Cloudflare چیست؟

Cloudflare چیست؟ شبکه عظیمی از سرورها را در اختیار دارد و از این موارد برای کمک به سرعت بخشیدن به وب سایت ها و همچنین محافظت از آن ها در برابر حملات مخرب استفاده می کند. وب سایت هایی که از خدماتی مانند Cloudflare استفاده می کنند ایمن تر هستند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.

cloudflare چگونه کار می کند؟

مرکز پویای Cloudflare، شبکه عظیم سرورهایی است که در اختیار دارد. این شبکه که مانند قلب Cloudflare است، در بیش از 93 کشور پراکنده شده است (یعنی تقریباً نیمی از کشورهای جهان) و بیش از 200 مکان را پوشش می دهد. از نظر فنی، اگر یک وب سایت میزبان دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در Cloudflare ثبت نام کنید و سپس سایت خود را به کنترل پنل آنها اضافه کنید. بخش هایی از داده های سایت شما در چندین مکان در سراسر جهان در سرورهای Cloudflare ذخیره می شوند.

هنگامی که یک کاربر برای بازدید از سایت شما درخواست می کند، Cloudflare همزمان با برقراری ارتباط با وب سایت شما، cached data را از نزدیک ترین مکان برای آن ها ارسال می کند. این اغلب باعث می شود که بازدیدکنندگان اطلاعات را بسیار سریع تر از زمانی که درخواست مستقیماً به وب سایت شما ارسال شده بود دریافت کنند. در همان زمان، تمام داده هایی که از طریق سرورهای Cloudflare منتقل می شوند، نظارت می شوند. به این ترتیب آن ها می توانند حملات احتمالی را مسدود کنند و همچنین بازیگران بد (مانند ربات ها) و هر چیز دیگری را که به حفظ امنیت سایت شما کمک می کند را فیلتر کنند.

شبکه تحویل محتوا Cloudflare

تقریباً تمام خدمات Cloudflare در محصول CDN آن ادغام شده است. این همان چیزی است که Cloudflare به آن مشهور است. DNS شامل حافظه پنهان، نظارت بر ترافیک، پشتیبانی HTTP/2 و HTTP/3، SSL و موارد دیگر می شود.

مزایای استفاده از Cloudflare چیست؟

در طول سال ها، Cloudflare خدمات خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است. هر بار که عناصر بیشتری را اضافه می کند، آن را برای کاربران خود بهتر، سریع تر و قوی تر می کند. تمرکز Cloudflare روی سه حوزه کلیدی است: امنیت، عملکرد و قابلیت اطمینان:

امنیت Cloudflare

Cloudflare به محافظت از وب سایت ها کمک می کند و هنگامی که سایت خود را به Cloudflare اضافه کردید، تمام داده هایی که خارج یا وارد می شوند از طریق سرورهای آنه ا منتقل می شوند. در آن نقطه می توان آن را توسط Cloudflare برای ارزیابی تهدیدات بالقوه تجزیه و تحلیل کرد. عناصری که Cloudflare به دنبال آن ها است عبارت اند از آدرس IP بازدیدکننده، درخواست ها، تعداد درخواست ها و موارد دیگر. Cloudflare همچنین به کاربران اجازه می دهد فایروال خود را با قوانین سفارشی پیکربندی کنند. هنگامی که سایت شما به Cloudflare متصل شد، سیستم DNS آن نیز محافظت می شود. اگر کسی نام دامنه شما را جستجو کند، تنها چیزی که می بیند مجموعه DNS ارائه شده توسط Cloudflare است و نه سرورهای نام واقعی شما. به علاوه، Cloudflare از طریق محصولی به نام Magic Transit قادر است مقیاس جهانی حفاظت از شبکه خود را به سطح مورد نیاز شما برساند.به طور کلی، استفاده از Cloudflare به جلوگیری از ترافیک ربات، نفوذ مخرب، حملات DDoS و موارد دیگر کمک می کند.

سرعت Cloudflare

امروزه با توجه به روش های گوگل، سرعت در فضای وب بسیار بالا رفته است. وب سایت ها نیز باید خود را با این سرعت هماهنگ کنند زیرا وب سایت هایی که سریع تر هستند، سئو سایت بهتری دارند و نرخ تبدیل آن ها نیز بالا است. سرعت بالا، سبب تجربه ی کاربری بسیار بهتر نیز می شود. تصور کنید بخش هایی از وب سایت شما در سرورهای Cloudflare در مکان های مختلف ذخیره شده است. هر بار که یک بازدیدکننده سعی می کند به سایت شما دسترسی پیدا کند، Cloudflare با تحویل سایت شما از نزدیک ترین مکان کش به سایت شما پاسخ می دهد. قدرت سرورهای Cloudflare همراه با مکان کوتاه تر برای سفر داده به این معنی است که سایت شما سریع تر از همیشه در مرورگر بازدیدکننده بارگذاری می شود. در همین حال، به وب سرور شما زمان داده می شود تا هر چیز دیگری را که در سرورهای Cloudflare ذخیره نشده است، ارائه دهد. از آنجا که بخش هایی از سایت شما در سرورهای Cloudflare ارائه می شوند، در هزینه های پهنای باند نیز صرفه جویی می شود. اینکه چه مقدار از سایت شما کش است، به نحوه طراحی آن بستگی دارد. Cloudflare عناصر ایستا (چیزهایی که احتمالاً تغییر نمی کنند) مانند تصاویر ذخیره می کند. هرچه محتوای ثابت بیشتری داشته باشید، ذخیره سازی نیز بهتر خواهد بود.

قابلیت اطمینان Cloudflare

Cloudflare به طور مجازی منابع شما را گسترش می دهد. اگر یک گره Cloudflare به هر دلیلی از کار بیفتد، سایت شما همچنان می تواند از طریق نزدیک ترین مکان بعدی تحویل داده شود. به علاوه، سیستم توزیع شده نیز به عنوان متعادل کننده بار عمل می کند. با ارائه بخش هایی از سایت خود به سرورهای مختلف، فشار روی وب سرور خود را کاهش می دهید. این می تواند تعداد بازدیدکنندگان همزمان پشتیبانی شده را افزایش دهد و در عین حال همان سطح عملکرد را حفظ کند.

ثبت و تجزیه و تحلیل شبکه در Cloudflare

با خدمات بسیار زیادی که از طریق شبکه خود ارائه می شود، Cloudflare می تواند محصول جانبی دیگری را نیز به راحتی به کاربران خود ارائه دهد به نام: Cloudflare Analytics. با دید قوی از نحوه استفاده دقیق از داده ها و نحوه جریان آن، می توانید تنظیماتی را برای بهینه سازی ارائه محتوای خود انجام دهید.

استقرار کد بدون سرور Cloudflare

برای توسعه دهندگان یا شرکت هایی که منابع نرم افزاری خود را در مقیاس کلان مدیریت می کنند، Cloudflare می تواند در استقرار نیز کمک کند. به جای سرمایه گذاری در زیرساخت های خود، می توانید از Cloudflare Workers استفاده کنید. این راهی سریع، قدرتمند و همچنین مقرون به صرفه است.

Cloudflare Edge چیست؟

Cloudflare Edge به مفهومی اشاره دارد که برای تحویل محتوا استفاده می کنند. این مستلزم نزدیک کردن داده ها به نقطه تحویل (Edge) است و در نتیجه زمان رفت و برگشت کاهش میابد و در پهنای باند برای وب سایت ها صرفه جویی می شود.

CDN چیست؟

شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده از چندین سرور مرتبط برای ذخیره داده ها در محدوده وسیعی از مکان ها است. این به وب‌سایت ها کمک می کند تا فایل های خود را سریع تر و قابل اطمینان تر ارائه دهند و در نتیجه تجربه کاربری بازدیدکنندگان خود را بهبود بخشند.

آیا جایگزینی برای Cloudflare وجود دارد؟

امروزه تعداد زیادی ارائه دهنده CND وجود دارد. از میان آن ها می توان به Akamai، StackPath و Sucuri اشاره کرد. هر کدام اغلب مسیر بازاریابی خود را دنبال می کنند و به بخش مصرف کننده خاصی نگاه می کنند. به عنوان مثال، Akamai بیشتر در بخش پر ترافیک شرکت دارد.

آیا Cloudflare تنها ارائه دهنده CDN رایگان است؟

خیر. ارائه دهندگان خدمات CDN رایگان دیگری نیز وجود دارند. یکی از این نمونه ها Amazon Cloudfront است که دارای یک سطح خدمات رایگان (به مدت یک سال) است. با این حال اکثر ارائه دهندگان خدمات رایگانِ دیگر، معمولاً محدودیت های بیشتری را اعمال می کنند.