وب سایت جدید

این راهنما هر آنچه را که برای ساختن یک وب سایت جدید نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. به لطف پیشرفت های فناوری، ایجاد یک وب سایت در سال 2022 بسیار آسان تر از گذشته است، در واقع آنقدر آسان است که معتقدیم هر کسی می تواند با داشتن ابزار مناسب، یک وب سایت عالی برای استفاده تجاری یا شخصی بسازد. شما نیازی به دانستن نحوه کدنویسی HTML یا هر چیز دیگری ندارید. فقط کافی است که شروع کنید!

انتخاب پلتفرم

ابتدایک پلتفرم برای ساخت وب سایت خود انتخاب کنید. پلتفرم های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آن ها برای کمک به ایجاد یک وب سایت بدون وارد کردن یک خط کد، انتخاب کنید مانند وردپرس، جوملا، دروپال ... . ساخت وب سایت با یک پلتفرم مدیریت محتوا می تواند سرگرم کننده و آسان باشد. برای ساخت وب سایت نیازی نیست که یک طراح وب باشید. انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا که بهترین عملکرد را برای نیازهای شما دارد، فرایند را بسیار روانتر و لذت بخش تر می کند. محبوب ترین پلتفرم ها:

  • وردپرس: 64.4٪
  • جوملا: 2.5٪
  • دروپال: 1.9٪

همان طور که می بینید، محبوب ترین پلتفرم (تا حد زیادی) برای استفاده وردپرس است. یکی از مهمترین جنبه های وردپرس رایگان بودن آن است. اگر در زمینه توسعه وب سایت تازه کار هستید، پیشنهاد می کنم از وردپرس استفاده کنید. در هنگام ایجاد یک وب سایت جدید ، استفاده از آن ساده ترین و اغلب سریع تر است. هزاران تم رایگان (و پولی) وجود دارد که می توانید از بین آن ها برای تنظیم "ظاهر و احساس" وب سایت خود انتخاب کنید. بنابراین مهم نیست که چگونه می خواهید به نظر برسد، حرفه ای، شخصی، سرگرم کننده، فنی، وردپرس یک گزینه عالی است. برخی از تم های ممتاز سازنده بصری وردپرس مانند Divi یا Elementor به شما امکان می دهند طراحی وب را به صورت کشیدن و رها کردن انجام دهید.

آیا باید دانش کد نویسی داشته باشیم؟

برای انجام کاری که می خواهید، وردپرس نیازی به کدنویسی ندارید. با استفاده از تم ها و پلاگین ها، می توانید به سرعت سایت عالی را در چند لحظه توسعه دهید. با این حال، اگر دانش کدنویسی دارید، سفارشی کردن آن نیز آسان است. این برای کاربران در تمام سطوح مهارت عالی است. از آنجایی که وردپرس بسیار محبوب است، یافتن کمک برای تقریباً هر جنبه ای از برنامه آسان است. انجمن ها، آموزش ها و موارد دیگر به راحتی در دسترس هستند. به عنوان مثال، GreenGeeks فهرستی از «نحوه کارها» برای وردپرس دارد که دامنه وسیعی از ویژگی ها را پوشش می دهد.

در مورد نام دامنه ( Domain Name ) و ارائه دهنده میزبانی وب (Web Hosting Provider) تصمیم بگیرید

قدم بعدی یافتن یک ارائه دهنده میزبانی وب خوب و ایجاد یک نام دامنه خوب است. اگر می خواهید وب سایتی موفق بسازید، هر دوی این عناصر بسیار مهم هستند. نام دامنه شما یک آدرس منحصر به فرد است که به محتوای شما اشاره می کند. به این فکر کنید که بتوانید خانه خود را نامگذاری کنید. اینگونه است که بازدیدکنندگان سایت شما را پیدا می کنند و محتویات آن را کشف می کنند. وقتی نامی را انتخاب می کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا نام با محتوا مطابقت دارد؟ برای مثال اگر قصد دارید یک وب سایت گیاهی بسازید، طبیعتاً نباید نام یک وب سایت را "BobsChickenBarbecue.com" بگذارید!
  • آیا نام سایت شما کوتاه و شیرین است؟ هرچه یک نام کوتاه تر باشد، تایپ آن آسان تر است. نام طولانی می تواند منجر به غلط املایی یا اجتناب کاربران شود.
  • آیا املای نام دامنه آسان است؟ یک غلط املایی ساده یک کلمه در نام می تواند باعث از دست رفتن ترافیک شما شود.
  • آیا از پسوند دامنه مناسبی مانند..com یا .net استفاده می کنید؟

آیا نام دامنه شما خیلی عمومی است؟ داشتن نام دامنه ای که ممکن است با سایر وب سایت های قبلاً تأسیس شده اشتباه گرفته شود، می تواند رتبه بندی در موتورهای جستجو را دشوار کند. ایده خوبی است که نام خود را (قبل از تعیین) در گوگل جستجو کنید تا مطمئن شوید که قبلاً توسط شخص دیگری استفاده نشده است.

یک قالب وب سایت انتخاب کنید

قالب ها (طرح بندی‌های آماده) به شما این امکان را می دهند که به راحتی تصور کنید که وب سایت شما با محتوای خودتان چگونه خواهد بود. سازندگان وب سایت صدها قالب مختلف را ارائه می دهند که معمولاً بر اساس دسته بندی هایی مانند تجارت، خلاقیت، فروشگاه های آنلاین و موارد دیگر گروه بندی می شوند. در حالی که می توانید هر قالبی را که دوست دارید انتخاب کنید، جستجو بر اساس دسته بندی راه خوبی برای یافتن الگوی بهینه برای نوع سایتی است که می خواهید بسازید. به خاطر داشته باشید که با اکثر سازندگان وب سایت می توانید با تغییر طرح رنگ، فونت، گرافیک و موارد دیگر، قالب انتخابی خود را بیشتر سفارشی کنید، بنابراین حتی اگر یک الگو دقیقاً آن چیزی نیست که می خواهید، معمولاً می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که مطابق میل با شما باشد.

قبل از انتخاب یک قالب برای وب سایت جدید، مدتی را برای بازی با چندین قالب اختصاص دهید تا مطمئن شوید که همان قالبی است که می خواهید. بسته به سازنده وب سایت، زمانی که وب سایت خود را ساختید، تغییر قالب ممکن است دشوار باشد.

ایجاد صفحات وب سایت جدید

بیشتر محتوای وب سایت به شکل صفحات (محتوای ایستا یا همیشه سبز) و پست ها (محتوای به روز رسانی منظم) است. با یک سازنده وب سایت، می توانید با کلیک یک دکمه یک صفحه یا پست ایجاد کنید و با کشیدن و رها کردن عناصری مانند متن، عنوان، تقسیم کننده، تصاویر و ویدیو، محتوا را اضافه کنید.

افزودن تصاویر و ویدیوها

وب سایت ها به شدت به عناصر چند رسانه ای برای جذب کاربران و حفظ علاقه آن ها متکی هستند. با سازندگان وب سایت، می توانید با کشیدن و رها کردن آن ها در هر کجای وب سایت خود عکس ها، ویدیوها، فایل های صوتی و موارد دیگر را اضافه کنید.

ساخت ناوبری و منوها

بسیار مهم است که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از سایت شما بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. در اکثر سازندگان وب سایت، شما صفحات خود و نحوه پیمایش به آن ها را به طور همزمان ایجاد می کنید. پس از تنظیم صفحات، می توانید منوهای کشویی نیز ایجاد کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید راه خود را در سایت شما پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که ناوبری وب سایت شما بسیار اهمیت دارد.

ایجاد فرم تماس

فرم تماس به کاربران شما راه آسانی برای دسترسی به شما بدون استفاده از آدرس ایمیل شما می دهد. اکثر سازندگان وب سایت فرم های تماس را به عنوان یک عنصر کشیدن و رها کردن درج می کنند که می توانید در هر نقطه از وب سایت خود قرار دهید.

بهینه سازی موبایل وب سایت جدید

سازندگان وب سایت به طور فزاینده ای قالب هایی ایجاد می کنند که به طور خودکار برای بهینه سازی موبایل تنظیم می شوند، اما همچنان مهم است که وب سایت خود را در چندین دستگاه بررسی کنید تا مطمئن شوید که در پلتفرم های مختلف خوب به نظر می رسد.

سئو سایت جدید

سئو (SEO) یکی از جنبه های مهم بازاریابی دیجیتال و ایجاد یک وب سایت تجاری تاثیرگذار است. سئو تعیین می کند که وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند، وب سایت شما چقدر در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. بنابراین وب سایت جدید خود را بر اساس قوانین سئو تنطیم کنید.

سوالات متداول

آیا می توانید یک وب سایت رایگان ایجاد کنید؟

ساخت یک وب سایت رایگان این روزها نسبتاً خیلی رایج شده است. اکثر طراحان وب سایت یک طرح رایگان یا یک طرح آزمایشی ارائه می دهند. شما می توانید وب سایت خود را بدون هزینه کردن بسازید، اما قابلیت های یک سایت پولی را نخواهد داشت

انواع وب سایت چیست؟

طراحی وب سه نوع است: استاتیک، پویا یا CMS و تجارت الکترونیک.

محبوب ترین پلتفرم های مدیریت محتوا کدام هستند؟

ورد پرس، جوملا و دروپال به ترتیب محبوب ترین ها هستند.

سئو سایت دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

سئو تعیین می کند که وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند، وب سایت شما چقدر در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد.

آیا حتما باید دامنه سایت با نوع کسب و کار ارتباط داشته باشد؟

بله. از مشخصه های هر وبسایت معتبر و موفق کوتاه بودن و مربوط بودن دامنه مورد استفاده است.