34 استراتژی ساخت لینک ورودی

به احتمال زیاد یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای بهینه‌سازی سئو خارجی انجام دهید، ساخت لینک ورودی است. لینک‌های ورودی با عنوان بک لینک نامیده می‌شوند. برای دریافت لینک ورودی باید از سایت‌های موفق بخواهید تا در محتوای صفحه خود از شما نام ببرند. در حال حاضر، بک لینک‌ها نقشه کلیدی در بهبود رتبه‌بندی صفحه ایفا می‌کنند. برای دریافت و ساخت لینک ورودی، باید از استراتژی‌های متعددی استفاده کنید.

قبل از اینکه به سراغ پیاده سازی استراتژی‌ها بروید، باید با شبکه‌ای از کسب و کارهای موفق و مشابه تعامل داشته باشید. ایجاد ارتباط با سایر سایت‌ها و کسب و کارها، مهم‌ترین نکته برای ساخت و دریافت لینک ورودی است. در ادامه این مطلب از وبلاگ تخصصی سئوکار قصد داریم 14 استراتژی ساخت لینک ورودی برای کمک به رتبه بالاتر سایت شما را بیان کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بک لینک چیست؟

قبل از هر چیزی، بهتر است بدانید بک لینک چیست؟ بک لینک‌ها در واقع لینک‌های ورودی هستند که برای بهینه‌سازی سئو خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که گفته شد، سایت‌های خارجی در محتوای صفحه خود به سایت شما لینک می‌دهند. سپس کاربران از طریق این لینک وارد سایت شما خواهند شد.

همین مسئله باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت می‌شود. توجه داشته باشید که بک لینک‌ها با لینک‌های خروجی و لینک‌های داخلی متفاوت هستند. منظور از لینک‌های خروجی، لینک‌هایی هستند که در محتوای سایت شما منتشر می‌شوند و به سایر سایت‌ها و صفحات خارجی اشاره می‌کنند. لینک‌های داخلی پیوندهایی هستند که در محتوای صفحات سایت شما منتشر می‌شوند و به سایر صفحات همان سایت اشاره می‌کنند.

کاربردهای بک لینک

بک لینک‌ها کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه برخی از این کاربردها را برای شما بیان می‌کنیم:

یکی از مهم‌ترین کاربردهای لینک‌های ورودی، این است که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شوند. زمانی که تعداد زیادی کاربر وارد سایت شما شوند و برای مدت طولانی در صفحه شما باقی بمانند، ترافیک صفحه افزایش پیدا خواهد کرد.

لینک‌های ورودی حتی برای بهینه‌سازی و رتبه‌بندی صفحه در فهرست نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا به خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل نشان می‌دهند که سایت شما معتبر است. هر چقدر بک لینک‌های با کیفیت‌تر و معتبرتری دریافت کنید، موقعیت بهتری در فهرست نتایج جستجو خواهید داشت.

استراتژی های ساخت لینک ورودی

برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های ساخت لینک ورودی و دریافت بک لینک شامل موارد زیر هستند:

1.وبلاگی ثابت با محتوای عالی داشته باشید

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ساخت لینک ورودی، ایجاد یک وبلاگ ثابت با محتوای عالی است. وبلاگ مهم‌ترین بخش سایت است و تاثیر بسیار زیادی بر بهبود رتبه‌بندی آن در فهرست نتایج جستجو دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد سایت‌هایی که وبلاگ‌های معتبر و با کیفیتی دارند، بک لینک‌های بیشتری از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنند.

انتشار وبلاگ با محتوای عالی، یکی از بهترین روش‌های افزایش ترافیک ارگانیک سایت است. محتوای وبلاگ باید کاملاً با حوزه فعالیت شما مرتبط باشد و به سوالات و ابهامات کاربران پاسخ دهد. در این شرایط، کاربران وبلاگ شما را در فضای مجازی به اشتراک خواهند گذاشت. همین مسئله باعث افزایش تعداد بک لینک‌های خارجی می‌شود.

2.به وبلاگ های دیگر در وبلاگ خود پیوند دهید

یکی دیگر از استراتژی‌های ساخت لینک ورودی، این است که به وبلاگ‌های دیگر پیوند دهید. وبلاگ به عنوان یک ابزار اجتماعی شناخته می‌شود. هر چقدر تعداد لینک‌های خروجی در محتوای وبلاگ بیشتر باشد، بک لینک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. زیرا ممکن است سایت‌هایی که به آن اشاره کرده‌اید، متقابلاً به شما لینک دهند.

علاوه بر این، شما نمی‌توانید تمامی مطالب مرتبط با یک موضوع را در وبلاگ خود پوشش دهید. بنابراین بهتر است که از منابع با کیفیت و معتبر در صفحه وب خود استفاده کنید و کاربران را به سایر سایت‌های معتبر هدایت کنید. همین مسئله باعث می‌شود بیشتر مورد توجه خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید.

3.پست های وبلاگ مهمان را بنویسید

نوشتن پست وبلاگ مهمان، یکی از بهترین روش‌های دریافت بک لینک‌های خارجی است. پست مهمان، محتوای کوتاهی است که درباره یکی از موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت شما توضیح می‌دهد. این پست در سایت‌های معتبر منتشر می‌شود. نکته مهم این است که لینک سایت شما باید همراه با محتوای پست مهمان منتشر شود.

سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که برای چه سایتی پست مهمان بنویسیم؟ در حال حاضر اکثر سایت‌ها در زمینه انتشار پست مهمان فعالیت دارند. اگر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا یک برند خاص هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کسب و کارهای مشابه مشورت کنید تا بهترین سایت‌ها برای انتشار پست مهمان را به شما معرفی کنند.

4.فهرست های منابع مفید را تنظیم و منتشر کنید

فهرست منابع نه تنها برای دریافت لینک ورودی مناسب هستند، بلکه برای کاربران نیز مفید می‌باشند. اگر یک فهرست منبع جامع و کامل ایجاد کنید، وبلاگ نویسان دیگر به راحتی می‌توانند در پست خود به این فهرست منبع لینک دهند و نیازی به بازنویسی فهرست منابع نخواهند داشت.

5.جمع بندی های تخصصی برای ایجاد ارتباط انجام دهید

یکی از بهترین استراتژی‌ها، این است که افراد خبره و توانمند را دور خود جمع کنید. پیشنهاد می‌کنیم با تعداد زیادی از اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید. زیرا آنغها تنها کسانی هستند که به ساخت و دریافت لینک‌های ورودی کمک می‌کنند. برقراری ارتباط با این افراد، باعث افزایش تعداد سرنخ‌ها و ترافیک ارگانیک سایت می‌شود.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد سایت‌هایی که با اینفلوئنسرهای معروف ارتباط دارند، بک لینک‌های معتبرتر و قوی‌تری دریافت می‌کنند. بعد از اینکه با تعدادی از اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کردید، زمینه را برای درخواست خود فراهم کنید. می‌توانید بعد از مدتی با هر یک از آن‌ها تماس بگیرید و درباره شرایط تبلیغ لینک سایت و مواردی مانند این سوال کنید.

6.پست های خبری بنویسید

از دیگر استراتژی‌های ساخت لینک ورودی دریافت بک لینک، این است که پست‌های خبری بنویسید. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، در هر صورت می‌توانید پست‌های خبری را در سایت خود منتشر کنید. این پست‌های خبری باید درباره جدیدترین و محبوب‌ترین خبرهای روز دنیا باشند. همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از سایت‌های معتبر به صورت ناخودآگاه به صفحه شما لینک دهند و از صفحه شما به عنوان منبع خبر استفاده کنند.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که خبرها باید موثق و درست باشند. از انتشار اخبار کذب که صرفاً برای جذب کاربران هستند، خودداری کنید. تازه بودن محتوا و محبوبیت آن برای خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی، گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. همین مسئله باعث می‌شود به صدر فهرست نتایج جستجو منتقل شوید و بسیاری از افراد به صفحه شما لینک دهند.

7.مطالعات موردی در مورد چشمگیرترین مشتریان خود ایجاد کنید

اگر مشتریان شما شامل کسب و کارهای کوچک و نوپا هستند، پیشنهاد می‌کنیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. ارتباط خوب با مشتریان، بهترین روش برای دریافت لینک ورودی است. به عنوان مثال ممکن است مشتریان شما سایت‌های تازه کار باشند و از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.

اگر با آن‌ها تعامل داشته باشید، به صفحه شما لینک خواهند داد. نکته مهم این است که بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات یا محصولات خود را در اختیار این دسته از مشتریان قرار دهید. همچنین خدمات پس از فروش را فراموش نکنید. به طور خلاصه، هر کاری انجام دهید تا این دسته از مشتریان از شما راضی باشند.

8.انجام نظرسنجی

یکی دیگر از بهترین استراتژی‌های ساخت لینک ورودی و دریافت بک لینک، انجام نظرسنجی است. چندین بنر نظرسنجی برای کاربران و مخاطبین فعال خود ارسال کنید. اگر فعالیت خود را به شکل مطلوبی انجام داده باشید، قطعاً نتایج خوبی از نظرسنجی دریافت خواهید کرد. سپس این نظرسنجی را در معرض دید سایر سایت‌های معتبر و کسب و کارهای بزرگ قرار دهید.

همین مسئله به سایت‌های معتبر نشان می‌دهد که صفحه شما اعتبار بالایی دارد و مورد علاقه کاربران است. در نتیجه این سایت‌ها، به راحتی به صفحات شما لینک خواهند داد. بنابراین می‌توانید با یک اقدام بسیار ساده، پیوندهای ورودی متعددی دریافت کنید و رتبه خود را در فهرست نتایج جستجو تغییر دهید.

9.نقد کتاب بنویسید

نقد کردن کتاب، یکی از بهترین روش‌های دریافت بک لینک‌های خارجی است. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، به احتمال زیاد کتاب‌های مختلفی در حوزه فعالیت شما منتشر شده است. می‌توانید از همین کتاب‌ها برای نقد کردن و دریافت لینک ورودی استفاده کنید. برای انجام این کار، کافی است محتوای کتاب نویسندگان مد نظر خود را مطالعه کنید. سپس یک وبلاگ در قالب بررسی جامع آن کتاب منتشر کنید. اغلب سئوکاران از این روش نتایج مطلوبی دریافت می‌کنند.

10.وبینار های رایگان برگزار کنید.

مطالب آموزنده همیشه بین سایت‌های مختلف دست به دست می‌شوند و توسط کاربران به اشتراک گذاشته خواهند شد. بنابراین یک راه آسان برای دریافت لینک‌های ورودی، برگزار‌های وبینارهای رایگان است. برای انجام این کار، کافی است مطلب آموزشی خود را در قالب اسلایدهای پاورپوینت ارائه دهید.

روش دیگر این است که محتوای آموزشی خود را در قالب یک وبلاگ منتشر کنید. همچنین می‌توانید یک صفحه فرود برای بارگذاری وبینارهای رایگان ایجاد کنید. در نتیجه کاربرانی که به دنبال لینک ثبت نام برای شرکت در وبینار هستند، می‌توانند از این صفحه استفاده کنند.

برای اینکه بک لینک‌های بهتری دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم وبینارهای قبلی را نیز در قسمتی با عنوان وبینار آرشیو شده قرار دهید. علاوه بر این، می‌توان با یک شرکت یا برند تاثیرگذار همکاری کرد. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بک لینک‌های با کیفیت‌تر و معتبر‌تری دریافت کنید. همکاری با مجموعه‌های معتبر، تاثیر بسیار زیادی بر موقعیت فعلی شما دارد.

11.ابزار های رایگان ایجاد کنید

یکی دیگر از استراتژی‌های سئو در ساخت لینک ورودی و دریافت بک لینک، ایجاد ابزارهای رایگان است. به عنوان مثال زمانی که یک فهرست منابع ایجاد و منتشر می‌کنید، در واقع به نویسندگان سایر سایت‌ها کمک می‌کنید تا فرایند تکمیل محتوا را به شکل بهتر و در بازه زمانی کوتاه‌تری انجام دهند.

در نتیجه تعداد زیادی از نویسندگان به سایت شما لینک خواهند داد تا باقی نویسنده‌ها نیز از فهرست منابع استفاده کنند. بنابراین ایجاد ابزارهای رایگان، بهترین گزینه برای دریافت بک لینک و بهبود رتبه‌بندی صفحه است. می‌توانید تعداد زیادی ابزار رایگان ایجاد کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. این ابزارها باید با حوزه فعالیت کسب و کار شما مرتبط باشند.

12.قالب های قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید

اولین و مهم‌ترین نکته برای ساخت لینک ورودی، این است که فایل‌ها و محتوای سایت شما قابلیت اشتراک گذاری داشته باشند. بنابراین بهتر است به دنبال قالب‌هایی باشید که قابلیت اشتراک گذاری دارند. به عنوان مثال می‌توانید از الگوهای کارت ویزیت قابل دانلود استفاده کنید.

در نتیجه کاربران می‌توانند بارها و بارها به صفحه مربوط به دانلود کارت ویزیت پیوند دهند. بعد از مدتی، صفحه مربوط به دانلود کارت ویزیت به یک صفحه نشانه گذاری شده تبدیل می‌شود. یعنی تعداد لینک‌های ورودی مربوط به آن صفحه افزایش می‌یابد و صفحه مورد نظر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

13.اینفوگرافیک های قانع کننده ایجاد کنید

برای اینکه بک لینک‌های معتبر دریافت کنید و لینک ورودی بسازید، صرفاً نباید روی محتوای متنی تمرکز کنید. محتوای غیر متنی مثل تصاویر، ویدیو و اشکال اینفوگرافیک، تاثیر بسیار زیادی بر ترافیک سایت شما دارند. اغلب مردم تمایل دارند اشکال اینفوگرافیک را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اشکال اینفوگرافیک مخصوص سایت خود را طراحی کنید تا مردم از سایت شما به عنوان یک منبع اصلی استفاده کنند. همین مسئله باعث افزایش پیوندهای ورودی می‌شود. می‌توانید طرح خود را در فضای مجازی منتشر کنید و از یک کد جاسازی شده برای شکل اینفوگرافیک استفاده کنید.

این کد به راحتی در دسترس خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجوی گوگل قرار می‌گیرد. سوال مهم این است که چگونه اشکال اینفوگرافی طراحی کنیم؟ بهتر است از طراحان گرافیک برای انجام این کار استفاده کنید. طراحان حرفه‌ای می‌توانند اشکال اینفوگرافیک با کیفیت تولید کنند. همچنین می‌توانید از قالب‌های رایگان اینفوگرافیک استفاده کنید. توجه داشته باشید که طرح مورد نظر باید با حوزه کسب و کار شما سازگاری داشته باشد.

14.اشکال دیگری از محتوای بصری ایجاد کنید

ذهن خود را محدود نکنید. برخی سایت‌ها صرفاً روی تصاویر و شکل‌های اینفوگرافیک تمرکز می‌کنند. اما می‌توانید از این محدوده خارج شوید و از محتوای بصری جذاب مثل کارتون، محتوای تصویری سه بعدی، نمودار و مواردی مانند این استفاده کنید. استفاده از محتوای بصری خاص، بهترین استراتژی برای به دست آوردن لینک‌های ورودی است. البته ساخت این محتوا به زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارد. اما اگر قصد دارید به یک برند محبوب تبدیل شوید، بهتر است تا حدودی روی این مسئله تمرکز کنید.

سخن پایانی

ساخت لینک ورودی و دریافت بک لینک‌های معتبر، اهمیت بسیار زیادی دارد. می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مختلف، سایت‌های دیگر را ترغیب کنید تا به صفحات مختلف سایت شما پیوند دهند. به این ترتیب، می‌توانید بک لینک‌های معتبر و موفقیت آمیز دریافت کنید. البته استراتژی‌های متعددی برای دریافت بک لینک‌های ارگانیک وجود دارد. منظور از بک لینک‌های ارگانیک، پیوندهایی هستند که به صورت خود به خود و بدون تلاش شما ایجاد می‌شوند.

بک لینک‌های خارجی، تاثیر بسیار زیادی بر افزایش رتبه‌بندی صفحه در فهرست نتایج جستجو دارند. برای به دست آوردن نتایج بهتر، پیشنهاد می‌کنیم روی کیفیت لینک‌ها تمرکز کنید نه کمیت آن‌ها. با این حال اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره بهینه‌سازی سئو سایت به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب سایت سئوکار را مطالعه کنید.