رتبه بندی گوگل

رتبه بندی گوگل را می توان مهم ترین عامل در تمامی ترفندهای سئو دانست. امروزه وب سایت های بسیاری قصد دارند تا با انواع روش ها، جایگاه بالاتری در رتبه بندی گوگل کسب کنند. شما هم اگر به دنبال افزایش رتبه ی خود هستید، به احتمال زیاد با افراد بسیاری مشورت کرده اید و یا مقالات متعددی را مطالعه کرده اید. در این مقاله سئوکار سعی داریم نکات جدیدتر و مهم تری را در سال 2024 جهت سئو بهتر گوگل با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

کلمات کلیدی و رتبه بندی گوگل

کافی است تا کمی در ارتباط با رتبه بندی گوگل و یا سئو تحقیق کنید باشید تا به سرعت با عنصر کلمات کلیدی آشنا شوید. احتمالاً به خوبی می دانید که کلمات کلیدی چه نقشی در سئو و افزایش رتبه ی شما در گوگل دارند. در این جا سعی داریم به نکاتی در ارتباط با کلمات کلیدی بپردازیم که کمتر به گوشتان خورده است!

کلمات کلیدی و هدف شما از رتبه بندی گوگل

شما در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و دقیقاً بدانید که می خواهید در چه رتبه ای قرار بگیرید. شما باید بدانی که دقیقاً برای چه چیزی باید رتبه بندی کنید؟ این که "هدف من ارتقای رتبه ی وب سایتم است"، کافی نیست و شما باید دقیقاً هدف و مشتریان هدف خود را مشخص کنید. برخی از افراد قبل از آن که هدف خود را دقیقاً مشخص کنند، شروع به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود می کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که هدفمند عمل کنید.

کلمات کلیدی با زبان خاص مخاطب هدف

به زبانی که مخاطبان هدف شما در رسانه های اجتماعی، ایمیل ها یا مکالمات استفاده می کنند تماشا کنید و آن ها یادداشت کنید. اگر از کلماتی در و ‌سایت خود استفاده می کنید که افراد در جست و جوی آن هستند، به احتمال زیاد در گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت. علاوه بر این، نوشتن به زبانی که مخاطبان شما از آن استفاده می کنند به شما در ایجاد اعتماد کمک می کند، که این نیز عاملی در رتبه بندی گوگل است. همچنین، مخاطبان شما احتمالاً اصطلاحات پیشرفته ای را که ممکن است شما با آن ها آشنا باشید نمی دانند، بنابراین باید با زبان خودشان با آن ها صحبت کنید تا آن ها نیز بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند!

برای افزایش جایگاه خود در رتبه بندی گوگل، مخاطب خود را بشناسید

امروزه با پیشرفت ارتباطات و آسان تر شدن آن، شناخت مخاطبان برای بسیاری آسان گشته است. اکنون مشاغل بسیاری هستند که می توانند با کمی جست و جو، به علاقه ی مخاطبان و ویژگی های مربوط به آن ها پی ببرند. شما فقط یک نوع از افراد را در بین مخاطبان خود نخواهید داشت و اینجاست که شخصیت های کاربر وارد می شوند. احتمالاً چند سناریو نسبتاً متمایز وجود دارد که برای آن ها یک مشتری به کسب و کار شما نیاز دارد. تشکیل آن پرسوناها به شما کمک می کند تا تصویر واضحی از افرادی که با کلمات کلیدی خود هدف قرار داده اید به دست آورید.

محتوای همیشه سبز بنویسید

در حالی که خوب است خوانندگان خود را در مورد اخبار و به روز رسانی های کسب و کار خود نیز با خبر کنید، اما اکثر محتوای شما باید همیشه محتوای سبز باشد. این نوع محتوا در طول زمان به طور پیوسته ترافیک جذب می کند، نه این که سریعاً افزایش یابد و یکنواخت شود. برای رتبه بندی گوگل، محتوای همیشه سبز بسیار پرکاربرد است. همان طور که افراد بیشتری محتوای شما را می خوانند، شما کم کم تبدیل به یک منبع قابل اعتماد در جایگاه خودتان می شوید. مردم برای یافتن پاسخ به محتوای شما نگاه می کنند و به نوبه خود، شما را به عنوان یک مرجع با انبوهی از دانش ارزشمند می بینند. نمونه هایی از محتوای همیشه سبز عبارت اند از:

  • آموزش ها و روش ها
  • مفاهیم اصلی کسب و کار شما
  • نکات، ترفندها و بهترین شیوه ها
  • لیست ابزار و منابع کسب و کار شما
  • اشتباهات/ بایدها و نبایدهای رایج
  • سوالات متداول کسب و کارتان

بک لینک ها و رتبه بندی گوگل

بک لینک زمانی است که شخصی دیگر از سایتش، به مقاله شما لینک می دهد. این نه تنها محتوای شما را در مقابل مخاطبان جدید قرار می دهد، بلکه باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود که می تواند به شما در رتبه بالاتر در گوگل کمک کند. به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما در واقع مزیت رقابتی در این زمینه نسبت به شرکت های بزرگتر دارید.

زمان ماندن را افزایش دهید

زمان ماندن، مدت زمانی است بین "لحظه ای که کاربر روی یک نتیجه جستجو کلیک می کند" و "به SERP ها (صفحه نتایج موتور جستجو) باز می گردد". این بازه زمانی را باید تا حد امکان افزایش داد زیرا گوگل زمان ماندن را یک فاکتور مهم رتبه بندی می داند و این می تواند در رتبه بندی گوگل شما تاثیر گذار باشد. چند راه برای رسیدن به این هدف:

  • از تجربه چند رسانه ای غنی اطمینان حاصل کنید: سعی کنید از انواع محتوای متنوع در قطعات وبلاگ خود استفاده کنید، مانند فایل های ویدئویی، صدا، نمودارها، نمودارها، آزمون ها، بازی ها و اینفوگرافیک ها.
  • به اولین جملات فکر کنید: مقدمه پست های وبلاگ خود را تا حد امکان فریبنده کنید تا آن ها را وادار به خواندن تا آخر کنید.
  • تعداد زیادی عنوان فرعی قرار دهید: این امر خوانایی را بهبود می بخشد و تجربه کاربری مطلوب تری ایجاد می کند که سبب می شود کاربران، زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

نرخ فرار را کاهش دهید

نرخ فرار، درصد بازدیدکنندگانی است که پس از مشاهده تنها یک صفحه از سایت دور می شوند. می توانید نرخ پرش خود را در گزارش های Google Analytics بررسی کنید. هرچه نرخ پرش شما کمتر باشد، گوگل رتبه بالاتری را برای صفحه شما به ارمغان می آورد. در اصل، نرخ پرش پایین به گوگل این سیگنال را می دهد که کاربران، صفحه ی وب شما را جالب می دانند و بنابراین، سزاوار رتبه بالاتر است. میانگین نرخ پرش برای وبلاگ ها از 65 تا 90 درصد در نظر گرفته می شود. یک راه خوب برای کاهش نرخ پرش، نمایش یک پاپ آپ با محتوای قابل دانلود زمانی است که کاربر می خواهد صفحه شما را ترک کند.

CTR را در SERP ها افزایش دهید

نتایج جستجوی گوگل با CTR های بالاتر، در SERP ها بالاتر می رود. اما چگونه مطمئن شویم که پست وبلاگ شما CTR بالایی دارد؟ سعی کنید قطعه های برجسته ایجاد کنید. قطعه‌های ویژه، نتایج جستجوی انتخابی هستند که در بالای نتایج ارگانیک گوگل در زیر تبلیغات در یک کادر نمایش داده می‌شوند.

با عنوانی جذاب بیایید

عناوین خود را با صفت های احساسی تند کنید. همچنین، اعداد در سرفصل ها توجه زیادی را به خود جلب می کنند. به خاطر داشته باشید که عنوان شما باید مرتبط با محتوای شما باشد وگرنه کاربران صفحه ی شما را به سرعت ترک می کنند. برای افزایش رتبه بندی گوگل وب سایت خود، به عنوان اصلی و زیر عنوان ها توجه ویژه ای کنید. ممکن است شما متنی جذاب و صحیح نوشته باشید و تولید محتوایی مناسب کرده باشید اما با انتخاب عناوین نا مناسب، مخاطبان خود را به سرعت از دست بدهید. بنابراین، تمامی عنوان های متن را جدی بگیرید.