بانس ریت چیست؟

بانس ریت چیست؟ یکی از مهترین معیارهای گوگل در مبحث سئو بانس ریت یا نرخ فرار است و بدین صورت معنی می شود: درصد بازدیدکنندگانی که به محض اینکه وارد صفحه ای می شوند آن صفحه را ترک نمایند. هر چقدر بانس ریت کمتر باشد این صفحه برای موتور جستجو با ارزش تر است. این یک حقیقت کاملا اثبات شده است. هر چه کاربران زمان زیادی را در سایت شما سپری کنند یعنی مطالب شما جذاب تر بوده است و از محتوای سایت شما رضایت داشته اند. در نتیجه ی این رضایت و اعتبار نرخ تبدیل هم بالاتر می رود و می توان به راحتی این کاربران را به مشتریان بالقوه و بالفعل تبدیل کرد.

یک نکته ی مهم دیگر را هم در نظر داشته باشید: زمان حضور در سایت یکی از معیارهای گوگل برای رتبه بندی وبسایت هاست پس هر چه کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند سئو سایت شما ارتقا می یابد و رتبه ی بهتری کسب خواهید کرد.

اگر گوگل آنالیتیکس آماری که از زمان حضور افراد در سایت شما نشان می دهد ضعیف است پس باید فکری به حال آن بکنید. در این مقاله به شما 3 راهکار یاد خواهیم داد تا بتوانید این زمان را بهبود ببخشید. در زیر سه راهکار جهت کاهش بانس ریت آمده است.

1. دیده شوید

سوالی که اغلب پرسیده می شود این است که تعداد کلمات کلیدی مناسب برای یک پست چقدر باشد بهتر است؟ زمانی پست های کوتاه با فرکانس بالا نتایج بهتری می گرفتند و در حال حاضر نیز پست های بلندتر و عمیق تر و دقیق تر با فرکانس کمتر در مرکز توجه هستند. اما واقعا اهمیتی ندارد که کدام یک بهتر است و همه چیز به هدف سایت شما بستگی دارد.

باید سعی کنید محتوای خود را به چشم مخاطب جذاب نشان دهید. اولین کار اضافه کردن عکس است. عکس هایی که چشم مخاطب را بگیرد و او را جذب محتوا کند. چند نکته ی زیر به شما کمک می کنند که عکس هایی بهتر برای محتوای خود انتخاب کنید:

  • عکس هایی متناسب با تجربه ِ کاربری انتخاب کنید. در حقیقت باید عکس هایی انتخاب کنید که کاربر را جذب محتوا کند.
  • داستان بگویید. عکس های شما باید داستانی برای گفتن داشته باشند. عکس های خشک و خالی هیچ جذابیتی ندارند.
  • شوخ طبعی و خلاقیت را به آن اضافه کنید. هیچ چیز نمی تواند به اندازه ی یک نکته ی بامزه در عکس کاربر را جذب کند.
  • اطلاعات ارائه بدهید. همانطور که می دانید حافظه ی بصری انسان خیلی قوی تر از حافظه ی خوانایی اوست و عکس ها نیز راحت تر در ذهن مخاطب آنالیز می شوند. پس باید عکس هایی پرمحتوا انتخاب کنید.

2. به محتوا حرکت و جنبش اضافه کنید.

هر چقدر که عکس ها تاثیر و تعامل بیشتری با کاربران دارند ویدیوها خیلی تاثیر بیشتری دارند. تحقیقات نشان می دهد که افراد در صفحاتی که ویدیو وجود دارد 2.6 برابر بیشتر از صفحات بدون ویدیو زمان سپری می کنند. این یک نکته ی عالی است. پس چرا همیشه این کار را انجام نمی دهیم؟

دلیل اصلی این است که تولید یا ساخت ویدیو زمان و انرژی و هزینه ی زیادی می خواهد اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی ها و گوشی های هوشمند و دوربین های فوق حرفه ای می توان کارهای جالب توجهی انجام داد و سپس آن را ویرایش کرد و تبدیل به یک ویدیوی تاثیر گذار کرد.

اگر می خواهید ویدیوهایی تاثیرگذار به محتوای خود اضافه کنید چند مورد زیر را حتما مدنظر داشته باشید.

  • ویدیوهای آموزشی بسازید. آموزش همیشه جوابگو است و اکثر افراد از اینترنت برای حل مشکلاتشان استفاده می کنند پس آموزش رفع این مشکلات و یا آموزش برخی مهارت ها می تواند مخاطب را جذب کند و او را درگیر کند.
  • اخبار و تازه های صنعت و حوزه ی خود را بررسی کنید. اخبار نیز خواهان بسیار زیادی دارند و از ویدیوهای خبری استقبال ویژه ای می شود. فرقی نمی کند در چه حیطه ای مشغول به فعالیت هستید و وبسایت شما در چه موردی است. همیشه اخبار تازه ای از حوزه ی شما وجود دارد و افرادی هم هستند که این اخبار را پی گیری می کنند.
  • تخصص خود را ارتقا دهید. وبینارها یا سخنرانی های آنلاین روزبه روز گسترش می یابند و به این موج تازه به نفع شماست و می توانید با این ویدیوها که عموما کاربرد آموزشی دارند هم قدمی در جهت برندینگ شخصی بردارید و هم کاربران خود را با ویدیو درگیر کنید.
  • توضیحات ویدیو را کامل و دقیق بنویسید. کاربران معمولا پس از خواندن توضیحات ویدیو شروع به دیدن آن می کنند. پس قبل از هر چیز باید توضیحاتی دقیق در مورد ویدیوی خود بنویسید و با استفاده از مهارت های کپی رایتینگ آن ها را متقاعد کنید که ویدیو شما را مشاهده کنند.

3. راهکارها و ترفندها را آموزش دهید.

راهکارها و ترفندها همیشه جوابگو هستند. افراد معمولا در اینترنت به دنبال روش هایی ساده برای انجام کارها و یا حل مشکلاتشان هستند و هر بار که شما این ترفندها را چه به صورت متن و چه عکس و ویدیو آموزش می دهید مسلما بهتر می توانید کاربران را جذب کنید. تنها چیزی که در بستر اینترنت اهمیت دارد این است که محتوای شما برای کاربران ارزش آفرینی کند. حالا این ارزش آفرینی چگونه انجام می شود؟

  • ترفندهایی را پیدا کنید و آموزش دهید که افراد کمی در مورد آن پست نوشته اند یا به طور مثال در منابع فارسی وجود ندارد.
  • فکت بیاورید و هر حرف یا ادعایی دارید اثبات کنید تا کاربران شما با فراغ بال متن شما را بخوانند و از آن یاد بگیرند اگر آمارهایی ارائه می دهید سعی کنید منبع آن را هم بیاورید تا کاربران از صحت حرف های شما اطمینان حاصل کنند.
  • از TL DR استفاده کنید. این عبارت مخفف To long, Didn’t read می باشد. سعی کنید مفید و مختصر باشید و الکی بحث را نپیچانید تمام حرف هایتان را بزنید و گزافه گویی و توضیح واضحات را کنار بگذارید. اگر می خواهید با این کار تعداد کلمات محتوای خود را بالاتر ببرید همین الان دست نگه دارید.

جمع بندی

اگر می خواهید کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند باید محتوای خود را برای این منظور سئو کنید. باید ذهن کاربران را درگیر کنید و محتوای جذاب و قدرتمند برای آن ها تهیه کنید تا تمام متن را بدون آنکه خسته شوند مطالعه کنند. پس این سه راهکار را به کار ببندید تا زمان حضور در سایت خود را افزایش دهید و سریع تر پیشرفت کنید.