بهترین ابزارهای بهینه سازی فروشگاه

اگر یک فروشگاه اینترنتی را اداره می‌کنید، به احتمال زیاد به ابزارهای مختلف برای بهینه‌سازی فروشگاه نیاز خواهید داشت. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌های خود را در فروشگاه رتبه‌بندی کنید. علاوه بر این، می‌توانید با کمک این ابزارها تعداد دانلودهای سایت خود را افزایش دهید و نظرات بهتری دریافت کنید. در حال حاضر، تعداد سایت‌های فروشگاهی در حال افزایش است.

به همین دلیل باید برای رقابت با سایر سایت‌های مشابه، فعالیت‌های بهتری انجام دهید و از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی فروشگاه استفاده کنید. با توجه به اینکه این نرم‌افزارها بسیار متنوع هستند، ممکن است در ابتدا کمی گیج و سردرگم شوید.

برای اینکه نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهید و نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن‌هایی که در ادامه این مطلب از وبسایت تخصصی سئوکار به شما معرفی می‌شود استفاده کنید. در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه را به شما معرفی کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با سئوکارهمراه باشید.

ابزار بهینه سازی فروشگاه چیست؟

قبل از ساخت رایگان فروشگاه اینترنتی ، باید با ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه آشنا شوید. این ابزارها در واقع نوعی برنامه‌های کاربردی هستند که در تلفن همراه یا ویندوز نصب می‌شوند. هدف از ساخت این برنامه‌ها، مدیریت و نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی است. در واقع، ابزار بهینه‌سازی فروشگاه می‌تواند نرخ تبدیل و تعداد دانلود را افزایش دهد.

در نتیجه، سایت اینترنتی شما رتبه بهتری در فهرست نتایج جستجو به دست خواهد آورد. علاوه بر این، افراد بیشتری به واسطه ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه و سایت شما آشنا می‌شوند. همین مسئله باعث افزایش سود کسب و کار شما خواهد شد. در حال حاضر، تعداد زیادی از کسب و کارها از ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها حتی برای تبلیغ سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، به کسب مهارت در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال نیاز دارد. بنابراین بهتر است ابتدا در دوره‌های آموزش سئو شرکت کنید. نرم‌افزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، استراتژی‌ها و تکنیک‌های جدیدی در اختیار شما قرار می‌دهند. این استراتژی‌ها، به شما کمک می‌کنند تا رتبه بهتری به دست آورید و ترافیک صفحه خود را افزایش دهید.

انواع نرم افزار بهینه سازی فروشگاه

همانطور که گفته شد، نرم‌افزارهای مختلفی برای بهینه‌سازی سایت‌های اینترنتی و سایت‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از این نرم‌افزارها شامل موارد زیر هستند:

1.نرم افزار ASOTTools

این نرم‌افزار یکی از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی است. حدود ۵۰ میلیون کلمه کلیدی مختلف توسط این نرم‌افزار شناسایی شده و در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد. این ابزار به راحتی از طریق گوگل پلی در دسترس است و اخیراً تعداد دانلودهای آن افزایش یافته است.

یکی از مهم‌ترین مزایای ASOTTools این است که به صورت مداوم به روز رسانی می‌شود. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید روی وضعیت رشد سایت فروشگاهی خود نظارت داشته باشید. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار قدرتمند، تجزیه و تحلیل داده‌ها است.

2.ویژگی‌ های نرم افزارASOTTools

این ابزار داده‌های گوناگون مثل تعداد دانلودها نرخ کلیک نرخ تبدیل و مواردی مانند این را ارزیابی کند. سپس هر یک از داده‌ها را به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل کرده و نتایج آن را در اختیار شما قرار خواهد داد. در صورت لزوم، می‌توانید از نرم‌افزار بخواهید استراتژی‌های عالی با توجه به نتایج ارائه دهد.

می‌توان از این استراتژی‌ها، برای تغییر برخی از مهم‌ترین فاکتورهای بهینه‌سازی سایت مثل حجم جستجو استفاده کرد. همچنین می‌توان تعداد دانلود و تعداد کاربران فعال را افزایش داد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار، بررسی نظرات و پیشنهادات کاربران است. (ASOTools) معمولاً به صورت پولی خریداری می‌شود. ولی دارای یک نسخه آزمایشی سه روزه است که برای کسب و کارهای تازه کار کاملاً مناسب خواهد بود.

3.برنامه رادار

از دیگر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، برنامه رادار است. شما می‌توانید سایت فروشگاهی خود را با استفاده از این برنامه ارتقا داده و تعداد دانلودهای ارگانیک را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه رادار، ارائه استراتژی‌های مختلف درباره بهینه‌سازی زمان است. در واقع، این نرم‌افزار یک بینش درباره بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نتیجه، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن سایت خود را بهینه‌سازی کنید. برنامه رادار، صرفاً برای بهینه سازی سایت‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه کاربردهای گوناگونی در زمینه رمزگذاری سایت، بررسی سرورهای فیزیکی، بررسی مجوزها و مواردی مانند این دارد. فرقی نمی‌کند که در کدام مرحله از کسب و کار قرار دارید.

در هر صورت، این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا رشد چشمگیری داشته باشید. ابتدا باید به سراغ اپ استور بروید و این اپلیکیشن را دانلود کنید. سپس وارد نرم‌افزار شوید و لیست خدمات مورد نیاز خود را سفارشی سازی کنید. اپلیکیشن رادار درست مانند سایر برنامه‌های بهینه‌سازی فروشگاهی، تمامی داده‌های خود را به روز رسانی می‌کند. می‌توانید از نتایج جدید برای کشف و تجزیه و تحلیل عملکرد خود استفاده کنید.

4. نرم افزار Store Mockups

از دیگر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، نرم افزار (Store Mockups) است. این برنامه در واقع یک اپلیکیشن میلیون دلاری است که تاکنون چندین هزار بار توسط کسب و کارهای مختلف دانلود شده است. با کمک این اپلیکیشن، می‌توانید نرخ تبدیل سایت فروشگاهی خود را تا ۳ برابر افزایش دهید. این یک اتفاق بسیار چشمگیر برای سایت‌های تازه کار است.

این مسئله به شما کمک می‌کند تا با صرف هزینه تبلیغات کمتر، درآمد بیشتری داشته باشید و تعداد دانلودهای خود را افزایش دهید. به عنوان مثال برای صرفه‌جویی در زمان، تعدادی استراتژی در این اپلیکیشن مطرح شده است. می‌توان با استفاده از این استراتژی‌ها، در مدت زمان چند دقیقه تعداد دانلودها را افزایش داد و درآمد بیشتری به دست آورد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار، ویرایشگر داخلی است.

با کمک این ویرایشگر، قوه تخیل خود را قدرت ببخشید و آن را به واقعیت تبدیل کنید. به عنوان مثال، قادر خواهید بود ماکت‌های سه بعدی برای سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید. همچنین تعدادی الگوی از پیش ساخته شده در این نرم‌افزار وجود دارد که به طراحی سایت فروشگاهی کمک می‌کند. چندین قالب با کیفیت بالا، بیشتر از ۱۰۰۰ پس زمینه مختلف و رنگ متن در این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

5.نرم افزار Sensor Tower

از دیگر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، (Sensor Tower) است. این نرم‌افزار یک اپلیکیشن تجزیه و تحلیل رقابتی است. با کمک این ابزار، می‌توانید سایت فروشگاهی خود را از پایه تغییر دهید و فروشگاه بهترین بسازید. این ابزار قدرتمند، قادر است ‌ عملکرد کاربران سایت را به صورت دقیق ارزیابی کند. همچنین می‌تواند تعداد کاربران فعال را اندازه‌گیری کند. علاوه بر این کلمات کلیدی مهم را شناسایی کرده و از آن، برای افزایش تعداد دانلودهای سایت شما استفاده می‌کند.

چگونه استفاده کنیم؟

‌‌ کافی است وارد نرم‌افزار شده و حوزه فعالیت خود را وارد کنید. بعد از آن، نرم‌افزار تجزیه و تحلیل دقیق در میان کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما انجام خواهد داد. سپس از این کلمات کلیدی کاوش شده، برای بهینه سازی و محلی‌سازی سایت شما استفاده می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید با کمک این ابزار انجام دهید، بررسی تعداد دانلودهای ارگانیک است.

یعنی متوجه خواهید شد چه تعداد از کاربران با تمایل و علاقه خود برای دانلود از سایت فروشگاه‌های شما اقدام کرده‌اند. مسئله دیگر بررسی رقبا است. همانطور که می‌دانید، بررسی سایت‌های رقیب کار چندان ساده‌ای نیست. اما با کمک این اپلیکیشن، می‌توان عملکرد دقیق رقبا را ارزیابی کرد. به عنوان مثال، متوجه خواهید شد سایر رقبا از چه این کلمات کلیدی برای به روز رسانی و رشد سایت خود استفاده می‌کنند. همچنین استراتژی تبلیغاتی آن‌ها را درک خواهیدکرد.

6. اپلیکیشن فیگورها (Appfigures)

از دیگر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، اپلیکیشن (Appfigures) است. این نرم‌افزار یک بینش جدید درباره بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین به صورت اختصاصی برای بهینه سازی فروشگاه برای گوشی تلفن همراه طراحی شده است. اپلیکیشن در واقع یک نرم‌افزار همه کاره است که تمامی پارامترهای سئو سایت شما را ارزیابی می‌کند. به عنوان مثال، قادر به ردیابی کلمات کلیدی و تجزیه تحلیل رقبا است.

همچنین می‌تواند میزان درآمد ماهانه و سالانه شما را ارزیابی کرده و روی افزایش درآمد نظارت کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، ارائه اطلاعات درباره جذب و تعامل با کاربر است. یعنی نه تنها می‌توانید از نتایج آماری ابزار (Appfigures) استفاده کنید، بلکه استراتژی‌های جدیدی درباره نحوه تعامل با کاربران دریافت خواهید کرد که بر عملکرد کلی سایت شما موثر است.

این اطلاعات به سایت‌های فروشگاهی کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و دید بهتری نسبت به عملکرد خود در فهرست نتایج جستجوی گوگل داشته باشند. ابزار (Appfigures)،معمولاً با قیمت ۱۵۰ دلار خریداری می‌شود. البته قیمت این ابزار به صورت منظم در حال تغییر است.

7.نرم افزار AppTweak

از دیگر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه که به عملکرد بازاریابان حرفه‌ای کمک می‌کند، نرم‌افزار (AppTweak) است. این نرم‌افزار اخیراً توسط تعدادی از شرکت‌های معتبر مورد استفاده قرار گرفته است. زیرا ویژگی‌های آن تا حدودی نسبت به سایر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه متفاوت است. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، توانایی ایجاد داشبوردهای گزارش دهی سفارشی سازی شده است.

کافی است وارد نرم‌افزار شده و خدمات مورد نیاز خود را سفارش سازی کنید. در مرحله بعد، نرم‌افزار به صورت خودکار یک داشبورد گزارش دهی ایجاد خواهد کرد که شامل اطلاعات دقیقی درباره عملکرد سایت شما است. این اطلاعات به سایت‌های فروشگاهی کمک می‌کنند تا رتبه خود را ارتقا دهند.

همچنین می‌توانند تعداد دانلودهای خود را افزایش دهند. این اپلیکیشن به صورت سالانه خریداری می‌شود. باید به ازای هر ماه، حدود ۸۳ دلار پرداخت کنید. البته در ماه اول، باید ۹۹ دلار بپردازید.

8.ابزار SplitMetrics

از دیگر ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه، ابزار (SplitMetrics) است. این ابزار دارای ویژگی‌های مختلف است و به بهینه‌سازی صفحه شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ایجاد کمپین مخصوص جستجو در گوشی‌های اپل است. جالب است بدانید، این اپلیکیشن از آزمایش و فرضیه‌های مختلف برای بررسی عملکرد شما در گوشی موبایل استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، دو تست مختلف را برای بررسی عملکرد کاربران در نظر می‌گیرد. سپس نتایج هر یک از تست‌ها را بررسی کرده و بهترین استراتژی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر قصد دارید روابط بهتری با مشتریان داشته باشید و قیف فروش خود را بهینه‌سازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این نرم‌افزار استفاده کنید.

MobileAction.9

این ابزار یکی از بهترین پلتفرم‌های بازاریابی است. بیشتر از ۳ میلیون کلمه کلیدی مختلف در این اپلیکیشن ارزیابی می‌شود. با استفاده از این ابزار، به راحتی قادر خواهید بود درآمد سایت خود را تخمین بزنید. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، به صورت اختصاصی برای بهینه سازی سایت فروشگاهی برای موبایل ابداع شده است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به ۱۷ شبکه تبلیغاتی و هزاران برنامه تبلیغاتی دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، قادر خواهید بود نرخ تبدیل را افزایش دهید و استراتژی‌های مفیدی برای بهبود عملکرد سایت خود دریافت کنید. اگر قصد دارید تعداد زیادی از سایت‌های رقیب را در مدت زمان کوتاهی ارزیابی کنید، پیشنهاد می‌کنیم این نرم افزار را دانلود کنید.

10.برنامه ASODesk

یکی از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه برنامه ASODesk است. این برنامه ویژگی‌های مختلفی دارد که به بهینه‌سازی عملکرد فروشگاه کمک می‌کند. در حال حاضر، دو شرکت معتبر از این ابزار برای بهینه‌سازی سایت فروشگاهی خود استفاده می‌کنند. این دو شرکت شامل Social Quantum و Belka Games هستند. با کمک این ابزار، می‌توانید عملکرد سایت را به صورت دقیق و واقعی مورد بررسی قرار دهید و روی آن نظارت کنید.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن، پیدا کردن کلمات کلیدی و پیش بینی رتبه‌بندی سایت در فهرست نتایج جستجو است. برنامه ASODesk حتی سایت‌های رقیب را تجزیه و تحلیل کرده و رتبه‌بندی آن‌ها را پیش بینی می‌کند. برای استفاده از این نرم‌افزار، بهتر است داشبورد شخصی خود را طراحی کنید. ابتدا وارد نرم‌افزار شده و اطلاعات مربوط به سایت فروشگاهی را وارد کنید.

در مرحله بعد، داشبورد شما آماده خواهد شد که می‌توان از آن برای نظارت استفاده کرد. ASODesk به صورت پولی تهیه می‌شود. باید حدوداً ۳۹ تا ۴۹ دلار به صورت ماهانه برای این ابزار پرداخت کنید. البته قیمت آن به صورت سالانه در حال افزایش است. کاربرد اصلی این ابزار، نظارت بر عملکرد برنامه و ردیابی کلمات کلیدی می‌باشد.

11.ابزار MobileAction

این ابزار بهترین ابزار بهینه‌سازی فروشگاه است. اکشن موبایل دارای دو نسخه رایگان و پولی است. شما می‌توانید با توجه به علایق و بودجه خود، یکی از نسخه‌های برنامه اکشن موبایل را تهیه کنید. کاربردهای این برنامه، پیش بینی رتبه‌بندی سایت، دسته‌بندی سایت، بررسی برنامه‌ها و مواردی مانند این است. جالب است بدانید در کنار این نرم‌افزار، برخی اپلیکیشن‌های جانبی تهیه شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای اینکه به نتایج بهتری برسید، پیشنهاد می‌کنیم تمامی این اپلیکیشن‌ها را دانلود کرده و همراه با یکدیگر مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال، برخی از اپلیکیشن‌ها بیشتر برای تحقیقات و جستجوی کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی دیگر روی تبلیغات بازار و پرداخت به ازای هر کلیک تمرکز دارند. همچنین نمونه‌هایی از اپلیکیشن‌ها بر اساس هوش تبلیغاتی طراحی شده‌اند.

یعنی به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی تبلیغاتی یا انجام بازاریابی کمک می‌کنند. به عبارت دیگر، ابزار MobileAction یک اپلیکیشن همه کاره است که به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و مواردی مانند این می‌پردازد‌. نسخه پولی آن با اشتراک ۳۰۰ دلار ماهانه تهیه می‌شود.

12.ابزار Storemaven

این ابزار نیز یکی از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه است که معمولاً برای تست A/B مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید ویژگی‌های سایت فروشگاهی خود را با سایر صفحات یا سایت‌ها مقایسه کنید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

از دیگر کاربردهای این برنامه، شامل تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و ارائه توصیه درباره فروش است. این اپلیکیشن، مورد اعتماد برخی از مهم‌ترین شرکت‌های دنیا مثل یاهو می‌باشد. اگر به تازگی سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از این ابزار استفاده کنید.

مزایای ابزار Storemaven

Storemaven به شما کمک می‌کند تا تمامی عناصر صفحه فروشگاه مثل ویژگی‌های ظاهری یا محتوای متنی را آزمایش کرده و بهینه‌سازی کنید. همچنین راهکارهایی برای افزایش نرخ تبدیل در اختیار شما قرار خواهد داد. در واقع، این ابزار استراتژی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استراتژی‌های سایر رقبا متفاوت هستند.

به این ترتیب، می‌توانید رتبه‌بندی سایت فروشگاهی را افزایش داده و جذب بیشتری داشته باشید. علاوه بر این اگر به طراحی قیف فروش فکر می‌کنید، Storemaven انتخاب کاملا مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا راهکارهای گوناگونی درباره بهینه‌سازی قیف فروش در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت این ابزار تاکنون مشخص نشده است. بهتر است از صفحه اصلی ارائه دهنده، است محصول را ثبت سفارش کنید.

13.ابزار AppFollow

این ابزار انتخاب کاملا مناسبی برای مدیریت سایت‌های فروشگاهی است. AppFollow بیشتر برای بررسی سایت فروشگاهی و بازخورد کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این اپلیکیشن، می‌توانید بر تمامی اقدامات سایت فروشگاه نظارت کنید. به عنوان مثال، قادر خواهید بود به بازخورد کاربران پاسخ دهید یا احساسات و رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل کنید. در حال حاضر، شرکت‌های معتبری از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال یک ابزار برای بهبود ارتباط با تعامل خود با کاربران هستید، پیشنهاد می‌کنیم AppFollow را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید، نظرات و بازخوردها در سایت‌های فروشگاهی اهمیت بسیار زیادی دارند. سایت‌های فروشگاهی زمانی توسعه پیدا می‌کنند که با تمامی کاربران خود ارتباط داشته باشند. بنابراین بهتر است حتماً از این نرم‌افزار استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره ابزارهای بهینه‌سازی فروشگاه توضیح داده شد. این ابزارها، در واقع یک دستیار بسیار مهم برای هنگام ساخت فروشگاه اینترنتی هستند. هر یک از سایت‌های فروشگاهی، در زمینه‌های مختلف مثل فروش لباس، کیف، کفش دانلود فیلم و مواردی مانند این فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه تعداد رقبا و تعداد سایت‌های فروشگاهی هر کسب و کار در حال افزایش است، بنابراین باید از نرم‌افزارهای پیشرفته برای بررسی عملکرد سایت خود استفاده کنید.

این نرم‌افزارها دید بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند و رتبه‌بندی سایت را افزایش خواهند داد. البته قبل از اینکه برای دانلود نرم‌افزار اقدام کنید، باید اطلاعاتی درباره روش‌های بهینه‌سازی سئو سایت و کسب درآمد از سایت‌های دیجیتال بدست آورید. اگر به اطلاعات بیشتری درباره سئو سایت نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب سایت سئوکار را مطالعه کنید.