صفحه تماس با ما

صفحه تماس با ما همواره از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است. در واقع این صفحه پل ارتباطی بین شما و مشتریان و کاربران سایت است. پس در طراحی آن باید توجه بسیاری داشته و دقت و ظرافت بالایی به خرج دهید. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را در این رابطه راهنمایی کرده و نکات مفیدی را برایتان باز گو نماییم.

صفحه تماس با ما می تواند جنبه های مفید و سازنده ای برای شما داشته باشد. چرا که در این صفحه شما به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود در تماس خواهید بود و می توانید آنها را به خرید محصولات خود ترغیب نمایید. همچنین به این وسیله می توانید نرخ تبدیل تان را نیز افزایش دهید.

در طراحی و برنامه ریزی برای صفحه تماس باید مهارت و توجه خاصی داشته باشید چرا که این صفحه می تواند به پر بازدید ترین صفحه سایت شما تبدیل شده و برایتان سئو سایت شما مفید واقع شود. برای نوشته های این صفحه سعی کنید در عین کم حجم بودن نوشته ها، اطلاعات و راهنمایی های دقیقی را داشته باشید. در این صورت مخاطب بدون هیچ گونه مشکلی با شما ارتباط خواهد گرفت.

متاسفانه بسیاری از سایت ها نسبت به این صفحه پر بازدید و مفید واکنشی نشان نداده و برای آن هیچ گونه ارزشی قائل نیستند. در نتیجه بازاریابی آنها به نتیجه نخواهد رسید. چرا که مشتریان با توجه به همین صفحه نسبت سایت و نوع کار آنها شناخت لازم را پیدا خواهند کرد.

همان طور که اشاره شد صفحه تماس با ما می تواند کاربران شما را به مشتری تبدیل نماید اما در صورتی که در طراحی این صفحه مرتکب اشتباه شوید تاثیر منفی روی فعالیت شما گذاشته و نرخ تبدیل تان را با مشکل مواجه خواهد کرد. ما در ادامه مقاله شما را با برخی از این اشتباهات آشنا خواهیم نمود.

اشتباهات تاثیر گذار در صفحه تماس با ما

فرم های طولانی

کاربرانی که به صفحه تماس با مراجعه می کنند توقع دارند که به راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کرده و موضوع مورد نظر شان را با شما در میان بگذرانند. در صورتی که شما در فرم های خود اطلاعات طولانی را بگنجانید ممکن است آنها آزرده خاطر کنید. در چنین مواردی بسیار دیده شده که کاربر با مشاهده چنین فرم بلند و طولانی به سرعت از آن صفحه خارج شده و در واقع شما یک مشتری را از دست داده اید.

عدم وجود صفحه تماس با ما

یکی از اشتباهات بزرگی که متاسفانه در برخی از سایت ها شاهد آن هستیم نبودن صفحه تماس با ما است. برخی افراد با بی توجهی به این مورد به سایت خود آسیب فراوانی وارد می کنند و اصلا متوجه این موضوع نیستند. بسیاری از آنها برای این که بتوانند با کاربران خود در ارتباط باشند از آدرس شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند.

در واقع این روش هیچ گاه جایگزین مناسبی برای صفحه تماس با ما نخواهد بود. چرا که بیشتر افراد علاقه دارند تا به صورت مستقیم از همان صفحه ای که در آن قرار دارند در کم ترین زمان ممکن و به ساده ترین شکل به تماس با سایت مورد نظر خود بپردازند.

همچنین در بسیار از موارد امکان دارد که فرد مورد نظر در هیچ یک از شبکه های اجتماعی فعالیتی نداشته باشد. در این صورت چطور می تواند با سایت شما تماس برقرار نماید؟ همچنین صفحه تماس با ما می تواند اعتماد کاربر نسب به سایت مورد نظر را بیشتر کند. پس برای رفع این مشکلات لازم است تا در تمامی سایت ها از این صفحه پر اهمیت استفاده شود و هرگز نباید دسته کم گرفته شود.

عدم دسترسی ساده کاربر به صفحه تماس با ما

متاسفانه برخی از کاربران برای پیدا کردن مطلب یا صفحه ای چندان حوصله جستجو کردن را ندارند. در این صورت شما در طراحی صفحه تماس با ما موظف هستید تا این صفحه را در جایی قابل رویت و در دسترس قرار دهید. در غیر این صورت در بیشتر موارد کاربران به جستجوی این صفحه در سایت شما نخواهند پرداخت و از برقراری ارتباط با شما منصرف خواهند شد.

برای برطرف سازی این مشکل کافی است تا در سایت تان بهترین و ساده ترین مکان را برای این صفحه در نظر بگیرید تا کاملا در دسترس باشد. بهترین گزینه برای قرار دادن صفحه تماس با ما در منوی اصلی سایت و به کمک لینک می باشد.

عدم توجه به درخواست کاربران و فرم های صفحه تماس با ما

یکی از ایرادات بزرگ که به شدت به اعتبار و ارزش سایت ها لطمه وارد خواهد نمود عدم برسی نظرات کاربران در صفحه تماس با ما می باشد. دیده شده که بسیاری از وب سایت ها، صفحه تماس با ما را در سایت خود گنجانده اند. همچنین آن را به خوبی و به صورت دقیق طراحی کرده اند اما به فرم های پر شده توسط کاربران اهمیت نداده و نسبت به نظرات ان ها بی تفاوت هستند.

برای برطرف سازی این مشکل و همچنین برای این که کاربران و مشتریان خود را از دست ندهید کافی است تا فردی را برای برسی فرم های پر شده توسط کاربران استخدام نمایید و یا به هر نحوی فرم ها را مطالعه نموده و به نظرات و سوالات کاربران پاسخ دهید.

بسنده کردن به فرم برای برقراری ارتباط

درست است که فرم تماس یکی از راه کار های بسیار ساده و عالی برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان سایت است اما برای این که این ارتباط بهتر شود نباید تنها به فرم بسنده کنید. شما برای این که ارتباط گسترده تری با مخاطبان خود داشته باشید می توانید به ان ها شماره ای برای تماس اعلام کنید.

همچنین برای این منظور شما می توانید از سایر شبکه های اجتماعی و آدرس های الکترونیکی استفاده نمایید. البته توجه کنید که تمام موارد ذکر شده مکملی برای فرم می باشند و در صورت نبود فرم شما دچار مشکل خواهید شد.

بروز خطا در صفحه تماس با ما

احتمال پیش آمدن خطا در هر سایت و هر صفحه ای امکان دارد و گاهی ممکن است که این خطا ربطی به خود وب سایت ها نداشته باشد. اما این موضوع می تواند تاثیر زیادی را روی مخاطبان گذاشته و آنها را مایوس و ناراحت کند. چرا که در بیشتر این موارد کاربران گمان می کنند که کیفیت سایت بسیار پایین بوده و آن وب سایت از ارزشی برخوردار نیست. بنابراین آنها به سرعت از سایت مورد نظر خارج خواهند شد و امکان دارد که هیچ گاه به ان سایت مراجعه نکنند.

برای این که دچار این مشکل نشویم لازم است تا به صورت مداوم صفحه تماس با ما سایت مان را چک کنیم تا در صورت بروز مشکل آن را به سرعت برطرف نماییم.

نبود راه حل هایی برای مقابله با پیام های بی هدف

متاسفانه برخی از کاربران به دلایل گوناگون اقدام به قرار دادن پیام های بی هدف در صفحه تماس با ما می کنند. این موضوع می تواند به شدت صاحبان سایت ها را ازرده خاطر کرده و باعث شود تا آنها به کلی بی خیال صفحه تماس با ما شوند. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا صاحبان سایت ها اقداماتی را انجام دهند.

به عنوان مثال آنها می توانند از فیلد های اجبار استفاده نموده و مشکل مذکور را برطرف نمایند.

عدم استفاده صحیح از محتوای درخواست ها

هنگامی که شما با کاربران سایت خود ارتباط برقرار می نمایید در بسیاری از موارد آنها نکات سازنده ای را در قالب انتقاد و یا پیشنهاد نسبت به سایت تان خواهند گفت. در این موارد ممکن است که آنها نظراتی را هم در مورد “صفحه تماس با ما” سایت سایت شما داشته باشند.

در این صورت و با توجه ویژه نسبت به این نکات شما می توانید اقداماتی موثر در جهت بهبود سایت و همچنین صفحه تماس با ما داشته باشید.

عدم ارتقاء صفحه تماس با ما

شما باید به صورت مداوم در حال برسی صفحه تماس با ما سایت خود باشید و همواره در حال بهبود عملکرد این صفحه باشید. گاهی ممکن است در این صفحه از سایت تان مشکلاتی وجود داشته باشد که تا کنون به آن توجهی نکرده اید. پس آن مشکل را بر طرف نموده و این صفحه را به بهترین شکل ممکن ارتقاء دهید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد صفحه تماس با ما جزو صفحات بسیار پر بازدید و بسیار مهم در هر وب سایتی به شمار می آید. چرا که به کمک این صفحه می توان با مخاطبان سایت به خوبی تعامل کرده و در جهت رشد سایت خود حرکت نماییم. همچنین به کمک این صفحه و با ارتباط با مخاطبان، شما می توانید آنها را به یک مشتری برای کالا ها و خدمات خود تبدیل نمایید.

پس توصیه می شود که حتما این صفحه را در سایت خود بگنجانید و آن را به خوبی طراحی نمایید. به صورت مداوم آن را برسی نمایید تا با مشکلی در این حوزه مواجه نشوید.