بهترین CMS برای سئو

بهترین CMS برای سئو یکی از موارد مهمی است که هر سازنده ی سایت باید در نظرداشته باشد. برای صاحبان مشاغل کوچک که وب سایت خود را راه اندازی می کنند، یک نرم افزار CMS (سیستم مدیریت محتوا) سازگار با سئو ضروری است. یک CMS خوب به شما این امکان را می دهد که صفحات و پست های وب سایت خود را بدون نوشتن هیچ کدی مدیریت کنید و آن را به ابزاری ارزشمند برای هر جعبه ابزار کسب و کار آنلاین تبدیل کنید. اما برای CMS، نمونه های بسیاری وجود دارد. در ادامه این مقاله سئوکار به بررسی بهترین CMS برای سئو خواهیم پرداخت.

CMS دقیقا چیست؟

یک CMS به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به کدنویسی دستی، یک وب سایت ایجاد و مدیریت کند. اگر CMS ها نبودند، راه اندازی و مدیریت وب سایت ها به این سادگی که امروز است، به هیچ وجه نبود! بدون وجود CMS ها، باید زبان برنامه نویسی بلد می بودیم تا می توانستیم حتی یک متن ساده در وب سایت خود بگذاریم. اگر از طراحان وب سایت قالب مانند وردپرس یا Wix استفاده کرده اید، پس قبلاً یک CMS را تجربه کرده اید. نرم افزار CMS، زمان و دانش فنی مورد نیاز برای ساخت یک وب سایت قوی را به شدت کاهش می دهد، بنابراین به بخش کلیدی راه اندازی یک تجارت آنلاین تبدیل شده است. امروزه CMS های بسیاری وجود دارند که معروف ترین آن ها وردپرس است. اما شما انتخاب های متنوعی دارید که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگرچه وردپرس، یک CMS معروف است و کار با آن نیز بسیار راحت است، اما اگر بخواهید وب سایت خود را بیش از پیش ارتقا بخشید شاید نیاز به یک CMS بسیار قوی تری داشته باشید!

چرا سئو در انتخاب CMS مهم است؟

افراد بسیاری به دنبال بهترین CMS برای سئو هستند زیرا CMS هایی که برای SEO (بهینه سازی موتور جستجو) بهینه شده اند، صفحه شما را در بالاترین سطح قرار می دهند. باور عمومی بر این است که بیشتر ویژگی هایی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما استفاده می کند، مبتنی بر CMS هستند. موتورهای جستجو هم به عملکرد سایت شما و هم به هر عنصر HTML روی صفحه (محتوای صفحه) زمانی که تصمیم می گیرند آن را رتبه بندی کنند، نگاه می کنند. به همین دلیل است که داشتن یک CMS مناسب سئو بسیار مهم است. شما می خواهید یک CMS دریافت کنید که نشانه گذاری HTML تمیز و دقیقی را برای محتوای صفحه شما ایجاد کند. بهترین سیستم ها همچنین به شما کنترل عوامل سئو گرا را می دهند که گوگل به دنبال آنهاست، مانند URL صفحه و توضیحات متا.

به خاطر داشته باشید که هر چه خزنده های جستجو راحت تر بتوانند صفحه شما را بخوانند، محتوا را به کلمات کلیدی مرتبط متصل کنند و بفهمند سایت شما در مورد چیست، رتبه بالاتری خواهید داشت. نداشتن این اطلاعات به نوعی مانند هشتگ نکردن یک توییت است؛ می توانید آن را در آنجا قرار دهید، اما احتمالا دیده نمی شود!

ویژگی های بهترین CMS برای سئو

یک برنامه CMS که دوست دار سئو است، باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • عناصر صفحه قابل تنظیم
  • تنظیمات URL
  • ابزارهای وبلاگ نویسی
  • ابزارهای پیوند داخلی
  • تاکسونومی و ویژگی های برچسب گذاری
  • تم های واکنش گرا
  • گواهینامه امنیتی SSL
  • پاک کردن منوهای ناوبری
  • نقشه های سایت XML
  • گزارش تحلیلی

هر یک از این موارد به روش خود برای رتبه بندی سایت شما مهم هستند. در ادامه، به توضیح برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

عناصر صفحه قابل تنظیم چیست؟

CMS شما حداقل باید به شما اجازه دهد تا توضیحات متا، متن جایگزین و عنوان پست ها و تصاویر وب سایت خود را سفارشی کنید. در حالت ایده‌آل، بهترین CMS برای سئو همچنین به شما امکان می‌دهد که URL صفحه را برای کمی تقویت بیشتر سفارشی کنید. اکثر نرم افزارهای CMS دارای یک شمارنده کاراکتر هستند که به شما اطلاع می دهد که آیا طول توضیحات متا و عناوین شما برای موتورهای جستجو ایده آل است یا خیر. بهترین CMS برای سئو، به شما اعلان هایی می دهد که سبب پیشرفت کارتان می شود. برای مثال می تواند به شما بگوید که عنوان های بیشتری اضافه کنید یا طول متا تگ های خود را تنظیم کنید.

تنظیمات URL در بهترین CMS برای سئو

خزنده های گوگل توسط رشته های طولانی از حروف و کاراکترها در URL سایت شما تحت تأثیر قرار می گیرند. برای مبارزه با آن، به دنبال یک برنامه CMS باشید که به شما امکان می دهد URL را برای هر صفحه سفارشی کنید. می توانید برای سهولت در خواندن، آن را ساده کنید و در صورت لزوم کلمات کلیدی سئو را وارد کنید.

ابزارهای پیوند داخلی

پیوند دادن به محتوای خود، تا زمانی که مرتبط باشد، راه دیگری برای افزایش رتبه سئو شماست. پیوند داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای مرتبطی را که در یک موضوع خاص دارید پیدا کنند. این کار باعث افزایش اعتبار و رتبه ی جستجوی سایت شما می شود و همچنین این احتمال را افزایش می دهد که افراد با کلیک روی صفحات دیگر، مدت بیشتری در سایت شما بمانند.

ویژگی های تاکسونومی و برچسب گذاری

"Taxonomy" یک روش فانتزی برای "سیستمی برای نامگذاری اشیا" است. بهترین CMS برای سئو باید سیستمی برای نامگذاری و طبقه بندی همه چیز در سایت شما داشته باشد. این کار خواندن را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند و رتبه شما را افزایش می دهد. بهترین CMS برای سئو به شما امکان می دهد صفحات و پست ها را به دسته های وسیع تری تقسیم کنید و با برچسب گذاری، دقیق تر عمل کنید. به عنوان مثال، صفحه وبلاگ شما ممکن است به چندین موضوع مرتبط با کسب و کار شما بپردازد و آن پست ها می توانند در دسته های خاص تری برچسب گذاری شوند.

تم های واکنش گرا

از آنجایی که افراد زیادی با تلفن های هوشمند خود به فضای وب می آیند، منطقی است که سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید. همچنین، موتورهای جستجو تمایل دارند ابتدا نتایج سازگار با موبایل را نمایش دهند زیرا بیش از 60 درصد بازدیدهای موتور جستجو از طریق موبایل ها انجام می شود.

گواهینامه امنیتی SSL

موتورهای جستجو، سایت هایی با امنیت بیشتر را در اولویت قرار می دهند. گوگل در سال 2014 اعلام کرد که امنیت SSL، یک عامل رتبه بندی خواهد بود زیرا مردم ترجیح می دهند از سایت هایی با امنیت بالاتر استفاده کنند. پلتفرم های میزبانی شده ی CMS، معمولاً به صورت پیش فرض امنیت SSL را ارائه می کنند و هر ساله از مشکل نگهداری و خرید گواهی جدید جلوگیری می کنند.

نقشه های سایت XML

بهترین CMS برای سئو، یک نقشه کامل از سایت شما ایجاد می کند که موتورهای جستجو می توانند از آن برای یافتن و فهرست بندی صفحه شما استفاده کنند.

گزارش تحلیلی

بهترین CMS برای سئو به شما امکان می‌دهد ترافیک، کلیک‌ها، بازدید از سایت و معیارهای مشابه را ردیابی کنید و همچنین به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا استراتژی سئوی شما کارآمد است یا خیر. یک نرم افزار CMS خوب به شما امکان می دهد یک داشبورد مرکزی با معیارهای مربوطه ایجاد کنید.

سوالات متداول

چرا باید از cms در سئو استفاده کنیم؟

با استفاده از cms در سئو می‌توانید به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی وبسایت خود را طراحی کنید و المان های مورد نیاز خود را به سادگی اضافه و کم کنید.

کدام cms برای سئو بهترین است؟

در واقع همچنان نیز جواب قطعی به این موضوع وجود ندارد. با این حال، بسته به تجربیات هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

کدام cms در سئو برایم مناسب است؟

شما باید باتوجه به نوع کارتان و صنعتی که در آن مشغول هستید، cms مناسب خود را پیدا کنید.