ایده تولید محتوا

ایده تولید محتوا چیست؟ یکی از دغدغه های مدیران وبسایت ها و به خصوص سرپرست های تولید محتوا ، انتخاب موضوعی مناسب برای نوشتن مقاله و تولید محتواست. انتخاب موضوع محتوا یک مرحله بعد از انجام فرایند تحقیق کلمه کلیدی است ، یعنی ابتدا لازم است تحقیقات کلمات کلیدی خود را به پایان برسانید سپس برای هر کلمه محتوا تولید کنید.

برای اینکه محتوایی جامع و کامل مطابق با خواسته های گوگل و به ویژه کاربران ایجاد کنید ، ابتدا باید بدانید هدف از جست و جوی کاربر چیست.

ما قبلا در مقاله تحقیق کلمه کلیدی ، به صورت کامل انواع هدف از جست و جوی کاربران را با ذکر مثال توضیح دادیم. انچه که فعلا به ان نیاز دارید این است که بدانید کاربر برای هر کلمه ای که بعد از تحقیق به دست اورده اید ، چه اطلاعاتی می خواهد.

به دست اوردن اهداف جست و جو برای برخی از کلمات کلیدی بلند یا در اصطلاح long tail تا حدود زیادی راحت است. برای مثال عبارت کلیدی “علائم اوتیسم در کودکان” به ما نشان می دهد کاربر به دنبال علائم و نشانه های این بیماری است. اما اگر به جای این کلمه ، عبارت “روتیسم کودکان” را داشتیم، ایا باز هم می توانستیم به این راحتی هدف از جست و جوی کاربر را تشخیص دهیم؟

بنابراین اولین کاری که باید برای نوشتن یک محتوا و پیدا کردن موضوع ان انجام دهید ، به دست اوردن هدف از جست و جوی کاربر است.

چگونه هدف از جست و جوی کاربر را تشخیص دهیم؟

1. خودتان را به جای کاربر قرار دهید

اگر خودتان را به عنوان کاربر در نظر بگیرید ، تا حدودی می توانید تشخیص دهید کاربر چرا این عبارت را جست و جو می کند.

2. از گوگل کمک بگیرید

گوگل سعی دارد بهترین و مرتبط ترین پاسخ با نیاز کاربر را به او نشان دهد. به همین دلیل می توانید با جست و جوی کلمه کلیدتان در گوگل و مشاهده نتایج متوجه هدف کاربر شوید.

برخی از کلمات و عبارت های کلیدی که به دست می اورید ممکن است تک کلمه ای بوده و موضوعات زیادی را پوشش دهد. برای این که موضوعات مختلفی را از این تک کلمه ای ها به دست اورید در ادامه ابزار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می تواند در سئو بسیار کار آمده باشند.

1. Answerthepublic

اولین و بهترین سایتی که می توانید موضوعات محتوایی که می خواهید بنویسید را به دست اورید answerthepublic است. کار با این سایت بسیار راحت است فقط کافیست به محض ورود به سایت ، در فیلدی که مشاهده می کنید ، کلمه مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه جست و جو را بزنید.

اما با وجود ، امکان جست و جوی فارسی در این ابزار را ندارید و فقط می توانید به صورت انگلیسی کلمه مورد نظر خود را جست و جو کنید.

با اینکه کلمه را به انگلیسی سرچ می کنید اما باز هم موضوعات انگلیسی می تواند به شما ایده های خوبی منتقل کند و یا ترجمه ای از همان موضوعات را استفاده کنید.

2. وب سایت quora

Quora یک سایت انجمنی است که به پرسش و پاسخ کاربران خود می پردازد. درواقع در این وبسایت روزانه تعداد زیادی از افراد پرسش های خود را در زمینه های مختلفی ایجاد می کنند و برخی از همان مردم به این پرسش ها پاسخ می دهند.

شما می توانید با جست جو ی عبارت مورد نظر در فیلد سرچ باکس ، سوالاتی که در این باره پرسیده شده است را مشاهده کنید و از آن ها ایده برداری کنید.

انچه که باعث شده بسیاری از وبسایت های پورتالی و مجله های اینترنتی به سراغ این نوع سایت ها بروند این است که مردم هنگامی در این انجمن ها سوال مطرح می کنند که جواب خود را در وب نتوانند پیدا کنند وگرنه چه دلیل دارد که بخواهند ساعت ها منظر بمانند تا کسی به سوال ان ها پاسخ دهد.

علاوه بر سایت quora وبسایت های دیگری نیز در این حوزه فعالیت دارند که می توانید با یک سرچ ساده ان ها را پیدا کنید. یکی از این وبسایت ها که حتی بهتر از quora کار می کرد اما متاسفانه مدتی است که دیگر فعالیت نمی کند ، answer.yahoo.com است.

این وبسایت ها نیز انگلیسی بوده و فقط می توانید از انها ایده بگیرید. در صورتی که به دنبال سایت های مشابه ایرانی می گردید ، کافیست عبارت انجمن را جست و جو کنید. یکی از بهترین انجمن های ایرانی که می تواند برایتان مفید واقع شود وبسایت نینی سایت است.

3. Reddit

ردیت را می توان بهترین منبع برای به دست اوردن اخبار و شایعات روز دنیا دانست. بسیاری از تولید کننده های محتوا در این شبکه اجتماعی حضور دارند و از ساب ردیت های زیادی که وجود دارد ، موضوعات مرتبط را انتخاب می کنند و روزانه با حجم انبوهی از ایده های تولید محتوا مواجه می شوند.

کار با ردیت ساده است اما انچه که می تواند برای شما چالش به حساب بیاید این است که برخی از اصطلاحات رایج در این شبکه وجود دارد که ممکن است با ان ها اشنا نبوده و شما را ازار دهد.

با این وجود ردیت را می توان یک منبع عالی برای ایده های تولید محتوا دانست.

اگر به عنوان سئو کار به فعالیت در تولید محتوا مشغول هستید ، فعالیت در ردیت در اینده می تواند برای لینک سازی خارجی نیز بسیار عالی باشد.

4. سایر شبکه های اجتماعی + گوگل ترندز

یکی از ترفند های عالی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است ، استفاده از ترندهای روز دنیاست. برای اینکه از ترندهای روز دنیا با خبر شوید ، شبکه های اجتماعی مانند توییتر می تواند برای شما کار امد باشد.

گوگل ترندز نیز یکی از ابزار های رایگان گوگل است که همانطور که از نامش پیداست مخصوص مقایسه ترندز های روز دنیاست.

موج سواری روی ترندز های روز دنیا یکی از ترفند های تولید محتوای پر بازدید است. بسیاری از سایت های خبری که بازدیده ای زیادی در روز دارند از این روش برای تولید محتوا استفاده می کنند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به شما اموزش دهیم چگونه کلماتی که برای انها نمی توانید سرچ اینتنت خاصی را در نظر بگیرید محتوا تولید کنید. کلمات کلیدی تک سیلابی یا همان کلمات تک کلمه ای به دلیل اینکه نمی تواند به شما اثبات شود به چه دلیل جست و جو می شود ، تولید محتوا را سخت خواهد کرد. اما با ابزار های رایگانی که به شما معرفی کردیم می توانید به راحتی ایده های تولید محتوا را پیدا کنید.

سوالات متداول

مخاطب چگونه می تواند در خلق محتوا کمک کند؟

مخاطبان از طریق شرکت در نظر سنجی ها و به اشتراک گذاشتن نظرات خود در شبکه های اجتماعی و مطالب وب سایت، می تواند به شما در دستیابی به موضوع و پیدا کردن ایده برای تولید محتوا کمک کند.

چرا تولید محتوا مهم است؟

زیرا تولید محتوای خاص و یکتا یکی از روش های کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو و برند سازی است.

انواع محتوا کدام است؟

برخی از محبوب ترین انواع محتوا برای سئو سایت شامل موارد زیر است: • وبلاگ • پست مهمان • محتوای دسته بندی شده • نوشته های طولانی

مخاطب چگونه می تواند در خلق محتوا کمک کند؟

651