کم کردن بانس ریت

آیا بانس ریت یا همان نرخ پرش سایت شما زیاد است؟ می خواهید این نرخ پرش را کمتر کنید؟ ما در ادامه 10 روش برای کم کردن بانس ریت یا نرخ پرش سایت و تاثیر آن در سئو سایت را به شما معرفی خواهیم کرد. بانس ریت زیاد به این معناست که کاربران وارد سایت شما می شوند و بدون اینکه روی لینک های شما کلیک کنند و یا از شما خرید کنند همان لحظه از سایت خارج می شوند.

در حقیقت بالا بودن بانس ریت صفحات به این معناست که شما نمی توانید کاربران را داخل سایت نگه دارید. این نرخ بالا دلایل بسیار زیادی دارد. اما روش هایی هم برای کاهش بانس ریت وجود دارد که می توانند تا حد زیادی جوابگو باشند.

1. تجربه کاربری راحت و کاربرپسند ایجاد کنید.

تجربه کاربری اولین و مهم ترین چیز در یک سایت است. اگر سایت شما نظر کاربر را جلب نکند و یا او را اذیت کند بلافاصله از سایت خارج می شود. احتمالا شما هم دیده اید که وقتی وارد برخی سایت های ایرانی می شوید طراحی آن ها بسیار بد است. از فونت های خیلی کوچک و یا ناخوانا استفاده کرده اند. سرتاسر صفحات پر از پاپ آپ و مواردی از این دست است. تجربه کاربری در اینجا به کار می آید. شما باید تجربه ای جذاب برای کاربرتان ایجاد کنید تا از بودن در سایت شما لذت ببرد.

موارد اضافه را حذف کنید. هر چیزی که باعث می شود برای کاربر آلودگی بصری ایجاد شود و یا کاربر را اذیت می کند را شناسایی کنید و آن ها را برطرف کنید. سرعت سایت را بالاتر ببرید تا کاربر بدون نگرانی روی لینک ها کلیک کند و در ضمن محتوای سایت تان را هم بهینه کنید و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهید.

2. محل قرارگیری کال تو اکشن ها را بهینه کنید.

کال تو اکشن ها چیزهایی هستند که کاربر را هل می دهند تا کاری انجام دهد. از کلیک کردن روی یک لینک گرفته تا خرید کردن از سایت توسط کال تو اکشن ها انجام می شود. پس باید بدانید آن ها را کجا قرار دهید. به طور مثال کال تو اکشن هایی که در انتهای یک پست وبلاگ قرار دارند عمدتا دیده نمی شوند در نتیجه کسی روی آن ها کلیک نمی کند اما کال تو اکشن های گرافیکی جذاب که در وسط صفحه قرار دارند و متنی ترغیت کننده دارند بیشترین میزان کلیک را دارند. در ضمن از ایجاد طعمه های کلیکی روی کال تو اکشن ها هم خودداری کنید. چون به اعتبار سایت شما لطمه می زند.

3. سرعت سایت را بالاتر ببرید.

دنیای امروز دنیای ثانیه هاست. اگر سایت شما یک ثانیه دیرتر باز شود یعنی تعداد زیادی از مشتریان و مخاطبان تان را از دست می دهید. آمارها نشان می دهد اگر سایت شما بیش از 5 ثانیه تاخیر زمانی داشته باشد نرخ تبدیل شما تا 15 درصد کاهش می یابد که رقم بسیار بزرگی است. برای بهینه کردن سرعت سایت و تست های مختلف می توانید از Pingdom و یا Google Page Speed و GTMetrix استفاده کنید.

گاهی وقت ها حذف یک المان گرافیکی تبلیغاتی و یا اسکریپت های اضافی و پلاگین ها و حتی حذف یک عکس با حجم بالا سرعت صفحات سایت را تا حد زیادی بالا می برد.

4. تست A/B و لندینگ پیج های هدف

اگر احساس می کنید کال تو اکشن ها یا طراحی سایت شما کارایی بالایی ندارد و بانس ریت را بالا برده است تنها راه اجرای یک تست است. می توانید از Google Optimizer برای این کار استفاده کنید. یعنی یک تغییر را روی صفحه اعمال کنید و نتایج آن را تا سه هفته الی 2 ماه رصد کنید و ببینید که آیا تاثیری دارند یا نه.

روی لندینگ پیج ها و مخصوصا صفحات فروش مهم تان تمرکز زیادی داشته باشید و کارهای لازم را برای بالا بردن نرخ تعامل کاربران انجام دهید. با این کار صفحات فروش شما نرخ تبدیل بالاتری پیدا می کنند و کاربران روی کال تو اکشن ها و لینک ها کلیک می کنند.

5. از ویدیوها استفاده کنید.

ویدیو یکی از اصلی ترین راه های کاهش بانس ریت صفحات سایت است. تقریبا اکثر افراد ویدیو را به متن ترجیح می دهند. دیدن یک ویدیو خیلی راحت تر از خواندن یک متن است. اگر داخل این ویدیو اهداف مارکتینگ و برندینگ تان را لحاظ کنید هم می توانید مشتری جذب کنید و نرخ فروش تان را بالا ببرید و هم می توانید نرخ پرش را کاهش دهید.

6. عکس های باکیفیت استفاده کنید.

متن خالی کاربر را زده می کند. باید در طول متن عکس ها و یا تصاویر متحرک به کاربران نشان دهید تا آن ها را با متن درگیر کنید. نکته ی مهم این است که این عکس ها حتما باید با محتوای پاراگراف بالا و یا پایین شان هماهنگ باشند. استفاده از عکس های ناهماهنگ کاربر را سردرگم می کند و نمی تواند به درستی تصمیم بگیرد.

اکثر برندهای معروف عکاس مخصوص سایت دارند تا عکس های جدید و زیبا روی سایت شان کار کنند. حتما نیازی نیست یک عکاس داشته باشید اما می توانید کمی بیشتر بگردید و عکس های جذاب تری را پیدا کنید. عکس های باکیفیت ذهن کاربر را درگیر می کنند و باعث می شود تا کاربر احساس خوبی نسبت به متن شما داشته باشد.

7. اجازه دهید مشتریان با شما صحبت کنند.

استفاده از چت بات ها در دنیای آنلاین بسیار رایج شده است. حتی صفحات اپلیکیشن هایی مانند گوگل آنالیتیکس و ادوردز هم یک چت بات برای چت زنده با متخصصان دارند. اولین کارکرد این چت بات ها پایین آوردن بانس ریت سایت است. چرا که کاربران معمولا حین ورود به صفحات خاص و خواندن محتوا سوالاتی برای آن ها پیش می آید که دوست دارند جواب شان را در لحظه بگیرند. از این جهت یک چت بات علاوه بر اینکه نرخ فروش شما را بالا می برد باعث کاهش نرخ پرش سایت هم می شود.

8. استراتژی محتوا قدرتمند داشته باشید.

متخصصین دنیای مارکتینگ روی استراتژی محتوا توجه ویژه ای دارند. استراتژی محتوا یعنی جذب یک کاربر که احتمال تبدیل آن بسیار بیشتر است. این فرایند از انتخاب موضوع گرفته تا انتخاب کلیدواژه ها و نحوه ی لینک سازی داخلی و … روی نرخ پرش سایت تاثیر دارد. اگر کلمات کلیدی ی نادرست برای محتوای تان انتخاب کنید و این محتوا در گوگل رتبه بگیرد. کاربران به محض ورود به سایت شما متوجه می شوند که محتوای شما با چیزی که فکر می کردند بسیار تفاوت دارد و بلافاصله سایت را ترک می کنند.

9. به سایت تان اعتبار ببخشید.

افراد قبل از خواندن یک مطلب و یا خرید یک محصول در وهله ی اول به خود سایت دقت می کنند. سایت های معتبر همیشه بالاترین میزان تعامل را دارند. اما سایت های گمنام و ناشناخته ای که اعتبار آن ها مشخص نیست میزان خرید بسیار کمی را تجربه می کنند و افراد هم کمتر به آن ها اعتماد می کنند. حتی نسبت به میزان اعتبار محتوای آن ها هم شک دارند.

پس در وهله ی اول به مخاطب تان اعتبار تزریق کنید. به طور مثال در صفحات وبلاگ می توانید از قدرت کلمات برای اعتمادبخشی استفاده کنید. در صفحات محصولات می توانید تعداد افرادی که در نظرسنجی محصولات استفاده کرده اند را نمایش دهید و یا کامنت ها و پاسخ ها را فعال کنید. مواردی از این دست باعث می شوند تا کاربر راحت تر به شما اعتماد کند.

10. رفتار کاربران داخل سایت را آنالیز کنید.

در خیلی از موارد خود سایت و UI و UX آن است که روی بانس ریت تاثیر دارد. چیزی که اهمیت دارد این است که رفتار کاربران داخل سایت را رصد کنید. با ابزارهایی نظیر نقشه حرارتی می توانید میزان کلیک روی لینک ها، نواحی کلیک، میزان اسکرول کاربران در هر صفحه و مواردی از این دست را چک کنید. این نقشه ها به شما خواهند گفت کاربران دقیقا داخل سایت چکار می کنند و می توانید با استفاده از این نقشه ها محل کال تو اکشن ها، منوی کاربری، لینک های داخلی، لینک های تبلیغاتی و … را قرار دهید تا بانس ریت سایت را کاهش دهید.

جمع بندی

این 10 راهکار تا حدی زیادی در پایین آوردن نرخ پرش سایت موثرند. این روش ها را به دقت روی سایت پیاده کنید. هر سایت کاربران خاص خودش را دارد و حتما باید روی رفتار کاربران تسلط داشته باشید و بدانید داخل سایت چه اتفاقاتی می افتد. روش های دیگری هم برای کاهش بانس ریت وجود دارند اما با این روش ها شروع کنید مسلما نتایج خوبی از آن خواهید گرفت.