ابزار بررسی بک لینک

ابزار بررسی بک لینک می تواند راهی بسیار آسان را پیش روی شما بگذارد. بک لینک ها بهترین راه برای نمایش بیشتر وب سایت شما در نتایج موتورهای جست و جو است بنابراین بررسی آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارد است. هر چه لینک های با کیفیت تری به وب سایت شما اشاره کنند، شانس شما برای دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج جست و جوی ارگانیک بیشتر است. شما با یک ابزار بررسی بک لینک می توانید نمایه ی لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام وب سایت ها به شما لینک می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین ابزار بررسی بک لینک در خدمات سئو را به شما معرفی کنیم.

1. Semrush Backlink Checker Tool

Semrush یکی ابزار بررسی بک لینک پیشرو در بازار است. چیزی که Semrush به شما ارائه می دهد، شامل تعدادی از ویژگی های تجزیه و تحلیل بک لینک است. سرویس تجزیه و تحلیل بک لینک های Semrush به کاربران امکان دسترسی به بزرگترین پایگاه داده بک لینک ها را در مقایسه با هر رقیب نزدیکی می دهد. به گفته Semrush، پایگاه داده آن ها شامل بیش از 43 تریلیون لینک است که بزرگترین پایگاه داده ای است که می توانید در بازار پیدا کنید. شما همچنین سریعترین پایگاه داده پیوند را در مقایسه با رقبای نزدیک خواهید داشت، بنابراین می توانید اطلاعات پیوند مورد نیاز خود را سریع تر پیدا کنید. هیجان انگیزترین ویژگی های ابزار بررسی بک لینک Semrush عبارت است از:

  • به روز رسانی های مداوم گزارش ها
  • دسترسی به یک رابط برای مدیریت کمپین های ارتباطی شما
  • تجزیه و تحلیل دقیق در بک لینک های سمی
  • تجزیه و تحلیل 200 دامنه رقبا
  • یکپارچه سازی کل حساب کنسول جست و جوی گوگل

2. Ahrefs Backlink Checker

Ahrefs یکی دیگر از نام های پیشرو در تحلیل بک لینک است. بیش از 29 تریلیون بک لینک شناخته شده و 170 میلیون دامنه منحصر به فرد برای دسترسی وجود دارد که تضمین می کند با استفاده از ابزار بررسی بک لینک Ahrefs، دقیق ترین داده ها را دریافت می کنید. Ahrefs هر روز فناوری بک لینک خود را با خزیدن صفحات جدید به روز می کند. هر زمان که URL را برای بررسی در نوار جست و جو وارد می کنید، یک نمای کلی از معیارهای سطح صفحه و دامنه برای هر هدفی دریافت خواهید کرد. این شامل دسترسی به اطلاعات در مورد رتبه بندی دامنه و رتبه بندی URL، تعداد دامنه های ارجاع دهنده و موارد دیگر است. برخی از ویژگی های ابزار بررسی بک لینک Ahrefs عبارت است از:

  • نظارت بر رشد: یک ورودی تعاملی را مشاهده کنید.
  • پروفایل های بک لینک: کاربران می توانند پروفایل های بک لینک کامل را که با مواردی مانند رتبه بندی دامنه، دامنه ارجاع دهنده و پلت فرم فیلتر شده، مشاهده کنند.
  • معیارهای دامنه: می توانید معیارهای جامع دامنه را برای هر پیوند بررسی کنید.

3. Moz Link Explorer

Moz Link Explorer یک نمونه فوق العاده و آسان از یک ابزار بررسی بک لینک است که هر کسب و کاری می تواند از آن استفاده کند. Moz حدود 40 تریلیون لینک برای جست و جو دارد که آن را به یک ابزار بسیار جامع تبدیل می کند. همچنین کار با آن بسیار ساده است. برای بررسی بک لینک های وب سایت خود با MOZ، کافی است URL صفحه ای را که می خواهید داده های پیوند را در آن دریافت کنید، وارد کنید تا Moz به شما گزارش دهد. Moz Link Explorer لینک های هر سایتی را نشان می دهد، بنابراین می توانید ببینید که چرا وب سایت شما در یک موقعیت خاص رتبه بندی می شود. همچنین می توانید پروفایل های لینک رقبای خود را با پروفایل خود مقایسه کنید، بنابراین می توانید شانس خود را برای برتری بیشتر از آن ها افزایش دهید. برخی از ویژگی های Moz link explorer عبارت است از:

  • جست و جوگر لینک شکسته
  • محتوای برتر: می توانید تحقیق کنید که کدام صفحات و محتوا بهترین عملکرد را دارند.
  • اسپم اسکور: می توانید اسپم اسکور بک لینک ها را بررسی کنید و آن ها را از سایت خود حذف کنید.
  • نظارت بر لینک های جدید و از دست رفته: نظارت بر زمانی که محتوا در طول زمان لینک ها را به دست می آورد یا از دست می دهد.

4. WebCEO Backlink Checker

WebCEO ابزار بررسی بک لینک است و به شما کمک می کند تا بک لینک ها را سریع بررسی کنید تا مطمئن شوید لینک های شما مرتبط، قدرتمند و متنوع هستند. فناوری WebCEO به شما یک نمای کلی از بک لینک ها می دهد، که به شدت بر مفهوم «تنوع» برای جایگاه بهتر سئو تمرکز دارد. برخی از ویژگی های جست و جوگر بک لینک WebCEO عبارت است از:

  • معیارهای جامع: معیارهایی را که در جای دیگری دریافت نمی کنید را می توانید بررسی کنید مانند جریان استناد دامنه.
  • نمایه خود را در یک نگاه تجزیه و تحلیل کنید: ابزار بررسی بصری به شما کمک می کند تا پروفایل خود را سریع تر تجزیه و تحلیل کنید.
  • اسکن برنامه ریزی شده: شما می توانید اسکن خودکار را تنظیم کنید تا دائماً نمایه خود را به روز کنید.
  • شما می توانید عملکرد WebCEO را به طور کلی امتحان کنید اما در نهایت باید نسخه ی پولی آن را خریداری کنید.

5. Ubersuggest Backlink Analyzer

Ubersuggest یکی از گزینه های شناخته شده برای تجزیه و تحلیل رایگان است. Ubersuggest نیز مانند اکثر ابزار بررسی بک لینک رایگان، با بررسی داده های پیوند URL که به نوار جست و جو اضافه می کنید کار می کند. با Ubersuggest داده های مفید زیادی برای تجزیه و تحلیل رقبا دریافت خواهید کرد، بنابراین می توانید مناطقی را جست و جو کنید که فرصت ها را از دست می دهید. شما همچنین با یک سیستم فیلترینگ لینک می توانید لینک های خود را با توجه به عوامل مختلف بررسی کنید. به عنوان مثال، می توانید به طور خاص به لینک ها را بر اساس منطقه، امتیاز دامنه، متن لنگر و امتیاز صفحه نگاه کنید. برخی از ویژگی های Ubersuggest Backlink Analyzer عبارت است از:

  • تجزیه و تحلیل رقابتی: می توانید امتیازات صفحه خود را در مقابل رقبا بررسی کنید.
  • نمای کلی بک لینک: می توانید مروری سریع و ساده از وضعیت بک لینک هایتان داشته باشید.
  • تجزیه و تحلیل رایگان کلمات کلیدی: می توانید هنگام بررسی بک لینک های خود، کلمات کلیدی را پیدا کنید.

نسخه ی رایگان Ubersuggest به شما امکان می دهد 3 جست و جوی روزانه رایگان (بدون نیاز به ثبت نام برای یک حساب کاربری) انجام دهید. شما برای هر جست و جو می توانید 100 پیوند برتر را که به یک دامنه اشاره می کنند ببینید. برای تست کامل محصول، می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه ثبت نام کنید. Ubersuggest سه طرح پولی را ارائه می دهد که از 29 دلار در ماه شروع می شود. حساب های پریمیوم دارای 100، 300 یا 900 گزارش در روز، دسترسی به چندین پروژه و بین 100 تا 200 کلمه کلیدی ردیابی شده با به روز رسانی روزانه هستند. Ubersuggest یک ابزار بررسی بک لینک نسبتاً ساده است، بنابراین معمولاً برای فهمیدن آنچه در گزارش ها می بینید نباید مشکلی داشته باشید. با دسترسی به داده های ضروری بهینه سازی سئو، مانند کلمات کلیدی و معیارهای ترافیک، می توانید یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را با چیزی بیشتر از بک لینک ها ارتقا دهید.

سوالات متداول

ویژگی بک لینک چیست؟

بک لینک ها بهترین برای دیده شدن وب سایت در موتورهای جستجو هستند.

بک لینک های باکیفیت باعث چه چیزی می شوند؟

شانس شما را برای رسیدن به رتبه های بالاتر بیشتر از قبل می کند.

ابزارهای بررسی بک لینک چه کاربردی دارد؟

با یک ابزار بررسی بک لینک می توانید نمایه ی لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام وب سایت ها به شما لینک می دهند.