ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند یک راهنما و همچنین رسانه های بسیار مهم برای کنترل و رشد تجارت شما عمل می کنند. با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، اساساً می توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید رفتار مصرف کننده را نیز درک کنید و مخاطبان مرتبط تری را هدف قرار دهید. اما با وجود ابزارهای بسیار زیاد در بازار، درک اینکه کدام ابزار برای سئو سایت کسب و کار شما ضروری است، شاید دشوار باشد. از این رو در اینجا 10 مورد از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کرده ایم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانند به شما کمک بسیاری نمایند که بتوانید مشتریان هدفند بیشتری در سریعترین زمان ممکن بدست آورید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع بوده و هر کدام دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند. در این مقاله آموزشی 10 تا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ معرفی شده است.

1. Spyfu

با Spyfu، می توانید ترافیک وب سایت را از طریق توصیه های سئوی سفارشی افزایش دهید، رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، یاهو و بینگ پیگیری کنید و تحقیقات عمیق رقبای سئو را انجام دهید. این ابزار همچنین در جستجوی دامنه نیز کمک می کند. SpyFu شما را قادر می سازد تا هر دامنه ای را جستجو کنید. شما می توانید دامنه خود را تایپ کنید و SpyFu کلیدواژه های اصلی را در Google Ads به شما نشان می دهد که رقبای شما از آن استفاده می کنند.

2. Optymyzr

Optymyzr به تیم های بازاریابی در سراسر جهان قدرت می دهد تا کنترل PPC را در دست داشته باشند، کارآمدتر شوند و از اتوماسیون استفاده کنند تا در نبرد PPC پیروز شوند. با Optymyzr که یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است، می توانید کمپین های «جستجو» و «خرید» را به روشی که می خواهید سریع و آسان بسازید. الگوریتم های آن ها کمپین های تبلیغاتی شما را رصد می کنند و بینش ها و هشدارهای عملی را ارائه می دهند. سپس می توانید فرصت ها را بر اساس بهترین شیوه های صنعت و الگوریتم های اختصاصی Optymyzr بررسی کنید. شما می توانید تغییراتی را که دوست دارید در گوگل، مایکروسافت و آمازون با یک کلیک اعمال کنید.

3. SemRush

این ابزار بازاریابی سئو دارای تمامی ابزارهای لازم برای یک پروژه سئو موفق است. لینک سازی، ممیزی وب سایت، داده های پرداخت به ازای کلیک و داده های سبک مدیریت ارتباط با مشتری برخی از ویژگی های آن است. SEMrush به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ همه کاره نامگذاری می شود که امروزه بسیار بیشتر از بازاریابی سئو را پوشش می دهد. SEMrush به بیش از 40 ابزار مختلف برای مدیریت حضور آنلاین برند شما گسترش یافته است. SEMrush به شما کمک می کند تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. این به شما پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی می دهد که می توانید هنگام نوشتن از آن ها استفاده کنید. SEMrush ابزار پیشرو برای بهبود دید آنلاین و سئو است. مجموعه ابزار و گزارش های یکپارچه آن ها به بازاریابان کمک می کند تا SEO، PPC SMM و موارد دیگر را بهبود بخشند.

4. AdEspresso

با تست تقسیم و بهینه سازی AdEspresso می توانید مخاطبان مناسب برای تبلیغات PPC خود را پیدا کنید. AdEspresso از ایجاد کمپین تبلیغاتی فیس بوک، اینستاگرام و گوگل پشتیبانی می کند. شما به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه کمپین های تبلیغاتی در این کانال ها ایجاد کنید. شما می توانید تمام کمپین های تبلیغاتی خود را در یک مکان مدیریت کنید. همچنین می توانید از AdEspresso برای تجزیه و تحلیل کمپین های خود و دریافت بینش های عملی به شکلی که برای شما مفیدتر است استفاده کنید: وب، PDF، ایمیل یا اکسل.

5. Google Analytics

با Google Analytics، می توانید بازگشت سرمایه خود را پیگیری کنید. بیش از نیمی از صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند. حدود 60 درصد از آن ها برای ردیابی ترافیک وب سایت، تجزیه و تحلیل مخاطبان، تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده، خطاهای وب و تجزیه و تحلیل تبدیل از Google Analytics استفاده می کنند.

6. Moz

Moz نرم افزار و داده های سئو را به شما ارائه می دهد تا به شما در افزایش ترافیک، رتبه بندی و دیده شدن در نتایج جستجو کمک کند. Moz که یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است، ابزارهای سئو را در زمینه های تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی و خزیدن سئو، تحقیقات بک لینک، ردیابی رتبه، تجزیه و تحلیل دامنه و نوار ابزار سئو ارائه می دهد. علاوه بر این، می توانید از Moz برای کمک به بازاریابی محلی با ممیزی فهرست کسب‌وکار، مدیریت استناد و یک مرکز یادگیری محلی استفاده کنید. ابزار برتر آن Moz Pro است. این مجموعه ای یکپارچه از ابزارهای سئو است. می توانید از آن برای درک بازدیدکنندگان سایت خود، ردیابی رتبه های خود، خزیدن و ممیزی سایت های خود، بهینه سازی صفحات خود، یافتن فرصت های پیوند و ایجاد گزارش های سفارشی استفاده کنید.

7. Google Search Console

Google Search Console ابزاری رایگان است که توسط گوگل ساخته شده است تا به کسب و کارها کمک کند تا سایت های خود را برای جستجو بهینه کنند. اطلاعات بسیار مهمی برای سئوی موثر ارائه می دهد. در مورد مسائل مربوط به سایت شما مانند خطاهای خزیدن و جریمه های گوگل نیز به شما هشدار می دهد. گزارش "عملکرد" ​​Google Search Console حاوی بسیاری از داده های مهم است که باید برای سئو به آن ها تکیه کنید. به عنوان مثال، پرس و جوها را فهرست می کند، که کلمات کلیدی هستند که سایت و صفحات شما برای آن ها رتبه بندی می شوند.

8. AAWP

AAWP یک افزونه وردپرس برای شرکت های وابسته به آمازون است. پیوندهای وابسته ایجاد می کند و محصولات، فرایندها و تخفیف ها را به طور خودکار تازه می کند. می توانید از آن برای افزودن لینک های وابسته به آمازون به وب سایت خود استفاده کنید. این ها شامل پیوندهای متنی، جعبه های محصول، فهرست های پرفروش و جدید، فیلدهای داده و ویجت ها است. با توجه به کدهای کوتاه و قالب های انعطاف پذیر، می توانید از افزونه با هر موضوعی استفاده کنید. این افزونه به طور خودکار پیوندهای وابسته از جمله شناسه ردیابی شخصی شما را ایجاد می کند. دارای الگوهای مختلفی است: کادرهای افقی یا عمودی، فهرست ها و جداول.

9. CoSchedule

اگرچه CoSchedule یک ابزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی است، اما چیزهای بیشتری را ارائه می دهد. در ارزان ترین سطح خود، به شما کمک می کند تا پست های وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود را سازماندهی کنید. سطوح با قیمت بالاتر، مجموعه کاملی از بازاریابی آنلاین را ارائه می دهند که در آن می توانید تمام فعالیت های بازاریابی خود را ایجاد و برنامه ریزی کنید. عمدتاً بر سازمان هایی متمرکز است که یک وبلاگ یا حداقل یک وب سایت دائماً در حال تغییر را اداره می کنند. اگر نیازهای مهم تری دارید، می توانید در مجموعه بازاریابی CoSchedule مشترک شوید که بر بازاریابی محتوا تمرکز دارد. این به شما کمک می کند تا با افزایش ظرفیت کاری مولد تیم فعلی، محتوای بیشتری را منتشر کنید تا ROI بالاتری ایجاد کنید. با CoSchedule تمام وظایف بازاریابی محتوای خود را در یک مکان برنامه ریزی، سازماندهی و اجرا کنید.

10. ContentCal

ContentCal در قلب خود یک تقویم بصری است. با استفاده از این ابزار می توانید پست های برنامه های اجتماعی آینده خود را با تصویر و عنوان خوانا برنامه ریزی کنید و آن ها را در تقویم قرار دهید. پست ها دارای کد رنگی هستند تا وضعیت تأیید فعلی خود را نشان دهند. این تجزیه و تحلیل دقیق را به شما نشان می دهد. ContentCal دارای ادغام Zapier است تا بتوانید آن را به هزاران برنامه دیگر متصل کنید.

سوالات متداول

اهمیت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟ بازاریابی دیجیتال به برندها کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنند. در حالی که هدف یک کمپین بازاریابی سنتی نیز همین است، بازاریابی دیجیتال به برندها اجازه می دهد تا مخاطبان خاص یا تخصصی تری را هدف قرار دهند

کدام ابزار دیجیتال مارکتینگ از همه بهتر است؟

هر کدام از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارای ویژه گی های منحصر بفرد خود است که ترکیبی استفاده کردن از آنها می تواند بهترین نتیجه را در بر داشته باشد

آیا ابزارهای دیجتال مارکتینگ مهم هستند؟

بله. این ابزارها به مانند یک راهنما در کنار تجارت دیجیتال شما هستند.

کاربرد ابزارهای دیجتال مارکتینگ چیست؟

به طور کلی ابزارهای دیجتال مارکتینگ به شما کمک میکنند تا مشتریان بالقوه را در سریعترین زمان ممکن بدست آورید.