• تلفن :
  • 48000019 - 021 خط ویژه
سئو سایت - وبلاگ سئوکار


- نویسنده

سوالات متداول در سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو

امروزه این کلمات بیشتر و بیشتر به گوش ما می‌رسند: سئو ، بهینه سازی سایت، بالا بردن رتبه سایت، بالا بردن رتبه در گوگل و مواردی از این دست.

اما همه‌ی آن‌ها به یک کلمه ختم می‌شوند: سئو یا در اصطلاح انگلیسی آن SEO که مخفف کلمات Search Engine Optimization می‌باشد.

اما واقعا سئو چیست و چه کارکردی دارد؟ در این مقاله به تعریف سئو به زبان ساده خواهیم پرداخت. و سعی می‌کنیم سئو را به ساده‌‌ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم تا بتوانید درک درستی از آن داشته باشید.

در این مقاله از اصطلاحات اختصاصی تا حد امکان استفاده نشده است تا برای عموم افراد که هیچ آشنایی با سئو ندارند نیز مفید واقع شود.

سوالات متداول سئو

تعریف سئو به زبان ساده

سئو چیست؟ ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به مجموعه‌ی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که شما برای بالا بردن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو انجام می‌دهید.

شما وقتی یک کلمه یا سوال و یا اصطلاح را در موتور جستجویی نظیر گوگل سرچ می‌کنید، لینک‌هایی مرتبط با موضوع شما به ترتیب ارتباط و رتبه‌ی سایت به شما نشان داده می‌شود. در حقیقت سئو فرایند ارتباط با افرادی است که موضوعات مدنظر شما را سرچ می‌کنند و شما با سئو می‌توانید خود را در صفحات اول گوگل به مخاطب عرضه کنید.

سئو میزان ترافیک وبسایت شما را افزایش می‌دهد و اگر محصولات و یا خدماتی را در وبسایت خود عرضه می‌کنید افراد می‌توانند از طریق گوگل سایت شما را پیدا کنند. سئو بر دو نوع خارجی و داخلی می‌ّباشد که این دو در جزئیات با هم تفاوت دارند اما هدف اصلی آن‌ها یکی است: بهینه سازی سایت و کسب ترافیک بیشتر و رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو.

وبسایت‌ها چگونه در موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند؟

محتوای عالی و لینک‌های که افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت‌های دیگر از وبسایت شما قرار می‌دهند (اصطلاحا بک لینک گفته می‌شود) سیگنال‌هایی برای موتورهای جستجو محسوب می‌شوند که وبسایت شما را جالب و قدرتمند تلقی کنند. موتورهای جستجو نظیر گوگل سعی دارند بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به افراد نشان دهند. پس اگر وبسایت شما محتوایی ارزشمند دارد قطعا گوگل قدر آن را خواهد دانست و شما را به مخاطبان مطالب موردنظر معرفی خواهد کرد.

گوگل وبسایت‌ها را چگونه رتبه‌بندی می‌کند؟

صفحات ارزشمند و اصطلاحا با اتوریتی بالا در صدر فهرست گوگل نشان داده می‌شوند. این صفحات از نظر گوگل ارزشمند هستند و آن‌ها را بالاتر از بقیه صفحات و وبسایت‌ها نشان می‌دهد. محتوایی که ارزشمند باشد و افراد را تحت تاثیر قرار دهد و به قول معروف سودمند باشد و به صورت اصولی و با کلیدواژه‌های معتبر سئو شده باشد بهترین رتبه را در گوگل کسب می‌کنند.

این محتوای ارزشمند اگر در وبلاگ‌های دیگر و یا شبکه‌های اجتماعی توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شود میزان محبوبیت و رتبه‌بندی آن‌ هم بیشتر و بیشتر می‌شود. به طور کلی المان‌های مختلفی در کنار هم و در ارتباط موثر با هم در رتبه‌بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر دارند.

اگر وبسایت شما در صفحات گوگل دیده نمی‌شود و یا به اصطلاح صحیح آن ایندکس نمی‌شود یقینا ایراداتی در اصول سئو و طراحی وبسایت شما وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنید و مجددا اقدام به تولید محتوای ارزشمند کنید.

3 قدم ساده برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

  • قدم اول: محتوای جذاب و سودمند و با کلیدواژه‌ها و عباراتی که بیشتر در گوگل جستجو می‌شوند در موضوع و حیطه‌ی کاری خود تولید کنید و منتشر کنید.
  • قدم دوم: امکان اشتراک گذاری راحت پست ‌ها و مطالب را در اختیار افراد قرار دهید.
  • قدم سوم: این کار را به صورت مداوم و پیوسته انجام دهید.

این سه قدم اساسی و ساده می‌تواند با توجه به نوع فعالیت وبسایت شما در مدت زمان خاصی رتبه‌ی شما را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد و کمک کند تا در صفحات اول گوگل و موتورهای جستجو دیده شوید. نتیجه گرفتن از محتوای سودمند و سئو شده زمانی کارکرد خواهد داشت که شما مقدمات معرفی وبسایت خود به موتورهای جستجو را به طور کامل فراهم کرده باشید.

ابزارهای مختلفی برای سئو وجود دارند که سئوکاران از آن‌ها استفاده می‌کنند تا بهترین نتیجه را در زمانی کمتر بگیرند. البته سئو صرفا به محتوا و نحوه‌ی نوشتار آن و استفاده از کلیدواژه‌ها مرتبط نیست، سئو تکنیکال و سئو لوکال که که هر کدام شرایط و ضوابط خاص خود را دارند از نوع تجربه‌ی کاربری سایت گرفته تا نقشه سایت و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد که افرادی که در کار سئو فعالیت دارند به این موارد مسلط هستند.

آیا سئو برای تمام وبسایت‌ها ضروری است؟

گوگل مهره‌ی بسیار مهمی در تجارت آنلاین به حساب می‌آید و وبسایت‌هایی که محصول یا خدماتی برای فروش دارند از گوگل استفاده می‌کنند تا بیشتر دیده شوند و بیشتر فروش داشته باشند. در حال حاضر شرکت‌ها بسیار وابسته به گوگل هستند و رقابت بر سر بیشتر دیده شدن در گوگل به اوج خود رسیده است. اگر هدف شما از حضور در فضای آنلاین دیده شدن و پیدا کردن مخاطبان می‌باشد سئو جزو ملزومات و واجبات کار شما می‌باشد.

جمع بندی

سئو به معنای بهینه سازی و بهبود صفحات وب در موتورهای جستجو می‌باشد. این کار با ابزارها و روش‌های خاصی انجام می‌شود. برای اینکه وبسایت و در مقیاس بزرگتر کسب و کار شما در دنیای آنلاین بیشتر دیده شود باید بر روی سئو تمرکز کنید و سعی کنید به صورت اصولی وبسایت خود در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

جهت کسب مشاوره سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید
  • بهرام
    سلام از وقتی سایت رو به کلود فلر متصل کردم باز نمیشه و انگار در یک loop از ریدایرکت شدن ها میوفته gtmetrix هم این خطا رو میده: avoid landing page redirects for the following chain of redirected urls http://javaherlux.com https://javaherlux.com https://www.javaherlux.com سایتم خودش ssl داره و فکر میکنم این مورد هم مربوط به بخش تنظیمات ssl در کلودفلر باشه و ssl رایگانی که کلود فلر فعال میکنه و ریدایرکت شدن هاو... می تونید در این مورد راهنماییم کنید چطور این مشکل رو برطرف کنم؟

  • مرتضی
    تشکر از مطالب خوبتون ممنونم.

  • طراحی سایت
    مطالب خوبی دارید متشکرم

  • صنعتزوهنرتجسم
    خیلی ممنونم از شما www.tajasom.ir

  • احمدی
    سلام. من سایتم فروشگاهی هست. تمام محصولاتم هم مانتوست. http://sophiadesign.ir/ سایتم وردپرس است و افزونه ای که روش نصب دارم یواست. برای محصولاتم کلمه ی کلیدی چی میتونم بزنم که تکراری نباشه؟ آخه عنوان تمام محصولات خورده مانتو کد فلان. فقط کدهاشون با هم فرق داره. ممنون میشم راهنمایی کنید

  • احمد
    با سلام الان 4 ماه که یک وبسایت به آدرس pitoonik.com زدم. سه ماه اول رتبه الکسای سایت در ایران 50000 بود و کمک شروع به بهبود کرد تا به 22000 رسید. هر ماه بازدید سایت بیشتر از ماه قبل بود. اون ماهی که به 22000 رسید تعداد بازدید سایت 300 نفر در ماه بود. اما یکدفعه رتبه سایت شروع به بدتر شدن کرد و توی ماه چهارم هر روز نزدیک 1000 تا بدتر میشد و الان با اینکه تعداد بازدید سایت به 1000 نفر در ماه رسیده رتبه شده 40000. من به پوسته سایت دست نزدم و فقط دستی فونتش رو به ایران سنس تغییر دادم که اروری هم نداره. لطفا راهنمایی کنید. باتشکر

    • سلام. این مورد دلایل مختلفی دارد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید.

  • مهدی سروری

    سلام سایت من به آدرس www.abzar724.com در گوگل بالا اومده ولی نمیدونم چرا در سرچ تصاویر گوگل هیچ عکسی از سایت من نمیاد. لطفا راهنمایی فرمایید.

  • محمد علی اسمااعیلی
    سلام مطلب خیلی خوبی در رابطه با سئو سایت بود

  • سبحان
    سلام وقت بخیر من سایتم مجله خبریه، به نظر شما باید مقالاتم رو بصورت بلند و جامع بنویسم یا کوتاه؟ آخه همیشه زمان نوشتن، اول تعداد کلمات مقالات سایت های دیگه رو نگاه می کنم و بعد سعی می کنم از اونا کمی بیشتر بنویسم و کلمه کلیدی رو بیشتر تکرار کنم. خودم احساس می کنم این روش مناسب سایت های مجله ای نیست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

نظر کاربر مهمان
(نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد)

آنالیز تخصصی سئوکار

آنالیز تخصصی سئوکار

خبرنامه

استخدام در شرکت سئوکار

استخدام در شرکت سئوکار