مزیت های سئو

اگر در فضای وب به بیزینس و بازاریابی می پردازید، حتماً با نام سئو آشنا شده اید. سئو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جست و جوگر، یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای ارتقای کسب و کار شما در فضای وب می باشد. در ادامه، به بررسی مزیت ها و ضرورت هایی خواهیم پرداخت که سئو برای بیزینس و بازاریابی شما دارد.

سئو، بلند مدت اما پربازده

سئو، فرایندی بلند مدت است که پیاده سازی و ثمردهی آن، نیازمند زمان می باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که سئو، برای بیزینس شما ثمر بسیار زیاد و طبیعی خواهد داشت. یعنی مشتریان ارگانیک و مفیدی را به سوی شما جذب می کند.

سئو ارزان نیست!

اگرچه می توان در وصف مزیت های مهم سئو، ارزان بودن آن را برشمرد اما اگر بخواهید به صورت حرفه ای از سئو استفاده کنید، باید برای آن سرمایه گذاری کنید. اما مزیت استفاده از سئو برای بیزینس این است که تلاش های شما هیچ گاه بی نتیجه نخواهد بود. شاید برخی از تلاش ها به سرعت پاسخ دهند اما هر تلاشی در سئو (حتی اگر مدت طولانی به ثمر بنشیند) بی نتیجه نخواهد بود و مشتریان وفاداری را برای شما فراهم می کند.

سئو و افزایش اعتماد مشتریان

مزیت استفاده از سئو برای بیزینس را می توان افزایش اعتماد مشتریان نیز دانست. سئو، از روش هایی استفاده می کند که در جهت بهبود تجربه کاربران و افزایش اعتماد آن ها می باشد. این اعتماد سازی در سئو، به شکلی طولانی مدت صورت می گیرد. برای مثال، روش هایی وجود دارد که شما می توانید در فضای وب، کسب و کار خودتان را بهبود بخشید اما این روش ها اغلب ایجاد اعتماد کوتاه مدت می کنند. اما سئو روشی است که در زمان بازده، اعتمادی طولانی مدت را برای شما فراهم می کند.

موفقیت سئو بیزینس در گرو آگاهی

طبیعی است که اگر از اصول سئو با خبر نباشید، نمی توانید فعالیت موفقیت آمیزی را در جهت ارتقای کسب و کار خود از طریق سئو شروع کنید. اگر چه برخی از روش های سئو به ظاهر ساده می آیند اما برای فعالیت حرفه ای در این زمینه، باید دانش کافی داشته باشید.

ترافیک هدفمند

ایجاد ترافیک هدفمند، مزیت استفاده از سئو برای بیزینس می باشد. در برخی از روش های تبلیغاتی و یا در برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، ممکن است ترافیک بسیاری به وب سایت شما روانه شود اما این ترافیک ها هدفمند نیستند و تبدیل بسیار پایینی برای شما خواهند داشت. سئو، می تواند ترافیک هدفمندی را به وب سایت شما هدایت کند که تبدیل مناسبی را به همراه داشته باشد. برای هدایت ترافیک هدفمند به وب سایت خود باید روی سه عنصر مهم تمرکز کنید:

کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، تگ ها و توضیحات متا می تواند شما را در سئو جلو بیندازد اما به خاطر داشته باشید که استفاده افراطی از کلمات کلیدی، دیگر نه تنها کارایی ندارد بلکه کاربران را از وب سایت شما دور می کند.

محتوا: محتوا هنوز هم یکی از عناصر بسیار مهم در سئو می باشد. توجه کنید که اصل صداقت (به خصوص در سئو بیزینس)، بسیار اهمیت دارد. شما امروزه با کاربرانی آگاه و باهوش مواجه هستید، بنابراین با رعایت اصل صداقت در تمامی قسمت های وب سایت (به خصوص محتوا نویسی)، اعتماد کاربران را جلب کنید.

سئو خارجی: بک لینک ها بسیار اهمیت دارند و سعی کنید نا صاحبان وب سایت ها (به خصوص وب سایت های معتبر)، به وب سایت شما لینک دهند.

سئو و آگاهی از برند

مسئله ی آگاهی از برند، همیشه حائز اهمیت بوده است. اکنون وب سایت شما و همچنین صفحات مجازی کسب و کار شما، می تواند ویترینی برای برند شما باشد. سئو می تواند این ویترین را به نحو احسن بهینه سازی کند و سبب آگاهی از برند شما شود. سئو، همیشه در تلاش است تا تمامی جوانبی را بسنجد که مشتریان از آن طریق با شما در ارتباط هستند و لزوماً بر قسمت خاصی فقط تمرکز ندارد. این مسئله می تواند مزیت استفاده از سئو برای بیزینس تلقی گردد. سئو و پوشش دهی تمامی مخاطبان

سئو روی مخاطب خاصی متمرکز نیست. برای مثال تصور کنید که یک وب سایت تجارت الکترونیک در حوزه پوشاک بچگانه دارید. شما برای تبلیغ کسب و کار خود، از یک اینفلوئنسر کمک می گیرید که در ارتباط با موضوعاتی مربوط به بانوان فعالیت می کند. انتخاب یک اینفلوئنسر در حوزه زنان برای تبلیغ پوشاک بچگانه می تواند ایده بسیار خوبی باشد زیرا اغلب، مادران هستند که برای کودک خود به دنبال لباس های متنوه می گردند اما به هر حال شما پدران را نادیده گرفته اید! اگرچه ممکن است مشتریان شما که از مردها هستند، نسبت به جمعیت زن ها بسیار کمتر باشد اما به هر حال مشتریانی دارید! سئو، فرایندی است که تمامی مشتریان شما را هدف قرار می دهد و از هیچ کدام چشم پوشی نمی کند. البته جای توضیح دارد که این روش (یعنی سئو) بازده دیرتری نسبت به روش اینفلوئنسر دارد اما به هر حال قوی تر و به صرفه تر است.

این که شما از کدام روش برای ارتقای بیزینس و بازاریابی خود استفاده می کنید، بستگی به میزان بودجه، اهداف و صبر و حوصله ی خودتان دارد. سئو، همیشه راه حلی بوده است که اگرچه نیاز به زمان طولانی برای ثمردهی داشته است اما همیشه نتیجه بخش بوده و شما را نا امید نمی کند. این در حالی است که در سایر روش ها (مانند همکاری با یک اینفلوئنسر)، شاید شما ترافیک بسیار زیاد و مشتریانی قابل توجهی کسب و کنید و شاید هم توجه کافی به کسب و کار شما نشود! اگرچه باز هم تاکید می کنیم که تمامی این ها، بستگی به اهداف و روش کار شما دارد و هر کدام از این روش ها می تواند برای برخی پر بازده و برای برخی دیگر کم بازده باشد.