طراحی لندینپگ پیج

طراحی لندینگ پیج (landing page) یکی از مهمترین عناصر یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق است. لندینگ پیج ها برای جذب سرنخ های فروش یا فروش مستقیم یک محصول وجود دارند. این اولین صفحه ای است که مشتریان بالقوه وقتی روی لینکی از موتور جستجو، سایت رسانه های اجتماعی یا کمپین ایمیل کلیک می کنند، می بینند. لندینگ پیج ها به طور خاص برای تبدیل ترافیک به مشتری طراحی شده اند و بسته به آنچه شما ارائه می دهید و آنچه از بازدیدکنندگان می خواهید، اهداف متفاوتی دارند.

طراحی لندینگ پیج ها مانند سایر صفحات وب سایت شما نیستند. وقتی به لندینگ پیج ها فکر می کنیم، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می رسد نرخ تبدیل است. لندینگ پیج ها سایت شما بسیار مهم هستند. عواملی مانند نوع محصول یا خدمات شما و مخاطبان هدف می توانند نقشی حیاتی در توانایی شما برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به سرنخ ایفا کنند. لندینگ پیج بیشتر بر تشویق بازدیدکنندگان برای انجام یک اقدام خاص تمرکز می کند. این بدان معناست که اگر می خواهید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید، بهینه سازی لندینگ پیج شما ضروری است. بنابراین بهینه سازی لندینگ پیج ها برای دستیابی به بالاترین نرخ تبدیل ممکن باید یکی از اهداف اصلی کسب و کار شما باشد. خوشبختانه، چند کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید لندینگ پیج شما تا حد امکان موثر است. در ادامه به بررسی راهکارها جهت طراحی لندینگ پیج می پردازیم.

متن مختصر لندینگ پیج

یک متن واضح و مختصر ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان می‌گوید چه انتظاراتی از لندینگ پیج شما دارند. برای مشتریان بالقوه خود بنویسید و در آن ها از کلمات ساده استفاده کنید (نه به خاطر این که خواندن آن آسان باشد؛ به خاطر این که علاقه مخاطبان را جلب کند).

تصاویر معتبر

از تصاویر در طراحی لندینگ پیج خود برای نشان دادن پیام خود استفاده کنید. محتوای بصری برای ایجاد یک لندینگ پیج هم آموزنده و هم از نظر زیبایی شناختی ضروری است. تحقیقات نشان داده است که پست‌هایی که شامل تصاویر هستند، 650 درصد نرخ تعامل بالاتری نسبت به پست‌های متنی دارند. بیشتر احتمال دارد که مردم، اطلاعاتی را که با یک تصویر جفت شده است را به خاطر بسپارند. تأکید می کنیم از عکس هایی استفاده کنید که نمونه های واقعی از محصول شما را در حال استفاده نشان می دهند.

تصاویر همچنین واکنش های احساسی را در افراد نشان می دهند. با این حال، باید مطمئن شوید که تمام عکس های لندینگ پیج شما با محتوای نوشته شده همگام هستند.

انتخاب رنگ

از رنگ های متضاد در طراحی لندینگ پیج خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که دعوت به اقدام شما از بقیه صفحات رقبا متمایز است. رنگ های روشن بیشتر چشم بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند، بنابراین استفاده از آن ها در لندینگ پیج شما می‌تواند به افزایش شانس انجام اقدامات مورد نظر کمک کند. لندینگ پیج Proof Fitness را بررسی کنید. سبز روشن واقعاً در پس زمینه سیاه خودنمایی می کند. چشمان ما بلافاصله به CTA می رود و این عالی است.

اثبات اجتماعی

از توصیفات به عنوان اثبات اجتماعی استفاده کنید. اگر مشتریان خوشحالی دارید، توصیفات آن ها را در جلو و در مرکز طراحی لندینگ پیج خود قرار دهید. مشاهده اینکه افراد دیگر از محصول یا خدمات شما راضی بوده اند، می تواند تنها انگیزه ای باشد که مشتریان بالقوه برای تبدیل شدن به آن نیاز دارند.

سئو

با در نظر گرفتن بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک لندینگ پیج خوب ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که لندینگ پیج شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما بهینه شده است. آن کلمات کلیدی را در عنوان و جاهای دیگر صفحه قرار دهید. این به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک می کند و احتمال اینکه مشتریان بالقوه لندینگ پیج شما را پیدا کنند بیشتر می شود.

طراحی تمیز

طراحی لندینگ پیج خود را ساده نگه دارید تا به راحتی قابل پیمایش باشید. شلوغی بیش از حد باعث سردرگمی بازدیدکنندگان می شود. چند تصویر خوب و عناوین واضح می تواند تأثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان شما بگذارد.

پنجره های بازشو

سعی کنید از یک پنجره خروجی استفاده کنید. پاپ آپ خروج پنجره ای است که وقتی بازدیدکننده می خواهد لندینگ پیج شما را ترک کند ظاهر می شود. می توان از آن برای ارائه تخفیف یا انگیزه های دیگر در تلاش برای واداشتن بازدیدکننده به ماندن در صفحه و تبدیل استفاده کرد.

تعیین اهداف کمپین

یک لندینگ پیج موثر یک هدف مشخص دارد. هدف، چیدمان بهینه صفحه و رویکرد شما را تعیین می کند. اگر لندینگ پیج شما چندین پیشنهاد داشته باشد، باعث سردرگمی کاربران می شود و در نتیجه آن ها هدف شما را از دست می دهند. روی ایجاد لندینگ پیج های تمرکز کنید که یک پیشنهاد را در اختیار کاربران قرار دهد تا در همان صفحه شما باشند.

کاربران را با عنوان خود جلب کنید

لندینگ پیج ها جزء مهمی از قیف فروش شما هستند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتریان را جلب کنید. بنابراین، عناوین در طراحی لندینگ پیج شما باید مختصر و تاثیرگذار باشند.در اینجا چند نکته ارزشمند برای عنوان ها آورده شده است:

  • واضح باشید: یک تیتر هرگز نباید مبهم باشد.
  • مرتبط باشید: طبیعتاً شما نمی خواهید بازدیدکنندگان شما صفحه را ترک کنند زیرا آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا نمی کنند. بنابراین تیتر باید با آگهی مرتبط و با آن هماهنگ باشد. پیام ها نیز باید مشابه باشند.
  • همدل باشید: خود را به جای بازدیدکنندگان بگذارید و با مسائل آن ها همدلی کنید. عنوان شما باید مزایای محصول را برای بازدیدکنندگان به تصویر بکشد تا آن ها باور کنند که محصولات شما می توانند مشکلات آن ها را حل کنند.
  • انواع تیترهایی ایجاد کنید که باعث تحریک احساسات در خوانندگان شود. تیترها را تست کنید تا ببینید کدام یک بهترین نتایج را ایجاد می کند.

یک جریان متن جذاب ایجاد کنید

شما باید بازدیدکنندگان خود را با متن خود درگیر کنید. شما می توانید این کار را با پرداختن به نقاطی که دغدغه ی آن ها است انجام دهید. اگر بازدیدکنندگان ببینند محصول شما می تواند راه حلی برای مشکل آن ها باشد، به خواندن لندینگ پیج شما ادامه می دهند و حتی ممکن است اقدامی انجام دهند. برای آگاهی از دغدغه های مشتریان خود، پرسونای مشتری ایجاد کنید. پرسونا و یا شخصیت های مشتری، نمایش های خیالی از مخاطب ایده آل شما هستند. هنگامی که مخاطبان ایده آل خود را بهتر بشناسید، می توانید متنی ایجاد کنید تا آن ها را وادار به اقدام کند.

از زیر عنوان ها برای در تعامل نگه داشتن مردم استفاده کنید

فقط به عناوین عنوان خود تکیه نکنید تا مردم را در تعامل با خود نگه دارید. برای تأکید بر اطلاعاتی که در هدر خود ارائه می دهید از زیر عنوان ها استفاده کنید. این عنوان ها به شما کمک می کند تا بتوانید دقیق تر و با جزئیات بیشتر به موضوع خود بپردازید. تمامی آن چه که باید در صفحات عادی برای عناوین انجام دهید را باید در طراحی لندینگ پیج نیز اعمال سازید.

منابع:
10 Easy Ways To Improve Your Landing Pages
Improve Landing Page Conversion Rate with 9 Tips

سوالات متداول

تعریف صفحه لندینگ پیج چیست؟

صفحات لندینگ در واقع اولین صفحاتی هستند که کاربران و یا مشتریان بالقوه که برروی لینک های فروش کلیک میکنند با آن مواجه می شوند.

ویژگی اصلی لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج ها بر تشویق بازدیدکنندگان برای انجام یک اقدام خاص تلاش دارند.

راهکارهای طراحی یک لندینگ پیج جذاب کدام هستند؟

متن های مختصر و مفید، تصاویر معتبر، انتخاب رنگ های مناسب و ... میتواند برای طراحی لندینگ پیج مناسب باشد.