ایندکس سریع بک لینک باعث می شود تا گوگل متوجه شود که کدام صفحات باید برای کدام پرس و جو در بالاترین رتبه قرار گیرند. گوگل با بک لینک ها به عنوان توصیه رفتار می کند. هر چه سایت شما توصیه های بیشتری از سایت های تاثیرگذار دریافت کند، گوگل نیز سایت شما را به عنوان یک مرجع بیشتر می بیند. وقتی گوگل یک بک لینک را ایندکس می کند عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود:

  • سن دامنه: هر چه دامنه ای که از آن بک لینک دریافت کرده اید قدیمی تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل لینک شما را سریع تر بخزد.
  • اعتبار: مانند سن، صفحات و پیوندهای وب سایت های باکیفیت و محبوب در مقایسه با وب سایت های با کیفیت پایین و کاملاً جدید، بیشتر و زودتر خزیده می شوند.
  • پروفایل لینک: کیفیت بک لینک های یک وب سایت، بر اعتبار و محبوبیت آن تأثیر می گذارد. هرچه لینک های یک وب سایت بهتر باشد، اعتبار نیز بالاتر می رود.
  • اشتراک های اجتماعی: در حالی که هیچ ارتباطی بین سئوو رسانه های اجتماعی وجود ندارد، بین اشتراک های اجتماعی و موقعیت SERP بالاتر رابطه وجود دارد.
  • در حالت ایده آل، شما می خواهید پیوندهایی را در وب سایت هایی ایجاد کنید که امتیاز بالایی در این عوامل دارند.

چه زمانی گوگل بک لینک های سایت شما را ایندکس می کند؟

به طور متوسط ​​10 هفته طول می کشد تا یک جهش رتبه را مشاهده کنید. در این حالت، کمیت و کیفیت بک لینک ها باعث افزایش رتبه می شود. هرچه بک لینک های معتبرتری بسازید، رتبه سایت در SERP سریع تر و بالاتر خواهد بود. صفحاتی که در صفحه دوم جستجوی ارگانیک و به بعد رتبه بندی می شوند، در مقایسه با صفحاتی که قبلاً در صفحه اول رتبه بندی شده اند، جهش چشمگیرتری در رتبه بندی دارند. به هر حال به خاطر داشته باید که ایندکس گوگل زمان می برد و پس از دریافت لینک برای سایت خود، نتایج فوری را مشاهده نخواهید کرد. اما راه هایی وجود دارد که می تواند کمی به شما سرعت بخشد.

چگونه بک لینک های گوگل را سریع تر نمایه کنیم؟

اکنون سوال این نیست که چگونه ایندکس سریع بک لینک را نجام دهیم. عنکبوت های جستجو سریع تر از دیگران بک لینک ها را می خزند. در حالی که فاکتورهای حاکم بر زمانی که گوگل آ نها را ایندکس می کند نامشخص باقی می مانند، شما می توانید به جای آن بهترین بک لینک های ممکن را برای سایت خود ایجاد کنید. در زیر راه هایی وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید:

اگر URL خارج از وب سایت شما است: ساده ترین راه استفاده از ایندکس کننده بک لینک باکس است.

اگر URL در وب سایت شما وجود دارد: مطمئن شوید که وب سایت شما قابل خزیدن است.

اگر در حال ایجاد پیوندهایی به صفحات سایت خود هستید که گوگل نه می تواند بخزد و نه فهرست کند، پس مشکل دارید. مهم است که مطمئن شوید که گوگل می تواند سایت شما و صفحات آن را پیدا کند تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید. برای اینکه گوگل صفحات سایت شما را بخزد، باید موارد زیر را انجام دهید:

سایت خود را زیر کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید

کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد حضور آنلاین وب سایت خود را در جستجوی ارگانیک نظارت کنید. برخلاف Google Analytics که اطلاعاتی در مورد ترافیک وب شما به شما نشان می دهد، GSC به شما می گوید چرا و چگونه آن را دریافت می کنید. با افزودن سایت خود در اینجا، می توانید برای رفع هر گونه مشکل در ایندکس شدن توسط گوگل اقدام کنید. اگر حساب کنسول جستجو ندارید، ابتدا باید یکی بسازید. سپس باید URL سایت خود را در نوار متن دامنه وارد کنید تا بتوانید همه را نظارت کنید.

صفحات وب سایت شما و ایندکس سریع بک لینک

هنگامی که دامنه خود را اضافه کردید، باید پیکربندی DNS را در ارائه دهنده نام دامنه سایت خود وارد کنید. این به گوگل تأیید می کند که شما مالک دامنه هستید. پس از این تأیید، می توانید مدیریت سایت خود را از اینجا شروع کنید. تمام اطلاعات را برای انواع کاربران GSC فراهم می کند.

یک نقشه سایت ایجاد کنید

داشتن نقشه سایت، خزیدن و ایندکس کردن صفحات سایت شما را برای گوگل بسیار آسان تر می کند. به جای اینکه یک به یک به صفحات سایت خود بروید تا از هر کدام اطلاعات استخراج کنید، عنکبوت های جستجو می توانند به نقشه های سایت شما سر بزنند و همه چیز را آنجا ببینند. راه های مختلفی وجود دارد که چگونه می توانید یک نقشه سایت برای سایت خود ایجاد کنید تا مشکلی ایجاد نشود. اما آنچه مهم است این است که URL نقشه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

robots.txt را بررسی کنید

این فایل به عنکبوت های موتورهای جستجو اطلاع می دهد که چه صفحاتی در وب سایت شما را باید بخزند و از چه صفحاتی باید اجتناب کنند. بنابراین این راه نیز می تواند در ایندکس سریع بک لینک به شما کمک کند.

بک لینک ها را به صورت دستی مانیتور کنید

پس از به دست آوردن یک بک لینک، می توانید پیشرفت آن را پیگیری کرده و وضعیت آن را در طول زمان مشاهده کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs به طور خودکار بک لینک ها را برای شما در پایگاه داده خود می خزند. با این حال، اگر می خواهید رویکرد عملی تری برای تماشای بک لینک ها داشته باشید، می توانید از Linkbox برای کمک به ردیابی بک لینک بلافاصله پس از ساخت آن استفاده کنید. نکته جالب در مورد Linkbox این است که بک لینک هایی را در نمایه خود به شما نشان می دهد که ایندکس گوگل نشده اند. برای مشاهده این موارد، فیلتری ایجاد کنید که صفحاتی را به شما نشان دهد که توسط گوگل ایندکس نشده اند. می توانید پارامترهایی را به فیلتر خود اضافه کنید تا هشدارهای دیگر را پوشش دهید.

به بک لینک های خود لینک دهید

یکی از بهترین راه های ایندکس سریع بک لینک این است که به آن ها نیز لینک داده شود. برای این ها نیازی به راه اندازی یک کمپین لینک بیلدینگ جداگانه ندارید. ارسال ترکیبی از نقل قول های دستی، سیگنال های اجتماعی و لینک های نظر باید برای تقویت بک لینک های جدید شما کافی باشد. اما اگر می خواهید پیشرفت بزرگی داشته باشید، یک ردیف دوم از بک لینک ها ایجاد کنید که از ویژگی های گوگل استفاده می کنند. Google Docs، Sheets، Slides و موارد دیگر را از Drive خود ایجاد کنید و به بک لینک های خود پیوند دهید.

سوالات متداول

گوگل چه عواملی را برای ایندکس بک لینک در نظر می گیرد؟

پروفایل لینک - سن دامنه - اشتراک های اجتماعی واعتبار را در نظر می گیرد.

جهش رتبه در گوگل چقدر زمان بر است؟

حدود 10 هفته زمان لازم است.

سریع ترین راه برای ایندکس بک لینک چیست؟

یکی از بهترین و سریع ترین راه ها این است که به بک لینک ها، لینک بدهید.