آنالیز سئو

یکی از موضوعاتی که همیشه برای صاحبان سایت ها تبدیل به یک چالش می شود، آنالیز سایت است. مدیران سایت ها به دنبال راهی هستند تا سایت خود را هر چه دقیق تر آنالیز کنند. به عقیده برخی بهترین ابزاری که می توان سایت را توسط آن آنالیز کرد، گوگل وب مستر است. اما به جز این باز هم ابزار های زیادی وجود دارند که می توانند در امر آنالیز سئو به مدیر سایت کمک کنند. به خصوص ابزار هایی که سعی می کنند تنها در یک ویژگی خاص اطلاعات دقیق تری را به شما بدهند. این که روند پیشرفت یا عقبگرد سایتتان را خوب آنالیز کنید می توانید استراتژی برنامه های آینده را بهتر بچینید و کار بازار یابی اینترنتی را بهتر پیش ببرید.

بعضا دیده شده سایت هایی که در حال رقابت در کلمات کلیدی بزرگ هستند برای آنالیز سئوشان تنها به این ابزار ها اکتفا می کنند. این کار می تواند آسیب زیادی به سایتشان وارد کند. چرا که برای رقابت در کلمات بزرگ باید نیروی انسانی و هوش فردی بالا و یک گروه متمرکز و همه جانبه در اختیار داشت. درست است که فرد آنالیزور هم نیاز به ابزار هایی دارد تا بتواند سایت را آنالیز کند، اما گاهی اتکا به یک ابزار خاص یا چند تا از آن ها می تواند به سایت آسیب بزند. در ادامه این مقاله قصد داریم 6 تا از بهترین ابزار ها در زمینه آنالیز سئو را به شما معرفی کنیم.

Nibbler

اولین ابزاری که قصد داریم برای آنالیز سئو به شما معرفی کنیم نیبلر است که 25 معیار مختلف را در بررسی و تحلیل سایت شما در نظر می گیرد و پس از اسکن دقیقشان رتبه و نمره ای به سایت شما می دهد. به علاوه به هر کدام از معیار ها نیز نمره ای اختصاصی می دهد که به شما کمک می کند تا به صورت دقیق ایرادات هر کدام را بررسی و رفع کنید.

Bing SEO Analyzer

وظیفه این ابزار تحلیل بک لینک ها، کلمات کلیدی و جستجوی آن ها است. این ابزار به صورت دقیق و تخصصی این آمار ها را برای آنالیز سئو ارائه می دهد. این ابزار همچنین یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که پیشنهاداتی را برای بهبود عملکرد سایتتان ارائه می دهد.

Real Time Analytics

این ابزار، بازدید های زنده (Real Time) و گذشته را بررسی می کند و به پیشبینی بخش های مشکل دار سایت می پردازد، بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از این ابزار بازده سایتتان را بالا ببرید. این ابزار قابلیت این را ندارد که اطلاعات را جمع آوری کند، در عوض از Google Analytics استفاده می کند. استفاده رایگان از این ابزار دارای محدودیت زمانی است و به کاربران اجازه انجام 200 آنالیز در روز را می دهد.

Moz Check My h2sting

این ابزار به کار می رود تا نشان دهد کسب و کار شما چگونه در دنیای مجازی فهرست بندی شده است. در یک توضیح واضح تر، شما با استفاده از این ابزار خواهید دانست که موقعیت کسب و کارتان در گوگل، بینگ و سایر موتور های جستجو محلی را بررسی کنید. استفاده از این ابزار پیچیدگی خاصی ندارد، تنها کافی است اطلاعات خود را در باکس Business Name وارد کنید.

Woorank

احتمالا نام ورنک را برای یک بار هم که شده شنیده اید. ورنک یک دیگر از ابزار های آنالیز سئو است که به صورت دقیق و خیلی عمیق سایت را تحلیل و بررسی می کند. این ابزار همچنین در سطوح حرفه ای تر پیشنهاداتی برای بهتر شدن سایتتان مثلا در زمینه همخوانی با تلفن های همراه و نام دامنه های مشابه خواهد داد. ورنک در بین ابزار های آنالیز وبسایت از شهرت خاصی برخوردار است و تاکنون بیش از 75000 سایت توسط آن مورد آنالیز قرار گرفته اند.

h2pperhey

این سایت از نظر ظاهری به ورنک شباهت دارد و از نظر ارائه اطلاعات هم تقریبا همان چیزی را به شما نشان می دهد که ورنک نشان می دهد البته تفاوت های نامحسوسی با آن دارد که چندان به چشم نمی آید. البته این را به یاد داشته باشید که علی رغم این که در دنیا سایت های زیادی شبیه به ورنک وجود دارند که از نظر اعتبار و ارزش توانایی رقابت با آن را ندارند. اما به هر حال استفاده از این ابزار رایگان است و شما می توانید برای آنالیز سئو تان از آن استفاده کنید.