7 ابزار رایگان برای بررسی رتبه سایت در گوگل

رصد کردن رتبه سایت در کلمات کلیدی هدف بسیار مهم است. در حقیقت یک سئوکار باید همیشه یک چشمش به این رتبه ها باشد تا بتواند برای بالا بردن یا حفظ شان استراتژی بچیند. ابزارهای مختلفی برای رصد کردن رتبه سایت در کلیدواژه های مختلف وجود دارد. اصلی ترین ابزار خود گوگل است. کلیدواژه مربوط را در حالت incognitu در گوگل جستجو می کنید و می بینید که چه رتبه ای دارید.

اما این کار وقت گیر است. یعنی شما مدام باید کلیدواژه ها را جستجو کنید. رتبه را نگاه کنید و بعد سراغ کلیدواژه های بعدی بروید. در نتیجه باید سراغ ابزارهایی بروید که سرعت کار شما را بالا می برند. در ادامه 7 ابزار رایگان برای سنجش رتبه کلیدواژه ها به شما معرفی می کنیم.

1. FATRANK

این ابزار یک افزونه کروم است. همین حالا می توانید در فروشگاه کروم این ابزار را جستجو کنید نصب داشته باشید. بعد از نصب کافیست وارد شوید و هر بار که تب مربوط به سایت شما باز است می توانید کلیدواژه های مربوطه را جستجو کنید و در کمترین زمان رتبه ی آن را به شما می گوید. به همین راحتی. این ابزار کاملا رایگان است و سرعت بسیار بالایی هم دارد. نیازی نیست هر بار لیستی از کلیدواژه ها به آن بدهید. می توانید تب مربوط به سایت خودتان و سایت های رقیب را باز کنید و رتبه خودتان را با رقبا هم مقایسه کنید. این ابزار در حال حاضر در دسترس ترین ابزار است. یک بار که با آن کار کنید خواهید دید که چقدر سریع و کاربردی است.

2. AccuRanker

این ابزار هم رایگان است. اما فقط 5 جستجو در روز فرصت دارید. برای کارهای جمع و جور و کوچک بسیار کاربردی است. اینکه این ابزار را دم دست تان داشته باشید و هر روز 5 کلیدواژه مهم را جستجو کنید و نتایج را با روزهای قبل مقایسه کنید به شما کمک می کند تا درک درستی از پیشرفت یا پس رفت تان در سئو داشته باشید. این ابزار صفحه SERP گوگل را هم در کلیدواژه های مختلف به شما نشان می دهد و می توانید ببینید رقبای شما چه وضعیتی دارند.

3. SerpRobot

این ابزار 100 درصد رایگان است. می توانید به راحتی لیست سایت خودتان و سایت های رقیب را وارد کنید. بعد کلیدواژه های خود را در حجم ده تایی وارد می کنید و کمی زمان می دهید تا نتایج را به طور کامل به شما نشان دهد. این ابزار کاربردی و قدرتمند برای رصد کلیدواژه ها در حجم بالا بسیار ایده ال است. نیازی به ثبت نام هم ندارد و نتایج آن هم کاملا دقیق هستند.

4. Small Seo Tools Rank Checker

این ابزار کاربردی که بسیار معروف است است توسط شرکت SEMrush طراحی شده است. یک ابزار کاربردی که می توانید همزمان 10 کلیدواژه را روی یک دامنه جستجو کنید و رتبه های آن را استخراج کنید. نیازی به ثبت نام دارد و می توانید به راحتی و در کمترین زمان رتبه ی خودتان را روی کلیدواژه های مختلف پیدا کنید.

5. SiteChecker

این ابزار هم مشابه SmallSeoTools است و می توانید 10 کلیدواژه را همزمان جستجو کنید و رتبه های خودتان را بررسی کنید. برای استخراج رتبه کاملا رایگان است اما اگر می خواهید داده های دیگری برای تحقیق کلیدواژه داشته باشید می توانید نسخه ی پولی آن را فعال کنید و به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید.

6. TheHoth

Hoth یکی از بزرگترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در جهان است و این ابزار رایگان هم محصول همین شرکت است که به شما این امکان را می دهد کلیدواژه های خودتان را به صورت روزانه بررسی کنید. نکته جالب در مورد این ابزار تاریخچه ی جستجوهای شماست. می توانید نتایج بررسی های قبلی تان را هم ببینید و مقایسه کنید. سایر ابزارها چنین امکانی ندارند. مزیت مهم این ابزار نسبت به سایر ابزارهای رایگان رتبه گوگل این است که بدون نیاز به ساختن جدول یا شیت می توانید روند پسرفت یا پیشرفت خودتان در کلیدواژه های مختلف را بررسی کنید.

7. SeoToolsCentre

این ابزار کاربردی هم به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارهای رایگان رتبه گوگل شناخته می شود. برای هر کلیدواژه تا 500 پوزیشن را جستجو می کند و می توانید دقیقا ببینید که در کجا حضور دارید. بقیه ی ابزارها صرفا تا 10 صفحه ی اول گوگل را جستجو می کنند در حالی که این ابزار تا 50 صفحه را بررسی می کند و از این نظر مناسب است. علاوه بر گوگل امکان نمایش رتبه در بینگ و سایر موتورهای جستجو را هم دارد.

جمع بندی

هر کدام از این 7 ابزار رایگان رتبه گوگل مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برخی سرعت کمی دارند. برخی امکانات بیشتری دارند و به طور کلی هر کس با توجه به نیازی که دارد می تواند یکی از این 7 گزینه را انتخاب کند. شما هم می توانید به سادگی از این ابزارها استفاده کنید و به سئو سایت تان نظم بیشتری بدهید.

سوالات متداول

چرا بررسی رتبه کلمه کلیدی سایت مهم است؟

به منظور بالاتر بردن جایگاه سایت و تغییر استراتژی در مواقع لزوم باید به طور مداوم کلمات کلیدی را با استفاده از ابزار مناسب رصد کرد.

مزایای بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل چیست؟

ارزیابی رقبا و امکان یافتن کلمات کلیدی بهتر از مزایای مهم بررسی رتبه کلملات کلیدی است.

بهترین ابزار بررسی کلمه کلیدی مناسب چه ویژگی ها دارد؟

یکی از ویژگی های بهترین ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی، این است که باید امکان مقایسه شما با رقبایتان را فراهم کند.