این صفحه از منوی سرچ کنسول ، در ابتدا نموداری را مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید که به شما نشان می دهد چند در صد از url های سایت شما تجربه عالی از گرش به کاربر داده است.

نکته مهمی که در این نمودار با ان مواجه خواهید شد ، نمودار impression است. وجود این نمودار به شما این اطمینان را می دهد که رعایت ux در طراحی وب چه تاثیری در ارتقا رتبه و دیده شدن صفحات شما خواهد داشت.

در قسمت پایین تر چند معیار اصلی برایتان مشخص شده است :

Core web visital: این بخش همان قسمت بعدی منوی experience است که در ادامه به ان خواهیم پرداخت. در یک توضیح کلی این بخش به سرعت لود صفحات سایت شما در حالت دسکتاپ و موبایل می پردازد.

Mobile usability: این مورد نیز در بخش سوم تب experience به صورت کامل برایتان توضیح داده خواهد شد. در واقع این بخش مربوط به ریسپانسیو بودن سایت شماست.

Security issuse: با کلیک روی این بخش وارد صفحه اصلی از گزارشات هک سایت شما خواهید شد. در صورتی که سایت شما هک شده باشد تیک این قسمت سبز نخواهد بود.

https : این قسمت به شما نشان می دهد که آیا سایت شما از پروتوکل ssl برای ارسال و دریافت داده ها از سرور استفاده می کند یا نه. گوگل در طی یک اعلامیه ای مشخص کرد که امنیت کاربران او بسیار اهیمت دارد و داشتن پروتوکل https یک نمره مثبت در سئو تلقی می شود.

Ad Experience : تجربه تبلیغات نیز آخرین فیلدی است که مشاهده می کنید. این قسمت به شما می گوید که استفاده از تبلیغات در سایت شما به طوری که باعث اذیت شدن وبگردی کاربر شود یک نمره منفی در نظر گرفته می شود که نمره کل سایت را کاهش می دهد نه فقط یک صفحه را.

نکته ای که باید درباره این بخش از سرچ کنسول بدانید این است که نکات و تجربه های ذکر شده فقط برای کاربران موبایلی ارزیابی خواهد شد. بنابراین سعی کنید فاکتور های ux را بیشتر برای حالت ریسپانسیو جدی در نظر بگیرید.

بخش دوم : Core web visital

در این بخش گزارشاتی از سرعت لود و مشکلاتی که باید برای افزایش سرعت سایتتان برطرف کنید برایتان نمایش داده خواهد شد.

گزارشاتی که در این بخش خواهید دید ، برای دو نسخه ویندوز و کامپیوتر می باشد. اغلب مشکلات سرعت مربوط به مرورگر های موبایل هاست که باید آن ها را هرچه سریع تر برطرف کنید.

فاکتور هایی که باید برای افزایش سرعت سایت در نظر بگیرید در دو ابزار gtmetrix و site speed insight قابل مشاهده است.

توجه داشته باشید معیار هایی که در این بخش از سرعت مدنظر گرفته می شود از سایت site speed insight است که متعلق به خود گوگل می باشد.

خطای سرعت در سرچ کنسول

به تصویر بالا نگاه کنید. همانطور که می بیند مشکلات سرعت در دو فیلد مربوط به نسخه سایت و نسخه موبایل نمایش داده شده است و برای اینکه گزارشات کاملی از مشکل را مشاهده کنید از قسمت بالا سمت چپ هر کدام از فیلدها گزینه open report را کلیک کنید.

حال باید با صفحه ای مطابق تصویر زیر مواجه شده شوید :

بخش مشکلات سرعت سایت

در قسمت details همین صفحه می توانید مشکلات را مشاهده کنید و برای اینکه صفحاتی که این مشکل را دارند روی هر کدام از ارور ها کلیک کنید.

بخش سوم (اخر) : mobile usability

در این قسمت نیز یکی از اصلی ترین فاکتور های سئو یعنی ریسپانسیو بودن سایت شما بررسی می شود و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشید از همین قسمت می توانید از آن ها مطلع شوید.

در این صفحه نیز همانند صفحه coverage علاوه بر نمودار قسمت details وجود دارد که می توانید خطا ها را مشاهده کنید و برای اینکه بدانید کدام صفحه از سایت دچار این مشکل شده است می توانید بر روی هر کدام از ارور ها در صورت وجود کلیک کنید.

جمع بندی قسمت سوم

در قسمت سوم به مفهوم مهم ux یا تجربه کاربری پرداختیم و معیار هایی که گوگل به شما توصیه می کنید آن ها رعایت کنید بررسی کردیم.

بخش experience page report شامل چکیده ای از مهم ترین نکات ux است که با کلیک بر روی هر کدام از آن ها وارد صفحه اصلی آن گزارش خواهید شد.

در Core web visital سرعت سایت شما در نسخه های موبایل و کامپیوتر تست شده است و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد مشخص شده است.

mobile usability: این صفحه نیز فاکتور مهم ریسپانسیو یا واکنشگرایی سایت شما در دستگاه های مختلف را امتحان کرده و در صورتی بروز مشکل به شما گزارش می دهد.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار