بهترین محتوای سئو

در سال 2022، بیشتر محتوای سئو راجب مخاطب ها خواهد بود.

در صورتی که می خواهید روی بازار یابی محتوای خود سرمایه گذاری کنید و می خواهید سرمایه گذاری شما واقعا اثر بخش باشد، شما باید از روش هایی کارآمد و جواب گو استفاده کنید.

محتوا هایی که بالاترین رنک را دریافت کرده اند، همیشه بیشترین ترافیک را می توانند به سوی قسمت های مختلف سایت هدایت کنند، به این دلیل همیشه این نوع محتوا ها بیشترین و بالاترین توجه را به سوی خود جلب می کنند.

به این دلیل نکات امروز سئو همگی مربوط به کاربران شما است، که مهمترین و با اهمیت نقش را در سایت شما بازی می کنند و باید این موضوع را درک کنید که بتوانید کار درس را انجام بدید.

به این دلیل که، زمانی که برای افراد درست، محتوای درست می نویسید، مطمئنا محتوای شما رنک بالاتری دریافت خواهد کرد.

9 نکته برای ایجاد بهترین مطالب سئو شده در سال 2024 

در این جا ما ۹ نکته برای شما آماده کرده ایم که به شما کمک کند بتوانید محتوای با ارزشی ایجاد کنید که بیشترین بازدید و به اشتراک گذاری از این به بعد در سایت شما خواهد داشت.

۱. با کلمه کلیدی که هدف قرار داده اید برای افراد درست بنویسید.

اگر شما نتوانید برای محتوای سئو شده خود کلمات کلیدی مناسب هدف قرار بدید، محتوای شما به دست افراد درست نخواهد رسید.

منظور ما از کلمات کلیدی مناسب چیست؟

این اصطلاحات و عبارات کلیدی است که طرز تفکر مخاطب شما به طور فعال در جستجوی آن است.

برای پیدا کردن این عبارات، شما ایتدا باید این موارد را درک کنید:

  • چه کسانی بخش مخاطبین شما هستند.
  • چه نوع اطلاعاتی که نیاز دارند.
  • چرا آن ها به این اطلاعات نیاز دارند.
  • آن ها از کدام کلمات کلیدی برای پیدا کردن استفاده می کنند.

ممکن است زیاد بنظر برسد اما در صورتی آن ها را به فعالیت های کوچک تری تقسیم کنید این گونه نخواهد بود:

  • مخاطب شناسی: نوع مخاطبان خود را تشخیص بدید و فکر کنید که آن ها به چه چیزی احتیاج دارند و از شما چه چیزی می خواهند. سپس بروید ببینید که مخاطبان شما در کجا بصورت انلاین جمع می شوند. با آن ها حرف بزنید. نظر سنجی انجام بدید. عادت های شخصی آن ها، اولویت ها، جمعیت شناسی و امار ها را درک کنید.
  • تحقیق کلمه کلیدی: کلمه کلیدی های مرتبط و با ارزشی که به تخصص، محصولات یا خدمات شما ربط دارند را پیدا کنید، همچنین قصد جستجوی مخاطبان خود را نیز بشناسید.
  • تحقیق موضوع: عناوین محتوای خود را بر اساس کلمه کلیدی ایجاد کنید که قبلا آن را کشف کرده اید، محتوایی که مخاطبان شما می خواهند را جب آن بداند.

۲. روی خوانایی تمرکز کنید

محتوای سئو شده چند ویژگی دارند که در بالای SERP ها قرار می گیرند، یکی از ویژگی هایی که آن می تواند خوانایی فواق العاده آن ها باشد.

زمانی که یک مخاطب روی لینک شما کلیک می کند، هر المانی که در صفحه شما وجود دارد می تواند باعث ادامه یا صرف نظر مخاطب از خواند آن محتوا بشود.

اما زمانی که کاربران تصمیم به ماندن در سایت شما بگیرند، جایگاه صفحه ی شما در گوگل فوق العاده خواهد بود.

این کار باعث ارسال سیگنالی می شود که به گوگل می گوید:«این صفحه مربوط به پرس و جویی است که جستجو کننده به دنبال آن است! کاربر اطلاعاتی را که برای آن ها جستجو کرد در صفحه پیدا کرده است»

به این سیگنال dwell time گفته می شود. یا به بیانی ساده تر، میزان زمانی است که شما روی یک نتیجه از صفحه ی نتایج جستجو کلیک می کنید سپس بعد از مدتی دوباره به صفحه نتایج بر می گردید.

زمانی که شما بر روی یک نتیجه کلیک می کنید چند حالت پیش می اید.

اولین حالت این است که شما محتوای مورد نظر خود را پیدا نمی کنید پس دوباره به صفحه ی نتایج بر می گردید و در آن جا بر روی یک نتیجه دیگر کلیک می کنید که در آن پرس جوی خود را پیدا کنید.

حالت دوم این است که شما جواب خود را در صفحه ای که کلیک کرده اید پیدا می کنید و دیگر به صفحه ی نتایج بر نمی گردید که روی یک نتیجه دیگر کلیک کنید. پس از پیدا کردن جواب از سایت خارج می شوید.

حالت سوم این است که شما مانند حالت دوم جواب خود را پیدا می کنید، اما چون متن سایت خیلی عالی ایجاد شده مدت زمان بیشتری را برای خواندن آن صرف می کنید.

خوانایی که می تواند به بالا بردن زمان dwell کمک کند چندین ویژگی کیفی دارد:

  • وضوح
  • سازماندهی
  • منطق
  • سادگی

برای اینکه محتوای شما خوانایی داشته باشد باید اطلاعات را با روش قابل فهم داده ها را منتقل کند.

زمانی که محتوای شما برای بیشتر مردم قابل فهم باشد، کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما می مانند، که این مساله باعث بهبود رنکینگ گوگل شما می شود.

۳. محتوا های خود را عمیق تر کنید

یکی از ترند های سئو در سال 2021 ایجاد محتوا هایی است که اطلاعات عمیق تر و جامع تری را برای یک عنوان فراهم می آورد.

دلیل این که با این محتوا می توانید رنک بالا تری کسب کنید این است که گوگل تمرکز شدید تری بر روی کیفیت محتوا دارد.

Danny Goodwin از وبسایت SEJ می گوید:

«ما عملکرد سئوی چندین سایت مختلف را پیگیری کردیم. سایت هایی که محتوای آن کیفیت و عمق استثنایی را ارائه می کند، رنکینگ آن ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. سایت هایی که محتوای ضعیف تر و سطی تری داشتند در مقایسه با سایت های دیگر دچار افت و کمبود شدند.

“We tracked the SEO performance of a number of different sites. The sites that provided exceptional depth in quality content coverage literally soared in rankings throughout the year. Sites that were weaker in their content depth suffered in comparison.”

با توجه به مشاهده ها به نظر می رسد این روند ادامه دار باشد.

پس ما چگونه می تواییم محتوای عمیق تری را ایجاد کنیم؟

  • پست های وبلاگی را طولانی بنویسید، ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر.
  • عناوینی که جنبه ها مختلف و زوایای زیادی دارند را کشف کنید.
  • سعی کنید راهنمایی های نهایی و کامل در زمینه های مرتبط به سایت ایجاد کنید.
  • مقاله های خود را فراتر از موضعات سطحی ببرید. سعی کنید مقاله های علمی و اکادمیک در سایت خود ایجاد کنید که سایت های دیگر بتوانند به عنوان یک منبع علمی از سایت شما استفاده کنند.

۴. سرعت صفحه ی خود را بهبود ببخشید

یک راه ساده برای بهبود سئوی محتوا در سال 2023 بهبود سرعت صفحه است.

کمک کنید که صفحه شما سریعتر به صورت کامل بارگذاری شود.

هر چه دیر تر صفحه ای بارگذاری شود، زود تر کاربران را از خواندن آن صفحه نا امید خواهد کرد.

به نظر شما، چه کسی می خواهد بشیند و منتظر بارگذاری یک صفحه باشد؟

بر اساس تحقیقا BBC، اکثر خریدار ها بیشتر از ۳ ثانیه برای بارگذاری یک صفحه منتظر نمی مانند.

و تحقیقی از گروه Nielsen Norman نشان داد که بیشتر کاربران صفحات را در عرض 10 الی 20 ثانیه ترک خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر با عوامل موثر در سرعت صفحه می توانید این صفحه را مطالعه کنید.

۵. روی محتوای بصری سرمایه گذاری کنید

بر اساس تحقیقی از Skyword، کاربران از خواندن سایت ها و مقاله هایی که حاوی محتوای بصری مناسب هستند نسبت به مقاله هایی که این ویژگی را ندارند، ۹۴٪ لذت بیشتری می برند.

دلیل این موضوع این است که ما ذاتا از دیدن تصاویر زیبا لذت می بریم و دوست داریم به آن ها واکنش نشان دهیم.

هر چند، قرار دادن تصاویری که طراحی زیبا، مناسب و با کیفیت در محتوای شما تاثیر بسیار بیشتری نسبت به قرار دادن چند تصویر تصادفی که استفاده بسیار زیادی از آن ها شده است، دارد.

در صورت استفاده از تصاویر مناسب محتوای شما منسجم تر، معتبر تر و حرفه ای تر بنظر خواهید رسید. بنابراین بنظر ایده خوبی به نظر می رسد که شما بخشی از وقت خود را برای انتخاب و ایجاد تصاویر مناسب برای محتوای خود بکنید، چون با این کار به بهبود سئوی محتوای خود کمک کرده اید.

۶. از حقایق استفاده کنید(و به آن ها استناد کنید)

این روز ها اینترنت کار را برای همه خیلی اسان کرده است، و امروزه بیش از پیش می بینیم که هر فردی بلند می شود و ادعای تخصص در زمینه ای می کند. این افراد ادعا های مختلفی در موضوعات مختلف مطرح می کنند بدون اینکه اطلاعات واقعی در پشت این داده ها وجود داشته باشد.

پس به این معنی است که سایت هایی که حقایق یا فکت، منابع و یا داده ای را برای محتوای خود فراهم می کنند به سادگی از سایت های دیگر متمایز خواهند بود.

امروزه با کمک اینترنت تشخیص محتوای قابل اعتماد از محتوای بی ارزش ساده تر از قبل شده است. پس سعی کنید اعتبار خود را با قرار دادن محتوای بی ارزش زیر سوال نبرید.

یکی از کلیدی ترین راه های برای ایجاد محوای سئو شده و قابل اعتماد، تحقیق است!

۷. قالب محتوای برای ویژگی اسنیپت

در سال های اخیر ویژگی های اسنیپت توجه زیادی به خود جلب کرده اند، واین توجه در سال ۲۰۱۹ نیز بیشتر از قبل خواهد بود.

با توجه به گفته ی گوگل، این بلوک های کوچک اطلاعات، ممکن است زمانی که کاربران سوالی را می پرسند در صفحه نتایج به نمایش در بیاید. همانگونه که می بینید، ویژگی اسنیپت در بالا ترین قسمت از نتایج ظاهر می شود، جایی که همه ی ما دوست داریم محتوای خود را انجا ببینیم.

نکته جالی این است که این نتیجه به عنوان محتوای با رنک اول محسوب نمی شود، بلکه محتوا های دارای رنک بعد از آن شروع می شوند، پس جای خوبی برای دزدیدن ترافیک از رنک اول می باشد.

محتوا هایی که در ویژگی اسنیپت نمایش داده می شوند لزوما رنک اول را ندارند بلکه جایگاه آن ها از رنک ۱ تا ۵ یا ۶ متغییر است.

ریچ اسنیپت

همانگونه که می بیند بر اساس تحقیقات aherfs ویژگی های ویژگی های اسنیپت، می تواند به صورت میانگین ۸.۶٪ درصد از میانگین کلیک های دنک اول را ازان خود کنند.

برای افزیش شانس خود برای کسب جایگاه ویژگی اسنیپت می توانید تاکتیک های زیر را امتحان کنید:

  • به سوال های قطعی در محتوای خود پاسخ بدید.
  • محتوای خود را تا جایی که امکان دارد با کیفیت ایجاد کنید.
  • از لیست های نشانه دار و فهرست عددی استفاده کنید.
  • محتوا شامل داده ها و امار نیز باشد.
  • ساختار محتوای خود را بر منطق بنا کنید.

۸. متخصص باشید

این روز ها گوگل بیشتر از گذشته در حال ارزش گذاری اعتبار و تخصص نویسنده ها است. پس می فهمیم شهرت در جستجو ها نیز اهمیت دارد.

بر اساس راهنمای ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل که به تازگی به روز شده است، خالق محتوا و تاریخچه آن شخص، هر دو به بالا بردن کیفیت صفحه کمک می کند.

گواهی اعتبار می تواند موارد زیر باشد:

  • تجربه اول شخص (به عنوان مثال، شما طی 10 سال کتابی را تهیه کرده اید و سعی دارید آن را چاپ کردید، یا یک سوار کار با تجربه ی اسب هستید و برای آن اموزش داده شده اید، و غیره)
  • دیگر وب سایت های چه چیزی راجب شما می گویند(به عناوینی مانند بررسی ها، بحث های انجمن، بیوگرافی نویسنده، اخبار و مقالات ویکی پدیا و غیره فکر کنید)

برای اخرین نکته، برای سایت خود صفحه ی «در باره ی ما» ایجاد کنید، همچنین برای نویسنده های وبلاگ خود یک صفحه ی بیوگرافی در نظر بگیرید. این ها جزو موارد ضروری برای ساخت شهرت هستند.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر در سایت خود از پست مهمان پشتیبانی می کنید برای آن ها هم بیو در نظر بگیرید.

۹. تحقیق اصلی انجام دهید

تحقیق اصلی یک اهن ربای غول اسا لینک گیری برای محتوای سئو شده است.

منظور ما از تحقیق اصلی، تحقیقی است که توسط خود شما انجام شده و داده ها و امار های آن توسط خود شما به دست امده است

در صورتی که شما می توانید از آمار، مطالعات، اطلاعات و تحقیقات در محتوای خود استفاده کنید، شما موقعیت بسیار مناسبی برای سایت و صفحه ی خود ایجاد می کنید که به شما لینک بدهند و یافته ها و داده های شما را نقل قول کنند. این کار لینک های خارجی و بازدید کننده گان جدید بسیار زیادی را به سوی سایت شما سرازیر می کنند.

طبق گزارش سالانه 2018، تحقیقات اصلی برای بازاریابی توسط Mantis Research و BuzzSumo، حدودا ۵۶٪ از بازار یابان که از تحقیقات اصلی در سایت و محتوای خود استفاده کرده اند اظهار داشته اند که محتوای آن ها یا انتظار آن ها را برآورده کرده است یا بیش از انتظار آن ها ظاهر شده است.

مهم تر از موارد بالا:

  • ۷۴ درصد گزارش داده اند که ترافیک سایت آن ها به خاطر انجام تحقیق اصلی افزایش چشم گیری داشته است.
  • ۶۳ درصد اظهار داشته اند که شاهد افزایش به اشتراک گذاری بیشتر در شبکه های اجتماعی بوده اند.

نیازی به گفتن نیست، تحقیق یک راه عالی برای افزایش سئوی محتوای شما است.

برخی از ایده های تحقیق اصلی عبارت اند از:

  • یک مطالعه موردی بر اساس موفقیت یا عدم موفقیت برند خود داشته باشید. هر دو ابزار آموزشی با ارزشی به حساب می آیند.
  • صنعت که در آن فعالیت دارید را بررسی کنید و نتایج را گرد آوری و تالیف کنید.
  • داده ها و معیارهای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یافته های خود را انتشار دهید.

آیا برای محتوای سئو شده در سال 2024  اماده اید؟

تمرکز بر مخاطب و محتوای سئو شده می تواند موضوع جذابی در سال 2023 باشد.

وقتی می فهمید که کاربران به چه چیزی از شما نیاز دارند و چه محتوای می خواهند، می توانید منفعت بسیار زیادی را به سوی سایت خود سرازیر کنید.

شما چگونه تصمیم به ایجاد محتوا برای سایت خود می کنید؟ می توانید تکنیک هایی که استفاده می کنید یا سوالات خود را با ما و دیگر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.