• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

آموزش سئو در بخش performance در گوگل سرچ کنسول

در منوی Performance از بخش اول آموزش سرچ کنسول ، شما می توانید بازدهی کاملی از عملکرد سئو سایت وبسایتتان را داشته باشید. این بخش را می توان مهم ترین بخش سرچ کنسول گوگل بدانید زیرا اطلاعات و داده های این بخش می تواند دیدکلی از عملکردتان به شما بدهد.

نمودار و بخش های مختلف آن

نمودار بازدهی گوگل سرچ کنسول

همانطور که در عکس مشاهده می کنید محتوای اصلی این تب شامل یک نمودار است که در ان می توانید علاوه بر کلیک ، ایمپرشن ، CTR و پوزیشن را به طور همزمان نیز روی نمودار مشخص کنید.

Click: کلیک بربر است با مقدار کاربری که از صفحه جست و جو روی لینک صفحه شما در نتایج گوگل کلیک کرده باشد.

Impressions: ایمپرشن تعداد کاربرانی است که صفحه نتایجی را مشاهده کرده اند که لینک صفحه شما در ان صفحه وجود دارد. اگر لینک شما برای مثال در کلمه خرید لباس ورزشی ، در صفحه دوم نتایج باشد ، ایمپرشن برابر تعداد کاربرانی است که به صفحه دوم نتایج رفته اند.

CTR: این گزینه از تقسیم ایمپرشن بر کلیک به دست می آید. و نشان می دهید چند درصد از افرادی که لینک شما را در صفحه نتایج دیده اند روی آن کلیک کرده اند.

Position: پوزیشن همان رتبه جایگاه شماست. برای مثال اگر در کلمه خرید کفش مردانه پوزیشن شما 7 باشد به این معنی است که صفحه شما در این کلمه کلیدی رتبه 7 صفحه را به خود اختصاص داده است.

نکته: همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید ، ممکن است عدد پوزیشن یک عدد طبیعی نباشد و ممیز داشته باشد. این حالت زمانی رخ خواهد داد که رتبه شما ثابت نبوده و برای مثال از لینک 7 به لینک 2 ارتقا یافته است. به همین دلیل چنین پوزیشن هایی را گوگل به صورت عدد ممیز دار به شما نشان خواهد داد.

کمی بالاتر از نمودار به شما این چهار فاکتور نشان داده شده است که با کلیک روی هر کدام از ان ها می توانید نمودار ان معیار را نمایش دهید.

بخش نوع جست و جو و تنظیم بازه زمانی

نوع جستجو و بازه زمانی در سرچ کنسول

در بخش بالایی صفحه دو گزینه search type و date را مشاهده می کنید.

گزینه اول یعنی search type را که باز کنید صفحه همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات مربوط به نوع جست و جو

در این قسمت می توانید نوع ربات موتور جست و جوی گوگل را تغییر دهید و روی یکی از حالت های web ، images ، video و news یا اخبار تغییر دهید.

این امکان می تواند بسیار برایتان مفید باشد. برای مثال اگر سایت شما مرتبط با مدلینگ و لباس عروس است مهم است از نظر جست و جوی عکس ، ایمپرشن و کلیک دریافت کرده باشد. همچنین امکان برای ویدئو و اخبار نیز وجود دارد که بر اساس زمینه فعالیت سایت کارایی متفاوتی دارند.

در همین بخش ، گزینه compare را مشاهده می کنید که با استفاده از این گزینه می توانید هر کدام از این نوع ربات های جست و جو را با هم مقایسه کنید.

گزینه بعدی یعنی date به شما این امکان را می دهد تا داده ها و اطلاعات را در بازه های زمانی متفاوت مشاهده کنید. یکی از کاربرد های این گزینه این است که می توانید پوزیشن صفحات را با کلمات مختلف در گذشته مشاهده کنید و پیشرفت خود را بررسی کنید.

از طرفی در این صفحه نیز برای شما امکان مقایسه بازه های زمانی نیز امکان پذیر است ، کافیست به بخش compare بروید و بازه های زمانی که می خواهید مقایسه کنید را تنظیم کنید.

بخش جدول داده ها

تعداد کلیک ، ایمپرشن ، پوزیشن در سرچ کنسول

در این بخش می توانید در حالت پیش فرض کوئری هایی که توسط ان ها رتبه ای در صفحه نتایج دارید مشاهده کنید.

مقابل هر کلمه کلیدی همان مقادیری که در بخش نمودار فعال کرده اید را مشاهده خواهید کرد با این تفاوت که این بار برای هر کلمه این داده ها را مشاهده خواهید کرد.

می توانید با کلیک بر روی هر کدام از این داده ها ان ها را از کمتر به بیشترین یا از بیشترین به کمتر مرتب کنید.

در قسمت پایین تر این جدول میزان کلمه ای که در هر صفحه مشاهده می کنید را می توانید تا 500 افزایش دهید.

این جدول را می توانید از قسمت بالایی آن با تب های مختلف مشاهده کنید. این قسمت شامل این تب ها می شود :

Page: در این تب می توانید همان اطلاعات بخش کوئری را برای هر صفحه از سایت شما که موفق شده در یکی از صفحات سرپ رتبه داشته باشد برای شما نشان داده خواهد شد.

Countries: در این تب می توانید 4 مقادیر اصلی که گفتیم را برای هر کشور مشاهده کنید. برای مثال می تواند ببینید از کشور آلمان چه تعداد کلیک یا ایمپرشن داشته اید.

Devices: در این بخش هم می توانید معیار ها را برای دستگاه های موبایل ، تبلت و کامپیوتر مشاهده کنید.

Search Appearance : این بت به شما نشان می دهد هنگامی که لینک شما ویژگی فراتر از حالت معمول داشته است چه تعداد کلیک ، ایمپرشن و.. دریافت کرده است. در واقع منظور از ویژگی فراتر همان فیچر اسنیپت ها هستند که می توانند ریویو ، پرسش و پاسخ ، محصول یا و.. باشند.

Dates : در این قسمت نیز می توانید مشاهده کنید آن 4 معیار اصلی هر روز چه مقدار بوده است.

بخش سوم URL inspection

این قسمت را در هد سایت نیز مشاهده می کنید بنابراین می توان گفت یک بخش اصلی و مهم سرچ کنسول است که بیشتر از سایر ابزار ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از url اینسپکشن ، می توانید وضعیت ایندکس هر کدام از صفحات سایتتان را چک کنید. در این ابزار یک ابزار دیگر به نام fetch as google وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به گوگل اعلام کنید صفحه ای که ایندکس نشده است را ایندکس کند.

جلو تر بیشتر به fetch as google خواهیم پرداخت

جمع بندی قسمت اول

در قسمت اول آموزش سئو مرتبط با overview ، performance و url inspection پرداختیم به طور خلاصه :

Overview: نمای کلی از اطلاعات مهم سرچ کنسول که باید مرتب ان ها را چک کنید

Performance: اصلی ترین بخش سرچ کنسول که داده های click ، impression ، CTR و pozision را مشاهده خواهید کرد.

url inspection: با استفاده از این گزینه می توانید چک کنید که صفحات سایت شما ایندکس شده است یا نه

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار