خدمات تولید محتوا

خدمات تولید محتوا چیست؟ یکی از کاربردی ترین ابزارها در دنیای امروز است. یک تولید محتوای مناسب و جامع، به رونق کسب و کار شما به صورت آنلاین بسیار کمک می کند. امروزه افراد بسیار مشغول به تولید محتوا هستند و شرکت های بسیاری از خدمات تولید محتوا بهره مند می شوند. تولید محتوا را می توان امری بسیار ساده و همچنین امری بسیار دشوار دانست! علت سادگی آن در ظاهر و نحوه ی تولید آن است. تولید یک محتوای متوسط می تواند سریع و ساده به نظر بیاید و همین علت است که سبب گردیده افراد بسیار زیادی به این تخصص روی آورند. اما در حقیقت، تولید محتوا کاری بسیار دشوار است که نیازمند تخصص و دانش کافی و مهارت های متعدد است. در صورتی که یک محتوای مناسب برای کسب و کار ما آماده سازی شود و در جای درست خود قرار گیرد، می تواند به ما خدمات بسیار ارزنده ای بدهد که برای رشد کسب و کارمان ضروری است. در ادامه، به بررسی برخی از خدمات تولید محتوا خواهیم پرداخت و بررسی می کنیم که چه نوع محتواهایی در دنیای وب وجود دارد. شرکت سئوکار ارائه کننده انواع خدمات تولید محتوا بر اساس اصول سئو بوده و جهت سفارش می توانید با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا را می توان به سبک های متعددی مورد استفاده قرار داد. به عبارت دیگر، تولید محتوا یک عبارت بسیار کلی است که دسته بندی های متعددی دارد. در ادامه، به مواردی خواهیم پرداخت که تولید محتوا در آن ها به ما خدمت رسانی می کنند:

1. خدمات کپی رایتینگ

خدمات کپی رایتینگ شامل تمام پست های وبلاگ، محتوای رسانه های اجتماعی، کپی ایمیل، کپی صفحه و کتاب های الکترونیک می شود. خدمات کپی رایتینگ طیف گسترده ای از بازدهی ها را در بر دارد. در این نوع از خدمات، تولید محتوا با ایجاد مقالات قیف فروش های برتر (Top of Sales Funnel) باعث شناخته شدن بیشتر شما توسط موتورهای جستجو می شود.

2. طراحی گرافیکی

یک طراحی گرافیکی مطلوب می تواند شما را در اذهان کاربران، به یاد ماندنی سازد. این نوع خدمات تولید محتوا می تواند آثار هنری را ارائه دهدکه باعث افزایش تأکید بر پیام برند شما و افزایش توجه مشتریان بالقوه شما می شود. همانطور که می دانید محتواهای بصری، سریع تر از کلمات مورد توجه قرار می گیرند. استراتژی های بازاریابی محتوا که توسط راه های ارتباطی بصری و پویا ارائهمی شوند، عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند. در این نوع خدمات تولید محتوا، با استفاده ای محتواهای بصری از بازاریابی و برند شما پشتیبانی می شود و نام تجاری شما تبدیل به یک موتور بازگشت سرمایه و سوددهی می شود. همچنین باعث افزایش مخاطبان و افزایش تعاملات مشتریان می شود.

اینفوگرافیک ها یکی از روش های طراحی گرافیکی هستند. با استفاده از اینفوگرافیک ها می توانید مفاهیم بصری و روایت های قانع کننده و جذابی را از برند خود در هر اندازه ای تجسم کنید. اینفوگرافیک ها 3 برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. طراحان متخصص، اطلاعات را ترکیب کرده و آن ها را به داستان های گرافیکی جذابی تبدیل می کنند که موجب جذب و به یاد ماندن برند در ذهن مخاطب می شود.

کتاب های الکترونیکی و مطالعات موردی

به مشتراین بالقوه خود دقیقا آن چه را که باید ارائه دهید، نشان دهید. رهبری فکری و ایده های تقویت کننده فروش باید هویت شرکت شما را منعکس کنند و خوانندگان را از طریق طراحی جذاب مجذوب خود کند. در این نوع از خدمات تولید محتوا، با استفاده از کتاب های الکترونیکی و مطالعات موردی، سرنخ ها و راه های بیشتری را برای بهتر دیده شدن برند خود تولید کنید. متخصصان طراحی گرافیک با تولید محتواهای با ارزش می توانند هویت برند شما را ترویج دهند.

3. ویدئو مارکتینگ

ویدیوهای برند شما، ابزار قدرتمندی از خدمات تولید محتوا هستند. این ویدیوها تخصص شرکت شما را به مشتریان بالقوه شما نشان می دهند و همچنین پیام برند شما را به طور موثر منتقل می کنند. ویدئو ها می توانند شناخت کلی برند شما را افزایش دهند. تماشای محتوای ویدیویی به همان اندازه که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، آسان است. ویدیوها را می توان در تمامی پلتفرم ها، روی دسکتاپ یا دستگاه های تلفن همراه، اندروید و IOS، محل کار یا خانه مشاهده کرد. خدمات تولید محتوا از طریق ویدیو می تواند اطلاعات پیچیده را در قالبی جذاب و بسیار سرگرم کننده منتقل کند. می توان گفت حدود 91 درصد از بازاریابان، ویدیو را به عنوان یک ستون اصلی در استراتژی های بازاریابی خود می پندارند.

4. وبلاگ نویسی

این نوع خدمات تولید محتوا اینگونه است که، نویسندگان محتوا با هدف بهینه سازی جستجو و جذب مخاطبین هدف، با استفاده از داده ها و ابزارهای بازاریابی محتوا مانند Google، SEMrush، BuzzSumo، Analytics Moz و MarketMuse وبلاگ نویسی می کنند. در این نوع خدمات تولید محتوا طراحان، مخاطبان شما و محتوایی که علاقه به خواندن آن دارند را درک می کنند. خدمات تولید محتوا با استفاده از متخصص سئو در تعدادی از تیم های نویسندگی خاص، کیفیت را در خط مقدم استراتژی محتوای شما قرار می دهد.

5. تولید محتوا eBook

خدمات تولید محتوا eBook با ترکیب نوشتن محتوای جذاب همراه با طراحی گرافیکی چشم نواز، ایده ی خوبی برای جلب توجه مخاطبان هستند. این خدمات به شما این امکان را می دهند که حتی پیچیده ترین موضوعات را در قالبی ساده و قابل فهم ارائه دهید. این شکل از بازاریابی تولید محتوا نیز فرصت کافی برای ایجاد سرنخ از طریق دانلود ها، با صفحات اختصاصی و CTAهای سفارشی را فراهم می سازد.

مزایا استفاده از خدمات تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به کمک به کسب و کار شما کمک می کند که به افراد مناسبی که محصولات یا خدمات شما را می خواهند دستیابی داشته باشید. پس از تولید محتوا می توان بررسی کرد که آیا محتوا متناسب با تجارت و برند شما است یا نه. برای مثال، یک محتوا ممکن است دارای تمام ویژگی های یک محتوای ارزشمند و خوب باشد اما برای کسب و کار و برند شما مناسب نباشد. به یاد داشته باشید که هر محتوا باید در جای درست خود قرار گیرد.

تولید مرتب محتوا: محتوا برای موفقیت نیازمند مداومت در تولید می باشد. هنگامی از خدمات تولید محتوا استفاده می کنید به شما این امکان داده می شود تا هر اندازه که نیاز دارید محتوا تولید کنید و در نتیجه بتوانید ترافیک زیادی را به صفحه خود هدایت کنید.

بهینه سازی محتوا: پس از ایجاد محتوا، باید محتوای خود را برای جستجو بهینه کنید تا بتوانید به رتبه بندی دلخواه خود برسید. خدمات تولید محتوا به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را برای رتبه بندی در جستجو بهینه کنید. این بهینه سازی در دو بخش بهینه سازی برای موتورهای جستجو و بهینه سازی برای کاربران ارائه می شود که البته در بسیاری از مواقع با یکدیگر همپوشانی دارند.

ارتقای محتوا: خدمات تولید محتوا به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای خود را توزیع کنید. از اشتراک گذاری آن در سایت ها گرفته تا پلتفرم های رسانه های اجتماعی، موجب می شود که افراد بیشتری جذب برند شما شوند.

گزارش ماهانه: با استفاده از خدمات تولید محتوا تا حدودی متوجه خواهید شد که آیا محتوای شما نتایج دلخواه شما را به همراه دارد یا خیر. خدمات تولید محتوا به ردیابی سرنخ هایی که از صفحات محتوای شما بازدید می کنند، کمک می کنند. این امر به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که کدام موضوعات و محتواها بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می دهند. بنابراین خدمات تولید محتوا می تواند استراتژی بازاریابی محتوای شما را برای رسیدن به بهترین نتایج ارتقا بخشد.

سوالات متداول

منظور از خدمات تولید محتوا چیست؟

خدمات تولید به ایجاد محتوا برای انواع پلتفرم های دیجیتال از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها، ویدئوها، کمپین های بازاریابی ایمیلی، کمپین های تبلیغاتی، پست های رسانه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها، کاغذهای سفید و غیره گفته می شود.

یک تولید کننده محتوا به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

شما باید مهارت‌های خلاقانه، نوشتاری و ارتباطی عالی، با توانایی خلق، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، انعطاف‌پذیری، خودانگیختگی، چند کاره بودن و سازگاری داشته باشید.