• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

سرچ کنسول آموزش قسمت security و manual action

در این قسمت از آموزش سرچ کنسول بخش manual و security را برایتان توضیح خواهیم داد. این دو بخش از اهیمت بالایی برخوردارند و چک کردن آن ها در هر چند روز ضروری است. همراه ما باشید تا به این دو مورد مهم از منوی سرچ کنسول بپردازیم.

بخش اول : manual action

آموزش سرچ کنسول قسمت امنیت

در بخش manual گوگل در صورتی که تخلفی برای تغییر رتبه ها انجام داده باشید را به صورت دستی بررسی کرده و از این طریق به شما گزارش می دهد.

این تخلفات لزوما برای کاربر ضرری ندارد ولی برای تغییر رتبه ها و جهت ارتقای رتبه یا سئو استفاده شده است. در واقع هنگامی که از تکنیک های کلاه سیاه برای ارتقای رتبه استفاده می کنید در صورتی که سایت شما به صورت دستی بررسی شود ، گزارشات خطا و آنچه باعث جریمه شده است در این صفحه قابل مشاهده است.

اگر سایتی توسط نیروی انسانی موتور جست و جوی گوگل مورد بررسی قرار بگیرد و تخلف آن اثبات شود ، گوگل جرائمی برای این سایت در نظر خواهید گرفت که این جرائم می تواند در سطح صفحه ، یک بخش از سایت یا حتی کل دامنه اعمال شود.

از طرفی دیگر در صورتی که سایت شما دچار نفوذ یا هک شده باشد نیز در این قسمت برای شما نمایش داده خواهد شد.

برخی از موارد که انجام آن ها خطای manual را در پی دارد

Spammy free host

این مورد هنگامی رخ خواهد داد که تعداد زیادی از سایت ها که فعالیت مخرب و اسپم دارند روی یک هاست رایگان ایجاد شده باشند. در این هنگام به احتمال زیاد گل پلتفورم یا سرویس را از نتایج جست و جو حذف کند به همین دلیل سعی کنید سایت خود را روی هاست های رایگان راه اندازی نکنید.

Unnatural links to your site

اگر با خرید بک لینک های زیاد سعی در تغییر رتبه بندی گوگل داشته باشید ، بعد از ربات های پیشرفته ، بررسی دستی نیز برای آن ها وجود خواهد داشت که منجر به جریمه شدن سایت شما خواهد شد. در این قسمت می توانید این جریمه را مشاهده کنید.

Pure spam

وبسایت هایی که کاملا فعالیت اسپم دارند و از تکنیک های کلاه سیاه زیادی استفاده کرده اند به طوری که گوگل آن ها را اسپم خالص معرفی میکند. این جریمه در چنین مواقعی در manual action قابل مشاهده است.

Thin content with little or no added value

تین کانتنت ها ، محتوا هایی هستند که علاوه بر کم بار بودنشان ، هیچ ارزش افزوده ای برای مخاطب ندارند و سعی می کنند به صورت بازنویسی محتوایی بی ارزش تولید کنند. گوگل اعلام کرده است که سعی دارد محتوا های ریز و بدون ارزش افزوده را به پایین ترین نتیجه ها تنزل کند. به همین دلیل در صورتی که چنین محتوایی در وبسایت خود داشته باشید با این پیام در manual action مواجه خواهید شد.

Structured data issue

استراکچر دیتا یا اطلاعات ساختار یافته به گوگل کمک خواهد کرد که المان های یک محتوا را تشخیص دهد. درصورتی که کد های استراکچر را به درستی وارد نکنید دچار این پیغام و جریمه خواهید شد.

برای اینکه استراکچر دیتای یک صفحه را چک کنید می توانید از لینک زیر استفاده کنید :

https://search.google.com/structured-data/testing-tool

User-generated spam

اگر گوگل فعالیت اسپم کاربر در سایت شما را تشخیص دهد ، این جریمه را برایتان به دنبال خواهد داشت. این نوع جریمه را برای وبسایت های فروم یا انجمن و همچنین سایت های پروفایلی می توان یافت.

در سایت های انجمن که کاربران سعی در لینک دهی به سایت خودشان دارند ، فعالیت اسپم آن ها عواقب ناخوشایندی برای سایت شما در پی خواهد داشت.

Cloaking and/or sneaky redirects

کولاکینگ به این معنی است که سایت شما محتوایی متفاوت برای موتور جست و جو و کاربر نمایش می دهد. این نوع تکنیک کلاه سیاه با عوامل انسانی و به صورت دستی چک خواهد شد و در صورتی که صحت آن تایید شود جریمه ای سنگین برایتان در پی دارد. به همین خاطر استفاده از این روش کلاه سیاه به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

از طرفی نیز در صورتی که کاربر و موتور جست و جو بعد از ورود به صفحه به یک سایت دیگر منتقل شوند نیز جریمه خواهد داشت.

Cloaked images

همچنین در صورتی که تصاویر برای ربات های موتور جست و جو و کاربر متفاوت باشد ، کولاکینگ تصاویر به حساب می آید که این مورد نیز جرائم سنگین در پی دارد.

keyword stuffing

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی به طوری که علاوه بر زیاد شدن چگالی کلمه کلیدی ، به طور چشمی نیز قابل تشخیص باشد عواقب بدی خواهد داشت. همچنین بهتر است بدانید مخفی کردن محتوا از چشم کاربر نیز جریمه دارد.

Sneaky mobile redirects

اگر کاربر موبایل ، هنگام کلیک بر روی لینک در صفحه نتایج گوگل ، به جای وارد شدن به صفحه اصلی و انچه در نسخه دسکتاپ مشاهده می کند ، صفحه ای متفاوت را مشاهده کند این جریمه برای او در نظر گرفته خواهد شد.

در مواجهه با جریمه چه باید کرد؟

اگر از سئوکاران سوال بپرسید ، تجربه بد جریمه شدن را درک خواهید کرد. در واقع خارج شدن از جریمه سخت بوده و در اغلب مواقع نشدنی است. اما با این وجود گوگل این امکان را در اختیار شما قرار داده است که در خواستی برای آن ارسال کنید.

همراه با جریمه ای که برای شما ارسال شده است ، توضیحاتی برای برطرف کردن آن نیز برایتان درج شده است که باید آن ها را برطرف کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید عوامل جریمه را از بین برده اید ، می توانید در خواستی به گوگل برای reviewسایتتان ارسال کنید.

درخواست نامه ای که ارسال می کنید باید شامل ایراد و مشکلی که باعث این کار شما شده است را به همراه فعالیت هایی که برای برطرف سازی ان انجام داده اید را ذکر کنید.

در صورتی که گوگل به درخواست شما جواب دهد ، طی یک هفته جریمه از سایت شما برداشته خواهد شد و در صورتی بازخوردی از درخواستتان دریافت نکردید برای بار دوم اقدام نکنید!

بخش دوم : Security issues

این بخش به که به گزارشات امنیتی معروف است ، هنگامی که سایت یا صفحه ای از سایت شما دچار مشکل امنیتی شده باشد پیغامی به شما خواهد داد.

اگر بخواهیم Security issues را با بخش قبلی یعنی manual action مقایسه کنیم ، باید گفت در قسمت اول کاربر متوجه عمل غیرقانونی شما نخواهد شد و اسیبی آن ها را تهدید نخواهد کرد و موتور های جست و جو متوجه می شوند اما در security issuse کاربر مورد اسیب قرار می گیرد و از این رو گوگل به این بخش اهیمت زیادی می دهید.

در این قسمت هنگامی پیغامی را دریافت خواهید کرد که یا سایت شما هک شده است و یا مشکل امنیتی در سایت شما وجود دارد. مانند اسکریپت های فیشینگ و ..

هنگامی که سایت شما دچار این مشکل شد ، صفحات سایت به صورت موقت از صفحه نتایج گوگل حذف خواهند شد تا زمانی که شما مشکل را برطرف سازید. اگر نسبت به این پیغام ها بی اثر باشید ، صفحات سایت شما به طور دائم از ایندکس خارج می شود.

3 مورد از خطاهای رایجی که ممکن است در بخش security isusse ممکن است با آن ها مواجه شوید :

1. بد افزار ها و نرم افزارهای نا خواسته

اگر در این بخش از سرچ کنسول خطایی با عبارت Harmful downloads و Malware مواجه شدید ، بدانید منظور از این خطا وجود یک بدافزار یا نرم افزار ناخواسته در هاست شماست.

این مشکل از سمت هاستینگ شماست و اگر هاستینگ مناسبی داشته باشید به احتمال زیاد دچار این مشکل نخواهید شد. با این وجود آنچه که باید از این نوع خطا فعلا بدانید این است که به دلیل اینکه می تواند خطری برای کاربری نیز داشته باشد برای گوگل بسیار مهم است.

2. خطای محتوای هک شده( Hacked content)

در این نوع از خطا هکر ها با استفاده از ابزار ها نفوذ ، محتوایی در سایت شما قرار می دهند که هدفشان از این محتوا ، کلیک کردن کاربر روی لینکی است که در ان محتوا وجود دارد. کاربر با کلیک کردن روی لینک های محتوا به سمت صفحات هدف هکر ها کشیده می شوند.

3. مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی به این معناست که با فریب دادن کاربر او را در دام بیندازیم. یکی از انواع مهندسی اجتماعی که در وبسایت ها انجام می شود ، فیشینگ است. در این روش از هک ، کاربر نادانسته اطلاعات خود را که می تواند شامل اطلاعات بانکی باشد در یک فیلد غیر واقعی وارد می کند.

این سه نوع نفوذ و مشکل امنیتی را در صورت بروز هر چه سریع تر برطرف کنید زیرا گوگل به این مشکلات بسیار اهمیت داده و در صورتی که عدم برطرف سازی صفحات شما برای همیشه از نتایج گوگل و ایندکس آن خارج خواهد شد.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
  • سئو سایت ارزان
    بسیار عالی بود. ممنونم از مقالتون

  • Agahi90.iR
    بسیار عالی و مفید بود موفق باشید

  • Vahid
    خیلی عالی بود و از مطالب شما لذت بردم امیدوارم موفق باشید

نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار