مشاوره بازاریابی محتوا

مشاوره بازاریابی محتوا ، عنوان شغلی است که امروزه می توان در کارت ویزیت افرادی که در حوزه محتوا و ترجمه فعالیت می کنند، مشاهده کرد. همه شما می دانید که براساس الگوریتم های جدید گوگل و برای افزایش سئو سایت، نیاز به تولید محتوا ارگانیک هستید. اما به دلیل نداشتن زمان، دانش تخصصی و منابع لازم، این کار در بیشتر شرکت ها به خوبی انجام نمی شود یا اصلا انجام نمی شود. شما می توانید از یک آژانس تولید محتوا و سئو، در خواست این خدمات را بکنید ولی به دلیل مشکلاتی که بعدا ممکن است به وجود بیاید برای مثال شما محتوایی دارید که می خواهید سریعا آن را در سایت قرار داده ولی ممکن در آن لحظه آژانس تبلیغاتی مورد نظردر دسترس نباشد، برای همین بهتر است یک متخصص مشاوره بازاریابی محتوا در شرکت خود استخدام کنید.

متخصص مشاوره بازاریابی محتوا، شخصی است که استخدام می شود تا توصیه ها و کمک های لازم را برای ایجاد و انجام استراتژی تولید محتوا به تیم واحد بازاریابی ارائه کند. هدف مشاوره بازاریابی محتوا، کمک به تولید محتوای مناسب برای جذب کاربران و کمک به سئو و سیستم بازاریابی اینترنتی می باشد. شرکت سئوکار ارائه دهنده مشاوره بازاریابی محتوا و مشاوره سئو برای کسب و کارهای مختلف است.

دلایل اصلی که شما می بایست مشاور بازاریابی محتوا استخدام نمایید

  • شما هیچ گونه استراتژی بازاریابی محتوا و روش های برای تست و اجرای آن ندارید.
  • بسته به رویکردها و استراتژی هایی که به کار برده اید، نتیجه دلخواه خود را بدست نیاورده اید.
  • سرمایه لازم برای استخدام یک تیم به صورت تمام وقت را ندارید. ( این تیم شامل بازاریاب و تولید کننده محتوا، بازاریاب شبکه های اجتماعی، مترجم، گرافیست کار، طراح و غیره است.)

یک متخصص مشاوره بازاریابی محتوا به کاری برای شما انجام می دهد؟

  • اهداف کسب وکار را بررسی کرده و به ارزیابی حضور شما در شبکه های اجتماعی و میزان رتبه سایت شما در اینترنت می پردازد.
  • بررسی می کند که آیا پیام های و تبلیغات برند شما متناسب با اهداف و چشم اندازهای کسب وکارتان می باشد یا خیر.
  • ایرادهای طراحی در مورد تولید محتوا مانند نوع فونت، اندازه آن، فاصله خطوط، رنگ فونت و غیره را به مالک یا طراح اصلی گوشزد کرده و درخواست رفع شدن سریع آن ها می شود.
  • استراتژی تولید محتوا شما را بررسی کرده و برای هر شبکه یک برنامه ریزی خاصی انجام می دهد.
  • نوع محتوای که برای سایت شما مناسب است را بیان می کند.
  • گزارش مشاوره بازاریابی محتوا را در آخرهر دوره بیان کرده و تا شما بتوانید میزان پیشرفت خود را بررسی کنید.
  • آموزش کارمندان واحد بازاریابی شما برای فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • انجام و مشاوره درتبلیغات اینترنتی و اینکه کدام کانال ها و سایت ها را انتخاب کنید تا بازدهی بیشتری را دریافت نمایید.
  • مشاوره و راه اندازی کمپین تبلیغاتی
  • تحلیل وب سایت با استفاده از ابزارهایی مانند وبمستر، گوگل آنالاتیک

مواردی را که باید هنگام استخدام یک مشاور بازاریابی محتوا در نظر بگیرید

رزومه و تیم مشاوره بازاریابی محتوا

آیا متخصص مشاوره بازاریابی محتوا که قصد استخدام او را دارید، دارای رزومه قوی است؟ اگر دارای تیم منحصر به فرد خود است، از چه افرادی تشکیل شده است؟ این یک مزیت رقابتی است و شما باید تیم یا شخصی را انتخاب کنید که در زمینه کار خودش دارای بیشترین تجربه می باشد.

آیا بلاگی دارد که شما آن را بررسی کنید؟

منظور از بلاگ، می توان گفت همان سایت اصلی خودشان یا نمونه کارهایی هستند که تا الان تولید کرده اند. بررسی این نمونه کارها و بلاگ ها به شما چشم اندازی از روش و ماهیت تیم مشاوره بازاریابی محتوا می دهد. شما به راحتی با بررسی این بلاگ ها می توانید میزان تسلط آن ها در نوع کارشان بررسی کنید.

آیا آن ها نسبت به رقبای خود پیشتاز هستند؟

با بررسی بلاگ و مشتریان یا مکان هایی که مشاوره بازاریابی محتوا در رزومه خود ارائه داده است، می توانید نوع و درجه کاری او را تا حد زیادی حدس بزنید. هر چه مشتریان او زیاد باشند یا از شرکت های بزرگتری باشند، نشان دهنده کیفیت خوب کاری او بوده است و همچنین باید علت قطع همکاری را با این شرکت ها بررسی کنید.

آیا برای کار خود تضمینی ارائه می دهند؟

البته هیچ وقت یک مشاوره بازاریابی محتوا این تضمین را به شما نمی دهد که تولید محتوای متنی صرفا سایت شما در صفحه اول گوگل قرار می گیرد. زیرا اصول سئو باید در کنار تمامی این موارد رعایت شود. اما تضمین برای جذب کاربران بیشتر با محتوای ارائه شده، ضروری است. اینکه با تولید یک محتوا در ساعت خاص، حداقل تعداد کاربرانی خاص جذب سایت شوند.

آیا با شرکت های مشابه کسب وکار یا سایت شما فعالیت و همکاری کرده اند؟

از مشاوره بازاریابی محتوا بخواهید که نمونه کارهایی را که مشابه سایت شما انجام داده است، ارائه دهد. البته بهتر به دنبال کسی باشید که در به حوزه کاری شما آشنا و مسلط باشد.

آیا خود این متخصص محتوا تولید می کند؟

مشاور بازاریابی محتوا، انواع مختلفی دارد. بعضی از آن ها برنامه نویس و استراتژیست خوبی هستند ولی ممکن است در اجرای آن مشکل داشته باشند. اما بعضی دیگر خودشان در کنار مشاوره، اقدام به تولید محتوا می کنند. نمی توان گفت که کدام دسته بهتر است. بعضی اوقات، آن هایی که مشاوره می دهند به مراتب دارای تفکر بهتر و بازتری هستند.

آن ها چه سوالاتی را از شما می پرسند؟

مشاور بازاریابی محتوا ممکن است که از شما سوالات زیادی به منظور آشنا شدن با نوع کسب و کارتان، مخاطبان و مشتریان اصلی و فرعی و همچنین درک و فهمیدن هدف بپرسند. حرفه ای یا آماتور بودن این سوالات می تواند به شما در انتخاب این متخصص یا تیم او کمک بسیاری کند.

آیا گزارشی از فعالیت های خود به شما ارائه می دهد؟

گزارش از کار، مساله ای است که هر مالک از کارمندان خود نسبت به وظیفه ای که دارند، می خواهد. با ارائه گزارش شما می توانید جریان کاری و اقداماتی که او انجام داده است را مورد بررسی قرار دهید. پس حتما از شخص مشاوره بازاریابی محتوا گزارش بخواهید تا با نوع نوشتن گزارش نویسی او آشنا شوید.

آیا برای کار خود دارای سیاست خاصی هستند؟

داشتن سیاست و خط مشی به هر کسی در پیشرفت کارش کمک می کند. خط مشی او را بررسی کنید که آیا قانونی است و به موازات اهداف شرکت شما می باشد یا خیر.

آیا با فرهنگ کسب وکار شما آشنا می باشد؟

هر کسب و کاری برای خود دارای فرهنگ خاصی می باشد. آیا شخص متخصص مشاوره بازاریابی محتوا که قصد جذب او را دارید، استراتژی که ارائه می دهد با فرهنگ سازمانی یا کشور شما تطابق دارد یا خیر.

منابع:
content marketing consultant
content marketing consulting
content marketing consultant